کد خبر: ۹۱۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۹ - ۱۹ تير ۱۳۹۵
رویداد های پلیسی فارس؛

بار کج به منزل نرسید

فرمانده انتظامي شهرستان ممسني از توقيف دو دستگاه خودروي تریلر حامل كالاي قاچاق به ارزش 6 میلیارد و 500 میلیون ریال در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، پلیس به‌ عنوان یک سازمان انتظامی و اجتماعی نقشی تعیین‌کننده در امنیت اجتماعی، اخلاقی جامعه دارد. این نهاد با هدف امنیت پایدار وظیفه خطیری را بر عهده دارد. شیرازه روزانه در قالب یک بسته خبری اخبار و جرائد پلیسی استان را منتشر می‌کند.

محموله هاي ميلياردي كالاي قاچاق در آباده متوقف شد

سرهنگ اسماعيل زراعتيان فرمانده انتظامي شهرستان آباده، گفت: ماموران انتظامي شهرستان آباده در اجراي طرح مبارزه با کالاي قاچاق، با انجام ايست و بازرسي مقطعي در اطراف اين شهرستان، به يک دستگاه خودرو کامیون تریلی مشکوک شدند.

وي ادامه داد: پس از متوقف كردن خودرو در بازرسی از آن 22 تن برنج خارجی قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامي آباده اضافه كرد: در عمليات ديگري ماموران یک دستگاه خودرو سمند حامل كالاي قاچاق را شناسايي،‌متوقف و در بازرسي از آن دو دستگاه تلویزیون 43 و 360 ثوب البسه خارجی کشف شد.

زراعتيان با بيان اينكه در اين رابطه دو قاچاقچي كالا دستگير و با تشكيل پرونده به مراجع قضايي معرفي شدند، گفت: ارزش اين دو محموله كالاي قاچاق يك ميليارد و 400 ميليون ريال كشف شده برآورد شده است.

با دستگيري سارق منزل در شيراز پرده از راز 20 فقره سرقت برداشته شد

سرهنگ سيروس حيدري رئيس پليس آگاهي استان فارس، گفت: ماموران كلانتري ۱۳ عباسيه شيراز يك سارق منزل را كه اقدام به سرقت دوميليون وجه نقد، چك ، يك تخته قاليچه، مقداري البسه و پارچه از يكي از شهروندان كرده بود، شناسايي و دستگير كردند.

وي ادامه داد: اين سارق براي ادامه تحقيقات به پليس آگاهي استان منتقل شد و در بررسي سوابق كيفري متهم، مشخص شد وي دارای چند فقره سابقه در زمینه سرقت می باشد.

رئيس پليس آگاهي اظهار كرد: در بازجويي هاي بعمل آمده از متهم دستگير شده وي به ۲۰ فقره سرقت از منازل و اماكن اقرار که صحنه هاي سرقت بازسازي و تاكنون ۱۰ نفر از شكات شناسايي شده اند.

حيدري گفت: متهم دستگير شده با تشكيل پرونده به مراجع قضايي معرفي شد.

بار کج به منزل نرسید

سرهنگ محمد عبادي نژاد فرمانده انتظامي شهرستان ممسني، گفت: مأموران دايره مبارزه با قاچاق كالا و ارز پليس آگاهي شهرستان ممسني در راستاي طرح مبارزه با قاچاق کالا، هنگام گشت زنی به دو دستگاه خودروی تریلر مظنون شدند.

وي ادامه داد: پس از متوقف كردن اين دو خودرو، در بازرسی‌ از آنها 2 هزار و 200 عدد پمپ آب در سایزها و مارک های مختلف کشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان ممسني با بيان اينكه در اين خصوص راننده خودرو ها دستگير و جهت سیر مراحل قانونی با تشكيل پرونده به مراجع قضايي معرفي شدند، تصريح كرد: ارزش ريالي اين محموله های قاچاق شش میلیارد و پانصدصد میلیون ریال برآورد شده است.

