کد خبر: ۹۰۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۲ - ۱۴ تير ۱۳۹۵
رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار فارس:

کارخانه پشم شیشه شیراز به بهانه انتقال در حال تعطیلی است

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس گفت: کارخانه پشم شیشه شیراز به بهانه انتقال به منطقه ویژه اقتصادی در حال تعطیلی و اخراج کارگران است.
به گزارش شيرازه به نقل از تسنيم، مهرزاد، مویدی رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس در جمع اعضای اتاق بازرگانی شیراز و فعالان اقتصادی با بیان اینکه به کارگیری مدیران اقتصادی در هر استان جایگاه ویژه‌ای دارد به کارگیری مدیران پروازی را بلای کارخانه‌های استان فارس دانست و اظهار داشت: وجود مدیرانی استانی در کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی گره‌گشای مشکلات استان فارس است بنابراین برای شرکت‌هایی که بازدهی اقتصادی دارند باید مدیران استانی انتخاب شود.

عضو شورای عالی اشتغال کشور با بیان اینکه برای استان فارس قابل قبول نیست که مدیر کارخانه روغن نباتی یک مدیر پروازی باشد که یک روز در هفته برای سرکشی به کارخانه به این استان بیاید عنوان کرد: در حال حاضر مدیران توانمند و لایقی در استان فارس هستند که با مشکلات استان نیز به خوبی آشنایی دارند.

مویدی با بیان اینکه در کارخانه قند مرودشت 12 کارگر از استان فارس اخراج و بیکار شده‌اند و به جای آن 12 کارگر از استان‌ اورمیه مشغول به کار شده‌اند افزود: امروز نمی‌توان پذیرفت که کارخانه کاشی حافظ که روزی برند این استان بوده به دلیل سوء مدیریت و نداشتن مدیران استانی در حال تعطیلی است و مدیران این کارخانه همین امروز 40 نفر از کارگران خود را اخراج کرده‌اند.

وی با بیان اینکه کارخانه پشم شیشه شیراز به بهانه انتقال به منطقه ویژه اقتصادی در حال تعطیلی و اخراج کارگران است تصریح کرد: اگر وضع به همین صورت پیش رود و از خرید سیمان از جاها‌ی دیگر جلوگیری نشود کارخانه‌‌های سیمان استان فارس نیز تعطیل می‌شوند.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس با بیان اینکه استان فارس نسبت به سایر استان‌های کشور بیشترین بازنشستگان شاغل را دارد خاطرنشان کرد: این بازنشستگان به جای تصدی در پست‌های دولتی بهتر است به عنوان کارفرمای جدید در بخش خصوصی فعالیت کنند و اجازه دهند که مدیران جوان در استان فارس پا بگیرند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های «شستا» به حیات خلوت عده‌ای خاص تبدیل شده است گفت: از بازنشستگان خواهش دارم که اجازه دهند که جوانان سرکار بروند.

تحليل شيرازه؛ اين در حالي است كه رهبر معظم انقلاب اسلامي در اجرای بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده است، متن سیاستهای کلی "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی” که به رؤسای قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ و دولت را مکلف کردند برای تسریع در عملیاتی کردن این سیاست‌ها در کمترین زمان ممکن، راهکارها را تنظیم کرده و پیگیریهای قانونی را انجام دهد.

همچنين، رهبر معظم انقلاب اسلامي بارها بر حمايت از توليد داخلي تأكيد كرده اند, ايشان در دیدار کارگران و فعالان بخش تولید کشور تصريح كردند: من تأکید میکنم، اصرار میکنم، از همه‌ی ملت ایران درخواست میکنم، بروید به سمت مصرف تولیدات داخلی؛ این کار کوچکی نیست، این کار کم‌اهمیتی نیست؛ این یک کار بزرگ است. البته دستگاه‌های حکومتی و دولتی - دولتی به معنای عام - در این جهت وظیفه‌ی مضاعف دارند. فلان وزارتخانه، فلان سازمان، فلان اداره وقتی میخواهد جنس داخلیِ خودش را تأمین کند، مطلقاً باید از جنس خارجی استفاده نکند؛ بروند سراغ تولیدات داخلی. البته از این طرف هم از تولید کننده‌ی داخلی - چه آن مدیر، چه آن کارگر، چه آن سرمایه‌گذار - خواسته میشود و اصرار میشود که کار را تمیز، درست و کامل ارائه دهند. هر دوی اینها اشاره‌ی اسلام و دستور دین مقدس ما است. استحکام کار را خدا از ما خواسته است، احترام به کارگر را هم خدا از ما خواسته است؛ امنیت زندگی و شغلی کارگر را خدا از ما خواسته است، امنیت سرمایه را هم خدا از ما خواسته است.

نظرات بینندگان