کد خبر: ۹۳۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۳ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۵

جلوگیری از سوءاستفاده صاحبان قدرت، مهم‌ترین رسالت خبرنگار است

رئیس کل دادگستری فارس با تأکید بر نقش خبرنگاران در جامعه گفت: خبرنگاران می‌توانند با روشنگری‌های خود از سوء استفاده صاحبان قدرت جلوگیری کنند و این امر مهم‌ترین رسالت یک خبرنگار است.
به گزارش شیرازه، علی القاصی، رئیس کل دادگستری فارس با تأکید بر اینکه خبرنگاران چشم بینا، گوش شنوا و زبان ناطق مردم جامعه هستند، گفت: خبرنگاران می‌توانند با روشنگری‌های خود از سوء استفاده صاحبان قدرت جلوگیری کنند و این امر مهم‌ترین رسالت یک خبرنگار است.
وی با بیان اینکه خبرنگار متعهد و آگاه با رصد جریانات و امور جاری جامعه در بخش‌های گوناگون می‌تواند زمینه‌ساز رفع نقاط ضعف و کاستی‌های مدیریتی باشد، تصریح کرد: در عین حال خبرنگاران می‌توانند با برجسته ساختن نقاط قوت ضمن تأثیرگذاری بیشتر زمینه‌ساز ارتقای کارکردهای مثبت باشند.
القاصی اظهار کرد: عملکرد رسانه‌ها به نمایندگی از افکار عمومی و به لحاظ ایفای نقش نظارتی می‌تواند تضمین‌کننده نظم و امنیت در جامعه و به‌خصوص پیشگام در امر پیشگیری از مفاسد اقتصادی باشد.
رئیس کل دادگستری فارس با بیان اینکه خبرنگاران امین مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و فعالیت این قشر شفاف‌کننده امور است، گفت: خبرنگاران می‌توانند با تأکید بر آموزه‌های دین مبین اسلام و ترویج فضائل اخلاقی و اجتماعی و فرهنگ غنی اسلامی در مقابله با نفوذ فرهنگ غربی و پیشگیری از انحطاط اخلاقی نقش بسزایی را ایفا کنند.
منبع: ایکنا

نظرات بینندگان