کد خبر: ۹۲۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۵

سال آخر شورا فصل «درو» شهرداران

در سال آخر عمر شوراها معمولاً شاهد عزل شهردار منصوب شورا و انتخاب شهردار جدید هستیم، پدیده‌ای که نوعی فرار به جلو برای رفع مسئولیت، فرافکنی و یا با هر قصد و نیتی که باشد نوعی بی‌انصافی و بی‌عدالتی، در حق شهردار است.

شیرازه: پس از سال‌ها غفلت از پارلمان‌های محلی، سرانجام شوراهای اسلامی با همه فراز و نشیب‌ها راه افتادند و از این حرکت ارزنده که چند اصل قانون اساسی را به خود اختصاص داده است برکات فراوانی نصیب مردم شد.

اگرچه در دوره‌های اول شوراها به دلیل فقدان تجربه موفقیت‌های چندانی مشاهده نشد اما به‌مرور با رشد و توسعه یافتگی در حوزه فرهنگ و به‌کارگیری شوراها امروز عنان و افسار شهرها در اختیار نمایندگان منتخب مردم است.

در طول دوره چهارساله شوراها همه آنچه مقدرات شهرداری‌ها است رقم زده می‌شود و البته دعواهای تلخ و شیرین در شوراها، چه میان اعضا با یکدیگر و یا با مجموعه‌های شهرداری گاهی کام مردم را شیرین می‌کند و گاهی تلخ.

از آسیب‌شناسی یا نقد عملکرد شوراها که بگذریم شاهد وقوع یک پدیده جدید و البته نازیبا هستیم، این که شوراهای شهر بسان کشاورزی که در فصلی می‌کارد و در فصلی دیگر«درو» می‌کند، کاشته‌های خود را در درو می‌کنند.

در سال آخر عمر شوراها معمولاً شاهد عزل شهردار منصوب شورا و انتخاب شهردار جدید هستیم، تغییر شهردار اگرچه حق شورا است مصداق همین کاشت و برداشت است.

پدیده‌ای که نوعی فرار به جلو برای رفع مسئولیت، فرافکنی و یا با هر قصد و نیتی که باشد نوعی بی‌انصافی و بی‌عدالتی، در حق شهرداری است که در طول یک دوره مجری مصوبات و اوامر شورا بوده است و در پایان، نه به دلیل بی‌کفایتی بلکه به دلیل غرض‌ورزی اعضای شورا قربانی می‌شود.


نظرات بینندگان