کد خبر: ۹۱۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۱ - ۲۹ تير ۱۳۹۵
ارباب سلیمانی خبر داد:

بررسی موضوع ولنگاری فرهنگی با همکاری کمیسیون فرهنگی مجلس

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به هشدار مقام معظم رهبری درباره ولنگاری فرهنگی گفت: به زودی با همکاری کمیسیون فرهنگی مجلس این موضوع را به بحث خواهیم گذاشت.
به گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی، رئیس ستاد عالی کانون‌های مساجد فارس  در حاشیه سفر به شیراز در پاسخ به اینکه چرا مقام معظم رهبری درباره ولنگاری فرهنگی در کشور هشدار داده‌اند؟، گفت: مقام معظم رهبری به‌عنوان یک دیده‌بان بصیر، دقیق و منصف دائماً وضعیت کشور را رصد می‌کنند و تلاششان بر این است در همه حوزه‌ها اعم از اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هشدارهای لازم را ارائه دهند تا از زمان عقب نیفتیم و بتوانیم واکنش مثبت و لازم را انجام دهیم.

تنها یک هفتم بودجه فرهنگی، در اختیار وزارت ارشاد است
وی افزود: قریب ۷ هزار میلیارد بودجه حوزه فرهنگ در مجلس شورای اسلامی است که یک هفتم این بودجه در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بقیه در اختیار سایر دستگاه‌هاست؛ لذا ما معتقدیم که همه دستگاه‌ها نسبت به این بیانات مقام معظم رهبری باید دقت لازم را به خرج دهند و عملکرد خود را یکبار دیگر بازبینی کنند و در یک جلسه دوستانه و منصفانه دور هم جمع شوند و هر کسی نسبت به عملکرد خویش گزارشی را ارائه کند و صاحبنظران فرهنگی هم نمره دهند و ببینند که هر کدام از دستگاه‌های فرهنگی چه نمره‌ای را در این زمینه کسب می‌کنند.

همه دستگاه‌های فرهنگی باید نقایص خود را صادقانه به یکدیگر بگویند
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: همه این‌ها باید زیر ذره‌بین و دقت کارشناسان فرهنگی به معنای واقعی کلمه قرار گیرد و اگر نقصی هست که هست این نقص‌ها را صادقانه به همدیگر بگوییم و برای رفع آن‌ها تلاش کنیم.
وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در حقیقت مانند یک طبیبی هستند که دائماً به جامعه هشدار می‌دهند تا دچار آفات، بیماری‌ها و ناراحتی‌هایی که ممکن است در آینده جامعه را دچار رخوت، سستی و بیماری‌های صعب‌العلاج کند، نشود و این هشدارها برای ما ارزشمند است.

بررسی موضوع ولنگاری فرهنگی با همکاری کمیسیون فرهنگی مجلس
ارباب سلیمانی با بیان اینکه به زودی با همکاری کمیسیون فرهنگی مجلس این موضوع را به بحث خواهیم گذاشت، گفت: ما به دنبال این هستیم که اگر نقصی مربوط به حوزه کاری ما می‌شود با تمام وجود برای رفع آن تلاش کنیم لذا در همین‌جا از همه اهالی مساجد درخواست داریم که اگر نقص و عیبی در کار ما هست به ما تذکر دهند و ما را از اشتباهات بر حذر دارند.

نمره دادن به وزارت ارشاد کار راحتی نیست
وی در ادامه در پاسخ به اینکه در این زمینه چه نمره‌ای به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌دهید؟ گفت: این کار راحتی نیست و یک گزارش همه جانبه باید وجود داشته باشد چرا که ما در وزارت ارشاد از ساز تا نماز، همه چیز داریم لذا برای نمره دادن باید دقت بیشتری شود یعنی تمام مؤلفه‌ها مورد بررسی و شاخص‌های هر بخشی روی میز قرار گیرد و عملکرد آن بخش را هم با آن شاخص‌ها محک بزنیم و بعد نمره دهیم.
رئیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی مساجد کشور اظهار کرد: اکنون و بدون این شاخص‌ها داوری کردن کار عجولانه‌ای است اما بررسی این شاخص‌ها و عملکردها را ضروری می‌دانم.
منبع: ایکنا
نظرات بینندگان