کد خبر: ۹۰۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۹ - ۱۴ تير ۱۳۹۵
فرمانده انتظامی فارس خبر داد:

دستگیری آدم‌ربایان یک میلیون دلاری/ کشف دو تُن مواد مخدر در فارس

سردار گودرزی گفت: از ابتدای تیرماه سال جاری تاکنون با تلاش ماموران انتظامی شهرستان‌های شیراز، فيروزآباد، فراشبند، خرمبيد، ممسني، داراب و لامرد موفق به کشف دوتن تریاک شده‌ایم.

به گزارش شیرازه، سردار احمد گودرزی در نشست خبری از کشف دو تُن مواد مخدر، دستگیری آدم‌ربایان یک میلیون دلاری و سارقان کاشی‌های مسجد نصیرالملک خبر داد.

فرمانده انتظامی فارس با اشاره به اجرای 63 طرح کنترل محورهای مواصلاتی فارس اظهار داشت: از ابتدای تیرماه سال جاری تاکنون با تلاش ماموران انتظامی شهرستان‌های شیراز، فيروزآباد، فراشبند، خرمبيد، ممسني، داراب و لامرد موفق به کشف دوتن تریاک شده‌ایم.

وی ادامه داد: در یکی از مهمترین عملیات‌ها که با توقیف دو دستگاه خودرو زانتيا در محور فيروزآباد – عسلويه همراه بود، حدود یک تن تریاک کشف شد.

ارشد ناجا در فارس افزود: در اين عملیات‌ها 11 نفر دستگير، یک قاچاقچی زخمی و یک تن دیگر به هلاکت رسید.

بازپس‌گیری 3 کاشی از به 5 کاشی ربوده شده از مسجدتاریخی نصیر الملک

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به دستگیری سارقان کاشی‌های مسجد نصیرالملک بیان کرد: متهمان دونفر هستند که به 10 فقره سرقت از منازل و اماکن تاریخی اعتراف کردند.

سردار گودرزی با بیان اینکه پس از پیگیری‌های لازم سارقان و مال خرها شناسایی و بازداشت شدند از بازپسگیری 3 کاشی از به 5 کاشی ربوده شده از مسجدتاریخی نصیر الملک خبر داد و اظهار داشت: اماکن تاریخی و این مسجد تحت نظارت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس است که سارقان از نبودن نگهبان سواستفاده کرده و کاشی هارا به سرقت برند.

وی با اشاره وجود 360 هکتار بافت تاریخی در شهر شیراز به لزوم مجهز شدن امکان به دوربین‌های مدار بسته تاکید کرد و گفت: اگر در همه اماکن به خصوص اماکن مهم تاریخی دوربین‌هایی برای حفاظت نصب شود از بسیاری سرقت‌ها جلوگیری می‌کند.

آدم‌ربایان یک میلیون دلاری بازداشت شدند

سردار گودرزی در بخش دیگر سخنان خود به تشریح گروگان گیری یک میلیون دلاری درشیراز هم پرداخت و بیان کرد: مأموران پليس آگاهي استان از طريق مرکز فوریت‌های پليسي 110 در جريان وقوع يك فقره آدم ربايي در معالی آباد شیراز قرار گرفتند که بلافاصله مأموران به محل مورد نظر اعزام و در بررسی‌های انجام شده مشخص شد که گروگان یک جوان 22 ساله بوده که به خاطر تمکن مالی پدرش، آدم ربایان وی را درقبال دریافت یک میلیون دلار ربوده و در کوههای اطراف شیراز نگهداری می کرند.

وی افزود: آدم‌ربايان از طريق خطوط تلفن همراه متفاوت با پدر فردربوده شده تماس گرفته و تقاضاي يك ميليون دلار پول می‌کنند که پس از پیگیری‌های فنی و انتظامی آدم ربا دستگیر و جوان ربوده شده به آغوش خانواده خویش بازگشت.

سردار گودرزی خاطرنشان کرد: فرد دستگيرشده فاقد سابقه كيفري بوده و انگيزه خود از اين اقدام را اخاذي از پدر اين خانواده اعلام كرده است.

نظرات بینندگان