کد خبر: ۹۳۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۹ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
امام جمعه فراشبند:

کاستی در اعتقاد و باور ها یکی از دلایل ولنگاری در فرهنگ ماست

امام جمعه فراشبند گفت: تقویت باور ها، مبارزه با جبهه ی فرهنگی غرب و تقویت جبهه ی فرهنگی خودی و تقویت دین اسلام مهمترین راه های مبارزه با ولنگاری فرهنگی است.
به گزارش شیرازه، حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فراشبند در گفت وگویی با خبرنگار نخل بیدار با بیان مصادیق، نتایج، عوامل و راه های مبارزه با ولنگاری فرهنگی در جامعه بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در صحبت های اخیر خود اشاراتی به ولنگاری فرهنگی نمودند و بیان داشتند:"در موضوع فرهنگی نوعی ولنگاری و بی‌اهتمامی در دستگاه‌های فرهنگی به چشم می‌خورد"

امام جمعه ی فراشبند ابتدا با بیان مصادیق ولنگاری فرهنگی در جامعه گفت: بحث اشرافیگری خود یکی از مصادیق مهم ولنگاری فرهنگی است اما این نکته نیز قابل ذکر است که چون در جامعه ی اسلامی زندگی می کنیم قطعا آداب و رسوم مردم باید بر اساس فرهنگ اسلامی و دینی باشد کما اینکه در غرب از اسلام و قران خبری نیست و فرهنگ انها نیز بر اساس مکاتب جعلی  غرب نگاشته شده و ممکن است رفتاری در فرهنگ ما به عنوان یک ادب باشد ولی در فرهنگ انها معنایی پیدا نکند.ولنگاری و امام جمعه فراشبند


وی افزود: متاسفانه امروز دچار نفوذ و ناتوی فرهنگی شده ایم ودشمن در حال تلاش است که بتواند این فرهنگ وآداب و سنت های دیرین ما و سلوک رفتاری این ملت را که سالیان سال در میان مردم نضج شده و شکل گرفته را مورد آسیب قرار دهند.

ابراهیمی مصادیق ولنگاری در فرهنگ را بسیار متنوع خواند و گفت: در بحث مسکن، پوشاک، خودرو و مرکب، معاشرت ها و مجالست ها، عروسی ها و جشن ها همه میتوان مصادیق ولنگاری فرهنگ را مشاهده نمود.

وی افزود: در بحث مسکن نوعی رقابت بین مترفین و ثروتمندان است که خانه نه کاخ می سازند و بعضا بابت دکوراسیون منزل خود بیش از یک ملیارد تومان هزینه می کنند که این نشانه ی بارز ولنگاری فرهنگی در بحث ساخت و ساز مسکن است.

در بحث لباس و پوشاک باید گفت که تاریخ چند هزار ساله ما نشان می دهد که هیچ موقع نبوده که زن بی حجاب باشد وهمیشه لباس های بلند و مناسب جهت پوشیده شدن زن استفاده می شده و در زنان بزرگان به خوبی نمایان بوده که به دلیل شان ومنزلت زن بعضا اجازه ی بیرون رفتن از منزل را از زنان صلب کرده بودند و تنها با همراه اجازه می داند زنها از منزل بیرون روند تا چشمان نامحرم نگاه های زهر آلود به زنان پاک سرشت نداشته باشند.

امام جمعه ی فراشبند ولنگاری در خرید خودرو را یکی دیگر از مصادیق ولنگاری فرهنگی نامید وبیان داشت: مسابقه ی تبدیل خودروهای ایرانی به خارجی و پیست گذاشتن خودروهای میلیاردی از شب تا صبح در شهرهای بزرگی همچون تهران و از طرفی دیگر خودروهای بی کیفیت و گران قیمت ایرانی همه باعث یک نوع ولنگاری می شود  و وقتی بین مردم حس حسادت بوجود می اید که چرا شخصی خودروی میلیاردی سوار می شود درصورتی که برخی پراید هم نمی توانند خریداری کنند باعث می شود او نیز از سر حقارت وبی پولی دست به یک سری مسائلی بزند و رفتارهایی از خود نشان دهد که از دیدگاه اسلام نیز قابل قبول نیست.

حجت الاسلام ابراهیمی معاشرت های ناصحیح میان زن و مرد، دختر و پسر را یکی دیگر از مصادیق ولنگاری در فرهنگ نامید و گفت: در مجالس عمومی و حتی خصوصی رعایت حجب و حیا و عفاف نمی شود و این بسیار خطرناک است.

وی افزود: در گذشته اگر پسری برای خواستگاری دختری می رفت آن دختر به سختی رو نمایان می کرد و آنها با هزار سختی با هم تا قبل از ازدواج سخنی میگفتند  اما امروزه ازدواج های بازاری، خیابانی، پارکی و دانشگاهی داریم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی فراشبند با انتقاد از برخی عروسی ها و جشن ها گفت: صاحبان برخی عروسی ها یا نمی خواهند فضای اختلال بین زن ومرد را کنترل کنند و یا عمدا مرتکب اختلاط می شوند و باید توجه داشت که مجالس عروسی در اسلام بسیار مقدس است  ولی امروزه تقدس آن از بین رفته است چرا که در این مجالس از ارگ، لهو ولعب استفاده می شود و بعضا شراب سرو میشود ومنقل وبافور چاق میکنند و اینها نتیجه ی سستی در باورهای اسلامی و دینی ماست و سستی در اعتقادات مردم است.

 ابراهیمی یکی از عواملی را که باعث برهنگی شده را تبلیغات شبانه وزی بیگانگان از طریق ماهواره، شبکه های مد وخیاطی خواند که 24 ساعته در شبکه های خود در حال اموزش دادن هستند ودر داخل نیز مغازه هایی وجود دارند که همان لباس هایی را که در خارج تبلیغ می کنند در ویترین خود ودر روئیت خانم ها قرار می دهند و بعضا خیاطی های زیر زمینی در شهر ها و شهرستان های بزرگ وجود دارند که بدون نظارت دولت،  تقویت کننده ی تبلیغات غربی ها هستند.

وی نبود نظارت بر بازار پوشاک از طریق اماکن را یکی از دلایل ترویج این لباس ها بیان داشت و گفت: گویی بعضی ها قصد نظارت کردن و مبارزه با این عوامل ضد فرهنگ را ندارند.

امام جمعه ی فراشبند از دیگر عوامل این نوع ولنگاری ها را جدا از عوامل ضد فرهنگی غرب، کاستی در اعتقاد و باورهای ایمانی مردم خواند و گفت: چون همه به سمت مسابقه ی دنیایی رفته اند و قیامت را فراموش کرده اند، در صورتی که باید مسابقه جهت سبقت گرفتن از همدیگر جهت رسیدن به بهشت باشد.


امام جمعه فراشبند و موضوع ولنگاری در فرهنگ


رئیس شورای عمومی فرهنگ فراشبند تقویت باور ها، مبارزه با جبهه ی فرهنگی غرب و تقویت جبهه ی فرهنگی خودی و تقویت دین اسلام را از مهمترین راه های مقابله با ولنگاری در فرهنگ نامید.

ابراهیمی با انتقاد از دولت گفت: دولت افتخار می کند پهنای باند اینترنت را افزایش داده و سرعت آن را بالا برده، اما به راستی چه نتایج فرهنگی به بار می آورد جز اینکه شبکه های اجتماعی، ضد دینی و ضد اسلامی و فرهنگی شب و روز در حال بمباران تفکر اسلامی جوانان ماست.


منبع: نخل بیدار

انتهای پیام/


نظرات بینندگان