کد خبر: ۹۳۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۳ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز:

بسیجیان سفیران ایمنی در محلات

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز: بسیجیان به عنوان سفیران ایمنی در محلات آموزش های لازم را کسب و گسترش خواهند داد.
به گزارش شیرازه، بسیجیان یکی از اعضای مهم و نقش آفرین در ترویج فرهنگ، نشر علم و دانش در جامعه با ظاهر شدن در مساجد، تکایا و پایگاه های مقاومت نقش بسیط و موثری دارند. سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز نیز در راستای اهداف سازمانی خود در مسیر پیشگیری و اشاعه فرهنگ ایمنی از هر گروه اجتماعی فعال بهره گرفته و از همکاری و حضور گسترده آنها در جامعه یاری می طلبد.

در جلسه ای که مهندس شایق رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز با سرهنگ دوستدار فرمانده ناحیه پایگاه مقاومت حضرت بقیه ا...(عج) داشت به نقش بسزای بسیجیان در ترویج فرهنگ ایمنی مردم اشاره کرد و گفت: سازمان آتش نشانی  و خدمات ایمنی شیراز با همکاری سپاه پاسداران در پایگاه های مقاومت و مساجد حضور پیدا خواهد کرد و آموزش های ایمنی و اطفا حریق به آنها داده می شود تا بسیجیان به عنوان سفیران ایمنی در محلات مختلف شهر ، آموزش های لازم را به شهروندان بسط و گسترش دهند.

وی در ادامه افزود: نیروهای بسیجی همچون گذشته نقش موثری را درسرنوشت این کشور خواهند داشت و در این عصر با ظاهر شدن در جامعه به عنوان سفیران ایمنی و علم و فرهنگ حضور دارند.

سرهنگ دوستدار فرمانده پایگاه حضرت بقیه ا... یکی از مدعوین این جلسه در این خصوص گفت: در طرحی با عنوان "مسجد پویا محله پاک" این ناحیه به دنبال تغییر یا اصلاح فرهنگ یک محله هستیم و یکی از راه های کاهش آثار جرائم آموزش و ترویج فرهنگ بین مردم است و ما در این طرح سعی کرده ایم از ارگانهایی که به نحوی در ترویج فرهنگ صحیح بین افراد جامعه دخیل هستند کمک گرفته و دعوت کنیم تا در این فعالیت اجتماعی همراه ما باشند، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی نیز یکی از سازمان هایی است که در ترویج فرهنگ ایمنی مردم نقش مهمی دارد، آتش نشانان و متخصصان این سازمان می توانند با حضور در مساجد، آموزش های اولیه و تخصصی در حوزه ایمنی را به بسیجیان ارائه دهند تا آنها نیز به مردم انتقال دهند.

وی در ادامه افزود : هم اکنون در 30 مسجد به صورت الگو و نمونه طرح های مسجد پویا محله پاک با هدف اصلاح فرهنگ عمومی و کاهش جرائم با حضور در مساجد و افزایش فعالیت های اجتماعی در حال اجرا است و امید داریم با ارائه این آموزش ها توسط ارگانهای مدنظر که یکی از این ارگانها ، سازمان آتش نشانی است بتوانیم در این مسیر ، گامهای مثمرثمری برداریم.

محمد هادی قانع معاون آموزش، ایمنی و پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز نیز در خصوص این طرح گفت: ما هرساله با ارائه آموزش های ایمنی و اطفا بصورت رایگان در مساجد، حسینیه ها و پایگاه های مقاومت در راستای اشاعه فرهنگ ایمنی بین شهروندان، کارشناسان آموزش را اعزام خواهیم کرد ولی این طرح به دلیل داشتن برنامه و اهداف از قبل پایه ریزی شده بسیار مفید خواهد بود و این سازمان آمادگی خود را راستای اجرای این طرح اعلام می کند.

منبع: روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز
نظرات بینندگان