کد خبر: ۹۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۰۸ اسفند ۱۳۸۹

رشوه و باج دادن ال سعود به مردم

مارک هالینس وورث» نویسنده کتابی درباره عربستان؛ در گفت وگوبا شبکه تلویزیونی "اسکای نیوز" افزود: این نخستین بار است که پادشاه عربستان برای افزایش حقوق نیروهای شاغل در بخش های عمومی و بهبود بخش آموزشی این کشور اقدام می کند.

وی گفت: اینکه پادشاه عربستان در شرایط کنونی چنین تصمیمی را اعلام می کند، به هیچ وجه تصادفی و به معنای تلاش برای حل مشکلات جدی اقتصادی مردم عربستان نیست بلکه واکنشی به تحولات کنونی منطقه است.

بعد از سقوط دیکتاتورهای مصر و تونس و قرار گرفتن دیکتاتورهای عرب دیگر به ویژه لیبی در سراشیبی سقوط ، پادشاه عربستان سعودی دستور بذل و بخشش 35 میلیارد دلاری را صادر کرد.

" عبدالله بن عبدالعزیز" ( 86 ساله) که در کشور مغرب دوران نقاهت بعداز عمل جراحی را سپری می کرد، این دستور را ساعتی قبل از بازگشت به عربستان صادر کرد.

پادشاه عربستان از سه ماه قبل تا عصر چهارشنبه گذشته برای جراحی دیسک کمر در آمریکا و گذراندن دوران نقاهت در تفرجگاهی در کشور مغرب بود.

افزایش سرمایه بانک "التسلیف" به 30 میلیارد ریال عربستان (8میلیارد دلار)، تزریق 40 میلیارد ریال عربستان (66ر10 میلیارد دلار) به صندوق مسکن، عفو 2 قسط بدهکاران به بانک "التسلیف" به مدت 2 سال و افزایش 15 درصدی حقوق کارمندان دولت و حمایت از فرزندان خانواده های فقیر، عفو شماری از زندانیان از جمله بذل و بخشش های ناگهانی ملک عبدالله اعلام شده است

برچسب ها: لیبی
نظرات بینندگان