کد خبر: ۹۳۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۳ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
رئیس شورای اسلامی استان فارس:

برنامه توسعه ششم، شهرداری‌ها را فقیر می‌کند

رئیس شورای اسلامی استان فارس گفت: با اجرایی شدن برنامه توسعه ششم، شهرداری‌ها فقیر و شوراهای اسلامی شهرها مورد کم‌لطفی و بی‌مهری قرار می‌گیرند.
به گزارش شیرازه، حسین نعمتی عصر دیروز در گردهمایی اعضای شورای اسلامی استان فارس در سخنانی اظهار داشت: شعار کلیدی انقلاب اسلامی ایران استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی از سوی رهبر کبیر انقلاب اسلامی و فرزند صالح ایشان مقام معظم رهبری محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ سیاسی، اجتماعی و نظامی در ایران اسلامی نهادینه شده است، اما به‌طور کامل به استقلال فرهنگی دست نیافته‌ایم، افزود: تنها راه رسیدن به استقلال اقتصادی اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی در قالب اقدام و عمل است که بخشی از آن مربوط به دولت و بخشی دیگر ملت باید آن را در تمام عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی اجرایی کنند.

رئیس شورای اسلامی استان فارس خاطرنشان کرد: با توجه به داشتن اطلاعات منابع، اما روح قناعت در وجود ما مرده و باید شعار اقتصاد مقاومتی را با عمل و نه با شعار در بدنه جامعه  ترزیق و محقق کنیم.

نعمتی تصریح کرد: ایران اسلامی با داشتن 17 درصد گاز جهان و دومین دارنده نفت، استخراج 180 هزار بشکه نفت و 30 درصد اورانیوم دنیا و نیز چهارفصل بودن، زمینه مناسب برای رشد، توسعه و جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی را دارد.

وی بیان داشت: حمایت از تولیدکننده، توجه به صادرات و واردات، مدیریت ارزش پول ملی، صنعتی شدن کشاورزی، افزایش تولید، کار و تلاش از سوی مردم، جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستائیان به شهرها مهم‌ترین فاکتورهای رسیدن به توسعه و اشتغال پایدار است.

رئیس شورای اسلامی فارس اضافه کرد: مدیریت سرمایه‌گذاری در این استان دچار ضعف و مشکل شده و برون‌رفت از این معضل با شعار محقق نمی‌شود بلکه با تعامل، همکاری و حرکت جهادی از سوی مردم و مسؤولان عملیاتی و اجرایی می‌شود.

نعمتی بیان داشت: مدیریت بر منابع آب، آبیاری نوین، تسریع در ساخت راه‌های مواصلاتی که قادر به کاهش 120 کیلومتری جنوب و شمال و نیز کاهش بار ترافیکی خواهد بود، ازجمله مواردی است که باید در دستور کار متولیان و دستگاه‌های اجرایی این استان قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه در برنامه ششم توسعه اختیارات شوراهای اسلامی کاهش‌یافته و عوارض شهرداری تبدیل به مالیات شده و به صندوق خزانه واریز می‌شود، افزود: با اجرایی شدن این طرح شهرداری‌ها فقیر و شوراهای اسلامی شهرها که بازوی توانمند دولت و مجلس هستند و خدمت بی‌منت را ارائه می‌کنند مورد کم‌لطفی و بی‌مهری قرار گرفته‌اند.  

رئیس شورای اسلامی استان فارس اظهار داشت: قانون اساسی ظرفیت‌های شوراها را تعیین کرده و در این راستا تمام شریان‌های اقتصادی، رفاهی و بهداشتی توسط مصوبات شورا محقق و اجرایی می‌شود.


منبع: فارس
نظرات بینندگان