کد خبر: ۹۳۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
نماینده مردم قیروکارزین در مجلس:

سد سلمان فارسی قیروکارزین ابتدا باید این شهرستان را سیراب کند

نماینده مردم فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند در مجلس شورای اسلامی گفت: اولویت نخست استفاده از منابع آب سد سلمان فارسی قیروکارزین متعلق به این شهرستان است و ابتدا باید قیروکارزین را سیراب کند.

به گزارش شیرازه، کورش کرم‌پور در قیروکارزین و در حاشیه نشست اداری این شهرستان که در محل تاج سد سلمان فارسی قیروکارزین برگزار شد اظهار داشت: مدیران باید دارای دانش و آگاهی لازم برای انجام وظایف باشند و هیچ مدیر و یا مسؤولی حق ندارد در پست خود کمترین کوتاهی کند.

وی با اشاره به اهمیت مبارزه با فساد مالی و اقتصادی در کشور به سخنان مقام معظم رهبری در سال 80 اشاره کرد و افزود: معظم‌له بی‌توجهی به امر مبارزه با فساد مالی و اقتصادی را زمینه‌ای برای براندازی حکومت اسلامی دانستند و در این زمینه سال‌ها پیش به مردم و مسؤولان هشدار دادند.

نماینده مردم فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به محل برگزاری شورای اداری شهرستان در سد سلمان فارسی قیروکارزین گفت: ما همگی معتقدیم سد سلمان فارسی قیروکارزین یک پروژه ملی و متعلق به ایران اسلامی است اما پیش از احداث سد طبق طرح مطالعاتی میزان بهره‌مندی آب شهرستان  قیروکارزین در زمینه شرب، کشاورزی و صنعت بر اساس دبی آب که در پشت آن قرار می‌گیرد مشخص شده است.

کرم‌پور با تأکید بر این موضوع ادامه داد: به‌طور قطع اولویت نخست استفاده از آب متعلق به شهرستان قیروکارزین است و باید آن را سیراب کند و اگر آبی اضافه بر مصرف مردم این شهرستان وجود داشت به شهرستان‌های هم‌جوار فرستاده خواهد شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس اضافه کرد: در این مورد پیگیری‌هایی در حال انجام است تا حقوق مردم قیروکارزین در امر آب شرب، کشاورزی و صنعت تضییع نشود.

وی در مورد راه‌های مواصلاتی این شهرستان و اصلاح آن‌ها گفت: با توجه به مطالبات مردم در این مورد و وضعیت موجود راه‌ها با قید فوریت این مسأله در حال پیگیری است.

نماینده مردم قیروکارزین در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در بحث کشاورزی، صنعت و امور عشایر نیز مسائل در حال پیگیری است و در تقسیم اعتبارات دو درصد نفت و گاز نیز تلاش می‌شود عدالت رعایت شده تا نیازهای اولیه مردم این شهرستان رفع شود.

کرم‌پور در بخش دیگری از سخنان خود  به کم‌لطفی‌های صورت گرفته در مورد تخصیص اعتبارات در استان فارس اشاره کرد و گفت: بر اساس شاخص‌های موجود حداقل هفت درصد اعتبارات عمرانی باید در فارس صرف شود درحالی‌که تنها 3.8 درصد از این اعتبارت به این استان واگذار می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس راه‌حل عبور از این مشکل را احیای روحیه مطالبه‌گری مسؤولان دانست و ادامه داد: مسؤولان باید در چارچوب قوانین مطالبات خود را مطرح و با جدیت پیگیری کنند.

این مقام مسؤول افزود: مدیران برای اتمام طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام و یا ایجاد پروژه‌های جدید از دانش نخبگان این شهرستان استفاده بهینه کنند و نگذارند فرصت‌ها بسوزد.

نماینده مردم فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند در مجلس شورای اسلامی خطاب به مسؤولان اضافه کرد: قیروکارزین فرصت‌های استثنایی برای رشد دارد و برای رسیدن به توسعه نیاز است امروز مسؤولان ما مانند رزمندگان دوران دفاع مقدس روحیه عبور از اروند را داشته باشند.

کرم‌پور در پایان با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته توسط نمایندگان پیشین این شهرستان در امر تبدیل منطقه 2 به منطقه 3 در کنکور سراسری از خدمات پیشینیان تشکر کرد و گفت: این اتفاق خوبی بود که به ثمر نشست.

منبع: فارس
نظرات بینندگان