کد خبر: ۹۲۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۵
همزمان با دهه کرامت؛

معرفی شخصیت حضرت شاهچراغ در سامانه«کوثر نت»

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران فارس با اشاره به فعالیت سامانه اختصاصی «کوثر نت» با حضور ۷۰ هزار نفر عضو، گفت: فعالیت های تبلیغی در این سامانه، برای معرفی شخصیت حضرت شاهچراغ(علیه السلام) در ایام دهه کرامت انجام می شود.
به گزارش خبرنگار شیرازه، سیده رقیه علوی، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران فارس با اشاره به اینکه 28 مدرسه علمیه خواهران در فارس وجود دارد که حدود 2 هزار نفر دانش آموخته از این مدارس تاکنون فارغ التحصیل شده اند، گفت: در فارس سه هزار نفر طلبه خواهر مشغول به تحصیل هستند که بین 18 تا 30 سال سن دارند و یک هزار و هشت نفر نیز مبلغه در این استان وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید با یک طرح میدانی عظیم جلسات منازل آسیب شناسی شوند، چرا که برخی افراد اداره کننده این مجالس از لحاظ علمی مورد تایید نیستند، اظهار داشت: رفع این مسئله نیاز به اجرای یک طرح میدانی عظیم دارد که آسیب های مجالس را شناسایی کند.

علوی اظهار داشت: باید مطالب احصا شده در این آسیب شناسی را برای تقویت این موارد استفاده کرد. اما حوزه به تنهایی نمی تواند ورود پیدا کند و باید با کمک سازمان های دیگر نظیر سازمان تبلیغات اسلامی ورود پیدا کرد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران فارس تاکید کرد: یکی از برنامه های مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران ساماندهی اینگونه مجالس است.

وی با اشاره اینکه در ایام ماه مبارک رمضان 400 نفر از مبلغان حوزه های علیمه خواهران در شهرها و مناطق روستایی حضور فعال تبلیغی بهم رساندند، اظهار داشت: برگزاری مراسم جزءخوانی قرآن کریم، جلسات تحکیم مبانی خانواده، توضیح مباحث سبک زندگی دینی و جلسات حفظ و آموزش قرآن کریم از جمله برنامه های اجرا شده توسط مبلغان خواهر بود که در مجموع قریب به 12 هزار جلسه تبلیغی در فارس برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه این جلسه ها در بیمارستان ها، بوستان ها، مساجد، حسینیه ها و منازل شهری و روستایی برگزار شد، تاکید کرد: از مجموع این تعداد جلسه، 6 هزار جلسه در مساجد و حسینیه بوده است و 2 هزار و 500 مورد در منازل برگزار شده است.

علوی در خصوص طرح ازدواج طلاب نیز افزود: این طرح توسط مرکز خدمات به اجرا می رسد که این مرکز آماری در این خصوص ندارد اما همین مقدار مشخص است که طرح ازدواج طلبگی هنوز در حد یک طرح است و باید تیم های فعال متشکل از دانش آموختگان، مشاورین و مدیران مدارس تشکیل شود تا بتوان افراد را با شناخت کافی بهم معرفی کرد.

وی با اشاره به برنامه اعزام مبلغ به مناطق مختلف فارس در ایام دهه کرامت، دهه ولایت، دهه عاشورا، اظهار داشت: فعالیت های تبلیغی در سامانه اختصاصی «کوثر نت»، برای معرفی شخصیت حضرت شاهچراغ (علیه السلام) در ایام دهه کرامت انجام می شود که این سامانه اختصاصی 70 هزار نفر عضو و اختصاص به حوزه علمیه خواهران دارد و این امر باعث می شود تا این مطالب به خوبی در شبکه های مجازی توزیع شود و مردم و طلبه ها با این امامزاده بزرگوار آشنا خواهند شد.

وی افزود: برای ماه محرم یک گردهمایی ویژه مبلغین استان با هدف هم اندیشی و هم افزایی و همچنین ارائه برنامه های ماه محرم برگزار می شود و در این مراسم از مبلغین برتر خواهر تجلیل به عمل می آید.

علوی با اشاره به برگزاری کارگاهی به نام «کدامین راه تا آرامش» در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا داراب ویژه ایام هفته حجاب و عفاف، اضافه کرد: حجاب به عنوان حفظ حریم خانواده محسوب می شود و از این رو نمایشگاه های حجاب و عفاف در مدرسه علمیه فسا برپا که در آن پاسخگویی به شبهات حجاب و عفاف توسط مبلغین انجام شد.

وی با اشاره به اینکه دانش آموختگان حوزه علیمه خواهران به عنوان سرمایه های ما محسوب می شوند، اظهارداشت: درصدد هستیم تا اطلاعات جامعی از آنان جمع آوری و سپس انجمن های علمی و فرهنگی را ویژه خواهران راه اندازی کنیم که اداره کنندگان کانون ها همین دانش آموختگان خواهند بود.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران فارس اظهار داشت: کانون فعالین فضای مجازی با هدف استخراج شبهات و پاسخگویی به آن، رفع نیازمندی های طلاب در فضای مجازی و توجه به مشکلات زنان راه اندازی می شود و سپس کانون های آموزش قرآن به عموم، ولایت، مهدویت، قرآن و عترت و همچنین کانون زن و خانواده راه اندازی خواهند شد.

وی همچنین از کسب رتبه دوم توسط مدیریت حوزه علمیه خواهران فارس، در کشور در سال 95 از لحاظ پیشرفت در تعداد وبلاگ های ثبت شده نسبت به سال قبل خبر داد و یادآور شد: 375 وبلاگ در این مسابقات از فارس مورد ارزیابی قرار گرفتند و فارس بعد از اصفهان به رتبه دوم رسیده است.
نظرات بینندگان