کد خبر: ۹۱۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۱ - ۲۲ تير ۱۳۹۵
مسئولان فرهنگی اقدامی کنند؛

تنها سینمای مرودشت در سکوت رها شده است

وقتی شهرستان مرودشت از نبود فرهنگسرایی مدرن رنج می برد و نبود چنین فضایی در شهر، خللی عظیم در عبور از رکود فرهنگی ایجاد کرده است، حیف و دور از انصاف است تنها سینمای مرودشت بلااستفاده رها شود و به دست های نامهربان خاک سپرده شود.‌

به گزارش شیرازه سایت خبری مرودشت نا، محمد رسول الله پروژه ای جدید در شهرستان رقم زد و آن اکران این فیلم میلیاردی در تنها سالن مهر شهرستان بود که لزوم اکران این فیلم و نبود سینما و تعطیلی تنها سینمای شهرمان، مسئولان را به تقلا و نبوغشان را به تحرک  واداشت تا این فیلم در تالار مهر شهرستان اکران عمومی شود.

این اتفاق پیش درآمدی شد برای اکران های بعدی که این موهبت نصیب سالوادور و بادیگارد هم شد و آنان که از آینده بر می آید، تالار مهرمان فیلم های دیگری را به خود خواهد دید.  

حال که نصیب سینمای کشور عزیزمان ایران؛ اسکار، نخل های طلا و خرس های نقره ای متفاوت از جامعه ی هنری جهان شده است، نیکوست که دست ساخته های عوامل هنر هفتم بیش از پیش به معرض نمایش عموم درآمده و بیش از گذشته عموم مردم و شهروندان را با سینما و هنر آشنا سازیم.

حال که تالاری چون مهر میزبان سینماگران و سینما دوستان شده است، سینمایی چون ابوذر هم میزبان همایش ها و فرهنگیان و هنر دوستان گرامی باشد و یک تغییر کاربری بتواند دست برگزار کنندگان همایش ها و نمایشگاه های متعدد را باز کرده و همایش هایی چون روز بزرگداشت بزرگانی همانند سعدی و فردوسی و ...نمایشگاه های تذهیب، نقاشی و خط و .... سمینارهای علمی و هنری و .... در چنین مکانی با تغییر کاربری برگزار گردد.

اکنون که تلاشگران عرصه ی عمران و فرهنگ دست به اقدامی تاریخی زده اند و سینمای شهر را در سکوت رها کرده و تنها تالار شهرمان به سینما بدل نموده اند، شایسته است این نبوغ بار دیگر به کار افتاده و تنها سینمای شهرمان مکانی برای برگزاری اتفاقات فرهنگی شهرستان باشد.

وقتی شهرستان از نبود فرهنگسرایی مدرن با توانایی اجرا و ایجاد کلاسهای هنری متفاوت و گسترده رنج می برد و نبود چنین فضایی در شهر، خللی عظیم در توسعه ی فرهنگی و عبور از رکود فرهنگی ایجاد کرده است، حیف و دور از انصاف است محلی چون سینما ابوذر سابق متروک و بلااستفاده رها شود و به دست های نامهربان خاک سپرده شود.‌

می توان با عزمی راسخ و تصمیمی کارآمد، چنین مکانی را احیا و بدنه ی شهرستان را از رنج هایی که در اثر نبود فرهنگ، دچار شده است برهانیم.


نظرات بینندگان