کد خبر: ۹۳۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
رئیس شرکت آبفای بوانات در پاسخ به برخی شایعات:

آب شرب بوانات بهداشتی و کیفیت آن عالی است

رئیس شرکت آبفای بوانات گفت: نمونه های آب ارسالی به آزمایشگاه مشکلی نداشته، مطابق با استانداردهای کشور بوده و کیفیت آب بسیار عالی بوده است.

حمید رضا اسدالهی رئیس شرکت آبفای شهرستان بوانات، در گفت‌و‌گو با خبرنگار شیرازه گفت: هدف اصلی شرکت آبفا تهیه و تامین آب شرب برای مردم است در این راستا در هر شهرستان شبکه بهداشت و درمان و شرکت آبفا به صورت مجزا آب را به آزمایشگاه برای اندازه گیری میکروب آن ارسال می کنند.

وی در ادامه با اشاره به اندازه گیری نمونه شیمیایی آب به صورت سالیانه افزود: نمونه های آب ارسالی به آزمایشگاه مشکلی نداشته اند و مطابق با استانداردهای کشور بوده و کیفیت آب بسیار عالی بوده است.

اسدالهی اظهار داشت: چاه‌هایی که در اختیار ماست و آب شرب مردم از آن تامین می شود به صورت روزانه در چند نقطه با دستگاه کلرزنی می شوند، شبکه بهداشت درمان و شرکت آبفا هم به صورت جداگانه آن اب را کلر سنجی می کنند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در سال گذشته نامه ای مبنی بر آلوده بودن آب چاه و قنات های نزدیک معدن مس بوانات دریافت کردیم، برای پیگیری موضوع به همراه شبکه بهداشت و درمان در چند مرحله موارد گزارش شده آزمایش شدند، آن آبها مشکلی نداشتند و اگر بازهم گزارشی مبنی برآب آن چاه و قنات ها  دریافت کنیم باز هم پیگیری خواهیم کرد.

اسدالهی شایعات و ارسال گزارشات غلط را تخریب فرد یا سازمان دانست و گفت: در دهانه قنات نزدیک معدن وجود ماهی فراوان  دلیل دیگر بر سالم بودن آب است.

نظرات بینندگان