کد خبر: ۹۲۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۳ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۵

در آشفته بازار شبکه های اجتماعی؛ بهارنکو، کانالی برای داشتن خانواده ای بهتر

مرکز بهار نکو با توجه به گسترش دامنه کاربران ایرانی فضای مجازی، با راه اندازی کانال تلگرامی سعی در آگاه کردن کاربران درباره مراحل مختلف اداره خانواده و مشکلات پیش روی زوجین دارد.

در آشفته بازار شبکه های اجتماعی؛شیرازه، چندسالی می شود که با افزایش زیرساخت های اینترنت همراه در کشور و همچنین پیشرفت موبایل های هوشمند آمار کاربران فضای مجاز در ایران بین رده های مختلف سنی، روز به روز در حال افزایش است.

میان شبکه های اجتماعی مختلفی که این روزها ایرانیان را عمیقا و در هر شرایطی همراهی می کنند؛ تلگرام است که با بیش از 20 میلیون کاربر ایرانی بیشترین محبوبیت را در کشور دارا است.

تلگرام با انقلاب در امکانات و قابلیت های شبکه های اجتماعی، وبلاگ ها را از رونق انداخته و کمک بزرگی برای نشر و افزایش مخاطبان پایگاه های اطلاع رسان و موسسات آموزشی، تجاری و ... محسوب می شود.

در شلوغ بازار شبکه های اجتماعی و کانال های تازه مد شده تلگرام که سرشار از مطالب مختلف هستند؛ تلاش برای ارائه محتوای مفید و سودمند در زمینه های مختلف و همچنین دسترسی به این مطالب و مطالعه آن ها از اهمیت خاصی برخوردار است.

فعالین فرهنگی مختلف هر کدام با راه اندازی کانال های اطلاع رسان تلگرامی در موضوعات مختلف، تلاش میکنند با ارائه محتوای سودمند و متناسب با رده های سنی و اقشار مختلف؛ کاربران فضای مجازی را از بیهوده خوانی و وقت گذرانی بی هدف؛ به سمت استفاده هرچه مناسب تر از این فضای نوپدید سوق دهند.

یکی از الزامات ایجاد جامعه ای پایدار و حفظ آن؛ افزایش آگاهی و دانستنی های جوانان درباره ازدواج و تشکیل خانواده است، چرا که تزلزل در بنیان خانواده؛ لرزه بر اندام های محتلف جامعه می اندازد.

امروز در ایران بیست درصد از ازدواج ها به طلاق منجر می شود و در کلان شهرها این امار به بالای40 درصد هم می‌رسد. بنابراین؛ سیاست جمعیتی کشور بر بحث تحکیم بنیان خانواده تاکید دارد و این موضوغ تنها زمانی تحقق خواهد یافت که آگاهی های جوانان درمورد مراحل مختلف ازدواج و تشکیل خانواده از قبل از ازدواج تا بعد از آن افزایش یابد.

مرکز آموزش و مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده بهار نکو از سال 89 تا کنون برای تحقق به هدف فوق در شیراز راه اندازی شده و با توفیقات مختلفی از جمله افزایش طول زندگی مشترک زوجین و کاهش درصد طلاق ها همراه بوده است.

این مرکز با توجه به گسترش دامنه کاربران ایرانی فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، با راه اندازی کانالی تلگرامی سعی در آگاهی رسانی درباره مراحل مختلف تشکیل و اداره خانواده و مشکلات پیش روی زوجین به افراد مبتلا به دارد و تلاش می کند که با جمع آوری نقاط ابهام و سوالات کاربران و پاسخگویی؛ ابزاری عملی و در دسترس برای زوجین باشد.

محمد حسین عظیمی، مسئول روابط عمومی مرکز بهار نکو در این باره می گوید: کانال تلگرامی به شناسه @baharnekou با کارویژه پاسخگویی به سوالات زوجین در زمینه های مختلف زندگی مشترک شروع بکار کرد.

او یکی از مشکلات فضای مجازی را این موضوع عنوان می کند که زوجین سوالات خود را از افراد ناآگاه و نا معتبر بپرسند و می گوید: سوالاتی که از طریق تلگرام برای بهار نکو ارسال می شود در اختیار مجرب ترین مشاوران قرار داده می‌شود تا به صورت علمی و با زبانی عامه فهم به آنها پاسخ دهند.

وی یکی دیگر از اهداف راه اندازی کانال تلگرام بهار نکو را استمرار آموزش و مشاوره به مخاطبان و مراجعان این مرکز دانسته و تاکید می کند: نیاز به مشاوره و راهنمایی درباره مسائل مختلف زندگی مشترک؛ همیشه توسط زوجین احساس می شود و بهار نکو به آموزش های مقدماتی ازدواج اکتفا نکرده و میخواهد در تمامی مراحل زندگی، همراه و همیار زوجین باشد.

مسئول روابط عمومی مرکز بهار نکو در پایان می گوید: خوشبختانه بازخوردهای بسیار خوبی از مخاطبین کانال تلگرامی بهار نکو دریافت کرده ایم که ما در ادامه این راه استوارتر می کند. مخاطبین از نقاط مختلف کشور، هرروز تقاضای آشنایی و استفاده بیشتر از خدمات مرکز بهار نکو را می کنند.

برچسب ها: بهار نکو
نظرات بینندگان