کد خبر: ۹۲۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۸ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۵

آزادکاران چیزی برای درخشش در المپیک کم ندارند

مربی تیم ملی کشتی آزاد در حاشیه آخرین مراحل اردوی آماده سازی، گفت: مسافران المپیک چیزی برای کسب موفقیت و درخشش در این آوردگاه بزرگ کم ندارند.
به گزارش شیرازه، رضا لایق، با بیان اینکه آزادکاران آخرین تمرینات خود را تا زمان اعزام به المپیک سپری می کنند، گفت: در طول یکسال اخیر تمامی برنامه های آماده سازی و تجهیز ملی پوشان به خوبی اجرایی شده است که هم اکنون واپسین روزهای این برنامه را سپری می کنیم.

وی افزود: اردوی کنونی نیز به تمرینات ویژه فنی و همچنین کارهای بدنسازی اختصاص داده شده تا ملی پوشان از هر نظر مهیای المپیک شوند. به موازات تمرینات جسمی و بدنسازی باید به اقدامات روحی روانی هم پرداخته می شد که این اقدامات نیز به خوبی در حال انجام است و ما توانستیم کشتی گیران را به آن خودباوری و انگیزه لازم برسانیم.

مربی تیم ملی کشتی آزاد در خصوص حریفان اصلی ایران در المپیک نیز گفت: از تمامی حریفان به خوبی شناخت داریم. مدتهاست که آنها را بطور دقیق آنالیز کرده ایم. بخشی از اردوهای آماده سازی آزادکاران نیز به همین موضوع اختصاص داشت و ما به خوبی حریفان اصلی و حتی برخی دیگر از مدعیان را به خوبی به اتفاق ملی پوشان آنالیز و بررسی کردیم.

لایق خاطر نشان کرد: تمامی مردان المپیکی کشتی آزاد و کادر فنی تیم ملی در این مدت زحمات زیادی را متحمل شده اند و با تمام کم و کاستی ها موجود شاختند که من امیدوارم این زحمات در المپیک به بار بنشیند و با کسب نتایج قابل قبولی همراه شود. بچه های المپیکی سرشار از روحیه و انگیزه هستند و باید از این میدان بزرگ و مهم با دست پر خارج شوند.

وی در پایان در خصوص نحوه تمرینات آخرین اردوی تیم ملی تا زمان اعزام نیز افزود: طبیعتا فشار و سنگینی تمرینات نسبت به اردوهای قبلی کاهش یافته و آزادکاران باید رفته رفته با تمرینات ویژه به شرایط حضور در میدان مسابقه برسند. البته ما به موازات درون اردویی که در خانه کشتی تهران برگزار می شد برنامه‌های ویژه ای همچون کوهپیمایی و تمرینات باستانی و زورخانه ای را نیز برای آنان در نظر گرفته بودیم که خوشبختانه توانست حال و هوای تمرینات را با نشاط و تنوع خاصی همراه کند.

منبع: مهر
نظرات بینندگان