پايان خط زورگیر و سارق به عنف در كازرون

سرهنگ رجبعلی رزمجوئی فرمانده انتظامی شهرستان کازرون، گفت: در پی مراجعه حضوری یکی از شهروندان مبنی بر زورگیریی از وی توسط فردی شرور و سابقه دار در یکی از خیابان های بخش چنارشاهیجان، موضوع بطور جد در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وي ادامه داد: ماموران فرماندهی بخش چنارشاهیجان با انجام اقدامات اطلاعاتي، منزل و مخفی گاه این شرور را شناسایی و با هماهنگي مقام قضائی وي را دستگير كردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون افزود: در بازرسی از منزل اين متهم كه یکی از افراد شرور و سابقه دار در سطح استان و شهرستان می باشد، یک دستگاه موتور سیکلت سرقتی کشف شد.

رزمجوئی با اشاره به معرفي متهم دستگير شده به مراجع قضايي، از شهروندان درخواست كرد: در صورت اطلاع از فعاليت مشكوك مراتب را به مركز فوريت هاي پليسي 110 اعلام كنند.

کشف محموله سيگار قاچاق ميليوني در استهبان

سرهنگ داود امجدی فرمانده انتظامی شهرستان استهبان اظهار داشت: ماموران هنگام گشت زني در جاده استهبان به سمت شیراز، يک دستگاه اتوبوس را به ظن حمل کالاي قاچاق متوقف كردند.

وی ادامه داد: در بازرسي از اين اتوبوس، پیش از 18 هزار نخ سيگار خارجي کشف شد که برابر اعلام کارشناسان ارزش کالاهاي مکشوفه 25 ميليون ريال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان استهبان تصريح کرد: در اين زمينه يک نفر متهم دستگير و پس از تشکيل پرونده مقدماتي جهت سير مراحل قانوني تحويل مقامات قضايي شد.

سرهنگ امجدی با بیان اینکه اولويت پليس شهرستان استهبان در سال جديد، برخورد با پديده قاچاق کالا است، افزود: رکود اقتصادي و به ‌دست آوردن ثروت‌هاي هنگفت توسط افراد سودجو و به‌وجود آمدن فاصله طبقاتي در بين اقشار جامعه از ديگر پيامد‌هاي زیان بارپديده قاچاق کالا است.

دستبند پليس بر دستان 11سارق فرصت طلب در فيروزآباد

سرهنگ حسين ارجمندمزيدي فرمانده انتظامي شهرستان فيروزآباد، گفت: در راستاي اجرايي كردن طرح تامين امنيت شهرستان فيروزآباد، دستگيري سارقان محلات و مناطق آلوده و جرم خيز، با توجه به عزم جدي پليس در برخورد با سارقان، ماموران انتظامي اين شهرستان طرح مبارزه با سرقت را به صورت شبانه روزي در دستور كار خود قرار دادند.

ارجمندمزيدي تصريح كرد: با اجراي اين طرح و گشت زني هاي مستمر پليس در سطح شهرستان طي 20 روز گذشته، 11 سارق با 13 فقره سرقت دستگير و به مراجع قضايي معرفي شدند.

وي با بيان اينكه اجراي طرح هاي مبارزه با سرقت در سطح شهرستان فيروزآباد با جديت ادامه خواهد داشت، گفت: شهروندان هشدارهاي پليس در رابطه با پيشگيري از انواع سرقت به خصوص در ايام تعطيلات را جدي گرفته و پليس را در راه مبارزه با سرقت ياري كنند

توقيف محموله میلیونی كالاي قاچاق در فسا

سرهنگ علی شیبانیان فرمانده انتظامي شهرستان فسا، گفت: ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز اين شهرستان در جاده فسا به سمت شیراز، به يک دستگاه خودرو وانت سایپا مشكوك شده و آن را متوقف کردند.

وي افزود: در بازرسي از آن مقدار یک تن و 600 کیلوگرم برنج و 675 کیلوگرم عدس قاچاق و فاقد مجوز گمرکي به ارزش يکصد ميليون ريال کشف شد.

شیبانیان گفت: خودرو حامل قاچاق توقیف و يک نفر متهم دستگير و تحويل مرجع قضائي شد.


نظرات بینندگان