کد خبر: ۹۲۹۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۳ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
نامه بسیج دانشگاه شیراز خطاب به روسای قوا و مسئولان دستگاههای نظارتی:

در برخورد با حقوق های نجومی قاطع تر و انقلابی تر از گذشته اقدام نمایید

بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز در نامه ای خطاب به روسای قوا و مسئولان دستگاههای نظارتی کشور پیرامون اعلام کرد: پرشتاب تر، قاطع تر و انقلابی تر از گذشته اقدام نمایید و گزار ش اقدامات انجام شده را به مردم ارائه دهید.

به گزارش شیرازه بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز در نامه ای خطاب به روسای قوا و مسئولان دستگاههای نظارتی کشور پیرامون حقوق های نجومی گفت: پرشتاب تر، قاطع تر و انقلابی تر از گذشته اقدام نمایید و گزار ش اقدامات انجام شده را به مردم ارائه دهید.

متن نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز خطاب به مسئولان قوای سه گانه و دستگاههای نظارتی:

پرشتاب تر، قاطع تر و انقلابی تر از گذشته اقدام نمایید و گزار ش اقدامات انجام شده را به مردم ارائه دهید

امام خامنه ای (دامت برکاته):((یک مطلب هم درباره ی مسائل داخلی کشور، موضوع این حقوق ها و برداشت های غیر منصفانه وظالمانه از بیت المال است- این برداشت ها نامشروع است، این برداشت ها گناه است، این برداشت ها خیانت به آرمان های انقلاب اسلامی است، این طور نباشد که ما سر و صدا کنیم  و بعد قضایا را به کلی تمام کنیم و به دست فراموشی بسپاریم.))

مدتی پیش برای اولین بار فیش های حقوقی برخی مسئولان و نهاد ها افشا شد، که در آن رقم های عجیب و غریبی برای مدیران و برخی کارمندان در نظر گرفته شده بود که تعجب و حیرت همگان را به دنبال داشت؛ این حقوق های نجومی بعضی از مسئولان سخت قلب این مردم را رنجور کرده است، حقوق هایی که دریافتی یک ماه آن برابر سی سال زحمت زحمت کشانی است که با عرق جبین نان خانواده را تامین کرده اند. حقوق هایی که بعضا همراه وام های کلان هم نیز بوده است.

پر واضح است که مسئول یا مدیری اگر بخواهد هم نمی تواند درد مردم را با این حقوق ها درک کند  و یقینا این حقوق های به ناحق گرفته شده از گلوی این افراد پایین نخواهد رفت ان شا الله.

لذا بعد از این مقدمات سه نکته را از باب امربه معروف و نهی از منکر خطاب به قوای سه گانه و نهاد های نظارتی عرض می کنیم:

1- در موضوع حقوق های نجومی سه فرض محتمل است. فرض اول آن است که این اتفاق نامبارک در اثر خلاء های قانونی، روزنه ها و و منفذ هایی به وجود آمده است که در قوانین کشور حاکم است؛ بر اساس همین مبنا عده ای کثیر از کارشناسان معتقدند که قانون خدمات کشوری که در سال های گذشته تصویب شده است دارای معایب و نقص هایی است که موجبات سوء استفاده از آن را فراهم می کند؛لذا از دولت محترم و یا مجلس شورای اسلامی خواستاریم که در قالب لایحه و یا طرح این معایب را برطرف کرده و جلوی دور زدن قانون توسط عده ای را بگیرند.


2- فرض دوم آن است که ضعف های قانونی وجود ندارد بلکه مدیران محترم به صورت غیر قانونی حقوق هایی را برای خود تعریف کرده اند و امری خلاف نص صریح قانون انجام داده اند؛که اگر این فرض صحیح باشد، دستگاه قضایی موظف است که در این قضیه ورودی جدی داشته باشد و عاملان خاطی را به اشد مجازات برساند؛زیرا که همگان می دانند یکی از خطوط قرمز اصلی نظام اسلامی بیت المال مسلمین است که بلا شک در این واقعه تلخ مورد تعدی و ظلم قرار گرفته است.

3- فرض آخر هم این است که این موضوع نه مشکل قانونی دارد و نه مشکل از باب تخلف قانونی؛ بلکه این اتفاق نشآت گرفته از خوی اشرافی و اشرافیت زده ی عده ای از مدیران کشوری خصوصا مدیران دولت محترم است که برای خود حقی را فراتر از حقی که باید داشته باشند باور دارند و البته حق هم دارند زیرا همگان قبل از مسوولیت یا در کار تجارت بوده اند و یا دارای، دارایی های هزاران میلیاردی و ... .

از این مهم که بگذریم  به اهمی مهم تر می رسیم که آن اعتماد مردم به نظام اسلامی است که یقینا اگر دستگاه های نظارتی عملکردی صحیح در این موضوع نداشته باشند اعتماد مردم از دست خواهد رفت و خدا میداند چه بر سر این انقلاب الهی خواهد آمد؛ که چه زیبا خمینی کبیر فرمود:((این مردمی که شما ها را روی کار آورده اند، این مردم زاغه نشین که شماها روی مسند نشانده اند ملاحظه آن ها را بکنید، و این جمهوری را تضعیفش نکنید، بترسید از آن روزی که مردم بفهمند در باطن ذات شما چیست، و یک انفجار حاصل شود. از آن روز بترسید که ممکن است یکی از (ایام الله)- خدای نخواسته باز پیدا بشود. و آن روز دیگر قضیه این نیست که بر گردیم به 22بهمن قضیه این است که فاتحه همه ما را می خوانند.

حال که مدتیست از شروع این مسئله می گذرد و رهبر معظم انقلاب (حفظه الله) نیز مکررا و خصوصا در خطبه های عید سعید فطر با صراحت به این مهم پرداخته اند، دانشجویان بسیجی دانشگاه شیراز ضمن محکوم کردن دستبرد به بیت المال به وسیله هرکس و در هر مکانی، اینگونه اعمال را خیانت به آرمان های انقلاب اسلامی دانسته و از شما مسئولین محترم می خواهند تا قاطع تر، پرشتاب تر و انقلابی تر از قبل عمل نموده و گزارش اقدامات انجام شده را به ملت ارائه نمایید.

بدیهی است پیگیری همه جانبه این مسئله تا قطع ید ناپاکان از  بیت المال مسلمین در دستور کار جدی دانشجویان انقلابی خواهد بودو مردم نیز بدانند که فرزندان انقلابیشان در دانشگاهها اجازه نخواهند داد تا با فرافکنی ، عملیات روانی و امثالهم این مسئله مهم به فراموشی سپرده شود  و حقوق آنها بیش از پیش پایمال گردد.

والسلام علی من التبع الهدی
بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
0
اگر گذشته اقدامی شده بود که کار به اینجا کشیده نمی شد همه دسنگاه های نظارتی باید پاسخگوی مردم و ایثارگران باشند پاسخگوی خانواده شهدا باشند پاسخگوی رزمندگان باشند