کد خبر: ۹۳۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۵

۳ نوع گیاه دارویی در استان فارس تجاری‌سازی شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از تجاری‌سازی ۳ نوع گیاه دارویی در این استان خبر داد.

به گزارش شیرازه،محمد مهدی قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس دیشب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کشت گیاهان دارویی اقتصاد کشاورز را بهبود می‌دهد و برای تولید آب کمتری مصرف می‌کند اظهار داشت: تاکنون 3 نوع گیاه دارویی در استان فارس تجاری‌سازی شده است.

وی با بیان اینکه تمام برنامه‌های جهاد کشاورزی بر محور آب و بالا بردن بهره‌وری آب در کشاورزی است خاطرنشان کرد: خط قرمز جهاد کشاورزی بهره‌وری آب است زیرا ما می‌توانیم با مصرف آب کمتر نیز نیاز غذایی جامعه و امنیت غذایی کشور را تامین کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به پیاده‌سازی نظام نوین ترویج در استان فارس و توسعه کشت گلخانه‌ای عنوان کرد: گلخانه‌ها را می‌توان از منظر مختلف مثل صرفه‌جویی در مصرف آب و انرژی، افزایش راندمان محصول، کاهش و کنترل آفات و بیماری‌ها، بهبود اقتصاد کشاورز و غیره مورد توجه قرار داد.

وی با اشاره به نیاز استان فارس به صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی و شناساندن فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این زمینه به سرمایه‌گذاران افزود: به وسیله ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی می‌توان فرصت اشتغال و سودآوری در بخش کشاورزی ایجاد کرد زیرا فارس استان اول باغبانی کشور است و از منظر فرآوری باید به چالش کشیده شود.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان