کد خبر: ۹۱۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۹ - ۱۹ تير ۱۳۹۵
مدیرعامل سازمان حمل‌ و نقل و ترافیک شیراز:

روزانه 110 میلیون ریال به تجهیزات ترافیکی شهر شیراز خسارت وارد می شود

مدیرعامل سازمان حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: انواع تخریب تجهیزات ترافیکی روزانه هزینه‌ای بالغ‌بر 110 میلیون ریال خسارت را به شهر شیراز تحمیل ‌می‌کند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، مهندس محمد فرخ‌زاده مدیرعامل سازمان حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری شیراز، اظهار داشت: برخی تخریب‌ها سهوی و در حوزه استهلاک و رفتارهای نامناسب و برخی دیگر عامدانه و در حوزه سرقت یا وندالیسم (تخریب بدون سود اموال عمومی) دسته‌بندی می‌شود.

وی یادآور شد: در چند ماه اخیر تعدادی از تابلوهای چشمک‌زن و هشداری نصب‌ شده در معابر و نقاط حادثه‌خیز توسط تعدادی از تخریب‌گران شهری سرقت شده است.

فرخ‌زاده افزود: بیشترین آمار خسارت و تخریب مربوط به گاردریل، استوانه‌های ایمنی پلاستیکی و جداکننده‌های پلاستیکی و بیشترین سرقت مربوط به تابلوهای چشمک‌زن و هشداری و تابلوهای ترافیکی است که این تخلفات باعث می‌شود روزانه تعداد زیادی از تجهیزات ترافیکی شیراز نیاز به تعویض و نصب مجدد داشته باشند.

این مدیر شهری خاطرنشان کرد: نصب هر تابلوی چشمک‌زن حدود 12 میلیون ریال برای شهرداری هزینه در بردارد که اگر این روند تا پایان سال ادامه یابد خسارت سنگینی به شهر وارد می‌شود.

تحقق شهر ایمن و منضبط، مشارکت شهروندان را می‌طلبد

مدیرعامل سازمان حمل‌ و نقل و ترافیک اضافه کرد: برای شهر ایمن و کم‌حادثه، عزم همگانی نیاز است پس نباید با بی‌تفاوتی از کنار تخریب اموال عمومی به‌ویژه تجهیزات ایمنی ترافیکی که مستقیم باجان شهروندان در ارتباط است، بگذریم و به‌عنوان یک شهروند قانونمند ابتدا خود قانون را رعایت کنیم و سپس اجازه تخریب یا سرقت اموال عمومی را به دیگران ندهیم چه‌بسا فقدان یک یا چند علائم ایمنی و ترافیکی باعث بروز حادثه، جرح و یا فوت یکی از اعضای خانواده خودمان یا هموطنان شود که در این صورت ما هرگز نمی‌توانیم مسئولیت اجتماعی را فراموش کرده و بی‌توجهی خود را ببخشیم.

فرخ‌زاده ادامه داد: شهروندان به‌عنوان چشمان ناظر مدیریت شهری می‌توانند شماره مکان افراد و یا شماره خودروهای متخلف را به سامانه پیامکی 3000137747 ارسال و موارد را با تلفن پیام‌گیر 32306207 در تمام شبانه‌روز گزارش داده و یا تصاویر تخلفات و موارد ترافیکی را به شماره 09355569681 در شبکه‌های اجتماعی و یا ایمیل Traffic.shiraz@chmail.ir ارسال کنند.

مدیرعامل سازمان حمل‌ و نقل و ترافیک با ابراز نارضایتی از رفتار برخی شهروندان نسبت به اموال شهری و به‌ویژه تجهیزات ایمنی و ترافیکی، یادآور شد: سالانه بودجه‌ قابل‌توجهی، صرف خرید و نصب این تجهیزات در سطح شهر می‌شود که متأسفانه برخی از شهروندنماها با نادیده گرفتن آن، باعث تخریب یا از بین بردن تجهیزات می‌شوند.

فرخ‌زاده تصریح کرد: فقدان تابلوهای چشمک‌زن در تقاطع‌ها و نقاط حادثه‌خیز به‌ویژه در زمان تاریکی که دید رانندگان نسبت به‌روز کاهش می‌یابد باعث بروز حوادث ناگوار و بالا رفتن تلفات فوتی و جرحی خواهد شد.

وی هدف از نصب تابلوها و علائم ترافیکی را ارتقاء سطح ایمنی به‌ویژه برای عابران پیاده، روان‌سازی ترافیک، کمک به رفع گره‌های ترافیک عنوان و تصریح کرد: تجهیزات ترافیکی نقش بسیار مهمی در هدایت و ایمن‌سازی شبکه معابر دارد و نقص یا عدم وجود هرکدام از آنها باعث اختلال در اجرای قانون و نظم در تردد خودروها می‌شود.

به گزارش فارس، ترویج فرهنگ شهروندی و اخلاق اسلامی، افزایش سطح رضایت عمومی و اشتغال، حضور فعال پیشکسوتان و بزرگ‌ترها در حوزه‌های عمومی و انعکاس رفتارهای ناشایست توسط رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی از عوامل کاهش رفتارهای تخریب‌گرانه است.

نظرات بینندگان