کد خبر: ۹۳۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۷ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
آیت الله دستغیب خبر داد؛

امضاء تفاهم نامه بین حرم‌های مقدس در ایران، عراق و سوریه

تولیت معظم آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) گفت: قرار است تفاهم نامه‌ای بین تولیت حرم‌های مقدس در ایران، عراق و سوریه منعقد شود.
به گزارش شیرازه، آیت الله سید علی اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در مراسم بزرگداشت  احمد بن موسی شاه‌چراغ(ع)، در جمع زائران حرم مطهر گفت:  قرار است تفاهم نامه‌ای بین تولیت حرم‌های مقدس در ایران، عراق و سوریه منعقد شود. این تفاهم نامه برای پیوند و همکاری بیشتر و نزدیک‌تر حرم‌های مطهر در این کشورها انجام می‌شود که این یک کار ارزشمند و مهم است.
وی با اشاره به حضور زائران پیاده در آیین بزرگداشت روز شاه‌چراغ(ع) افزود: امسال نیز مانند سال‌های پیشین شاهد حضور کاروان‌های پیاده زائران این امام زاده واجب‌التعظیم در شهر شیراز هستیم به‌طوری که علاوه بر مردم استان، بسیاری از زائران از استان‌های مختلف کشور بوده و مسافت طولانی را پیاده برای زیارت این حرم مطهر طی کرده‌اند.
منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: عشق، ارادت و دلدادگی مردم استان فارس و کشور ایران به ائمه اطهار کم نظیر است و خداوند به‌واسطه ارادت و عشق زائران به ائمه اطهار و  احمد بن موسی(ع) ملائک خود را بر زائران این امام زاده فرستاده است.
 آیت الله دستغیب یادآور شد: تلاش ما در این آستان مقدس ارائه خدمات شایسته به زائران  شاه‌چراغ(ع) است به‌طوری‌که برنامه ریزی‌های گسترده‌ای برای برگزار کردن هر چه باشکوه‌تر جشن‌های دهه کرامت و بزرگداشت  احمد بن موسی شاه‌چراغ(ع) انجام شده است.
تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با اشاره به مدیریت جدید آستان قدس رضوی ادامه داد: در مدت کوتاه مدیریت جدید حرم مطهر امام رضا(ع) شاهد تحولات اساسی و زیربنایی در این آستان مقدس بوده‌ایم.
در این مراسم که با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی تولیت محترم آستان قدس رضوی برگزار شد، پرچم متبرک حرم مطهر امام رضا(ع) به حرم مطهر شاه‌چراغ(ع) اهدا شد و تولیت آستان مقدس نیز هدایایی متبرک به آستان قدس رضوی اهدا کرد.
گفتنی است از یکم ذی‌قعده سالروز تولد  معصومه (س) تا یازدهم ذی‌قعده ولادت  علی بن موسی‌الرضا (ع) به‌عنوان دهه کرامت نام نهاده شده و روز ششم ذی‌قعده که در میانه این دهه قرار دارد به‌عنوان روز بزرگداشت  احمد بن موسی الکاظم شاه‌چراغ (ع) نام‌گذاری شده است.
امسال اول ذی‌العقده سالروز تولد  معصومه (س) مصادف با چهاردهم مرداد بود، بزرگداشت  احمد بن موسی الکاظم شاه‌چراغ (ع) برابر با نوزدهم مرداد و میلاد  علی بن موسی‌الرضا (ع) مصادف با بیست و چهارم مردادماه است.
منبع: خبرگزاری رسا
نظرات بینندگان