کد خبر: ۹۱۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۴ - ۲۰ تير ۱۳۹۵

روغن‌نباتی از اول مرداد ماه گران می شود

رئیس انجمن روغن نباتی از مصوبه دولت برای افزایش 9 درصدی قیمت روغن نباتی خبر داد و گفت: این مصوبه از ابتدای مرداد ماه اجرایی می‌شود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، داریوش محمودی رئیس انجمن روغن نباتی اظهار داشت: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید مانند حقوق و دستمزد، مصوبه افزایش قیمت روغن نباتی از سوی دولت صادر شد که در ابتدا قرار بود این افزایش قیمت از اردیبهشت امسال اعمال شود اما با توجه به نزدیکی به ماه رمضان قرار شد افزایش قیمت روغن از اول مرداد ماه اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه طبق مصوبه دولت، قیمت روغن‌ نباتی تا سقف 9 درصد افزایش خواهد یافت‌، گفت:‌ قیمت جدید محصولات در حال نهایی شدن و قرار گرفتن در سامانه سازمان حمایت است.

محمودی در پاسخ این سؤال که با توجه به فروش با تخفیف روغن‌نباتی در کشور، چه دلیلی برای افزایش قیمت این محصول وجود داشت؟ گفت: اعمال تخفیف‌ها از یک نظر به سیاست فروشگاه‌های بزرگ مربوط می‌شود و از یک نظر دیگر نیز به دلیل وجود نظام بنکداری به جای نظام توزیع مویرگی کالا صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: شبکه توزیع اکثر کالاها در کشور از جمله روغن‌ نباتی با مشکل روبه‌رو است که باید کم کم این معضل برطرف شود تا محصولات با قیمت واقعی به دست مصرف‌کننده برسد.

رئیس انجمن روغن‌نباتی ادامه داد: تخفیف شرکت‌های تولید‌کننده مانند قبل ادامه خواهد داشت، به طوری که درصد تخفیف‌ها تغییری نمی‌کند اما با توجه به افزایش قیمت روغن شاهد رشد سطح عمومی قیمت‌ها خواهیم بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پیشنهاد افزایش قیمت روغن‌ نباتی از سوی همه شرکت‌های روغنی مطرح بوده است؟ گفت: انجمن روغن‌نباتی به نیابت از همه شرکت‌ها این پیشنهاد را مطرح کرده و اینطور نیست که فقط شرکت‌های بزرگ و یا فقط شرکت‌های کوچک خواستار تغییر قیمت باشند.

وی تصریح کرد: ناهمگونی در بازار روغن وجود دارد که باید برطرف شود.

نامه ابلاغیه‌ انجمن روغن نباتی به تولیدکنندگان:

 

انتهای پیام/

نظرات بینندگان