کد خبر: ۹۴۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۲ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس:

همه مشکلات با رویکرد جهادی برطرف می شود

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس در بازدید از اردوهای جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سپیدان گفت: همه مشکلات قرار نیست که با اردوی جهادی حل شود اما همه مشکلات با رویکرد جهادی برطرف می شود.

به گزارش شیرازه  اسماعیل قزل سفلی مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس در بازدید از اردوهای جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سپیدان که در روستای کمهربرگزار شد گفت: اردوی جهادی فرصتی برای خودسازی، خودشناسی، کسب رضایت خداوند و اولیای الهی، تقویت ارزش‌های اخلاقی، قناعت و تضعیف رذایل اخلاقی مثل تکبر، غرور و اسراف است.

وی با بیان اینکه  اردوی جهادی فرصت کسب تجربه، توانمندسازی سرمایه انسانی و ارتقای معنویت را فراهم می کند افزود: افراد شرکت کننده در این اردوها می توانند توشه ای از معنویت را با خود همراه داشته باشند.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس اضافه کرد: شرکت کنندگان در اردوهای جهادی طوری فعالیت کنند که مردم خدمات آن ها را لمس کنند و رضایت مردم نیز در برداشته باشد.

قزل سفلی با بیان اینکه آشنایی با الگوی زندگی جهادی، مبارزه با آسیب‌ها و تهدیدات فرهنگی یکی از ثمرات اردوهای جهادی است ادامه داد: مطالبه گری از مسئولان یکی از مباحثی است که باید بعد از اردوهای جهادی نیز دنبال شود.

وی از اردوی جهادی به عنوان بهترین کارگاه تمرین مسئولیت اجتماعی نام برد و تصریح کرد: دانشجویان شرکت کننده در اردوی جهادی قدر این لحظات را بدانند و کار کسانی که در تعطیلات و گرمای تابستان در کنار اهالی مناطق کم برخوردار جامعه هستند با دیگران فرق می کند.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با تاکید بر کار گروهی و جمعی گفت: همه مشکلات قرار نیست که با اردوی جهادی حل شود اما همه مشکلات با رویکرد جهادی برطرف می شود.

قزل سفلی خطاب به افراد شرکت کننده در اردوی جهادی گفت: آینده انقلاب اسلامی در گرو همت جوانانی مانند شما است از این رو باید برای مسئولیت های آینده آماده شوید.

مسئول بسیج دانشجویی فارس با بیان اینکه اردوهای جهادی به اوایل انقلاب برمی گردد، ادامه داد: وقتی انقلاب اسلامی به لطف خدا و رهبری حکیمانه حضرت امام خمینی(ره) و شجاعت و جان فشانی ملت ایران به ثمر نشست، دانشجویان و آحاد ملت به خصوص جوانان در مناطق محروم و صعب العبور کشور حضور پیدا کرده و درراستای رفع محرومیت از چهره کشور اقداماتی انجام می دادند.

وی با بیان اینکه با تدابیر هوشمندانه مقام معظم رهبری و در راستای استفاده از نیرو و نشاط جوانان کشور بسیج سازندگی سال ۱۳۷۹ تشکیل شد، عنوان کرد: اردوهای جهادی نیز در همین راستا شکل گرفتند و مانند هشت سال دفاع مقدس در هرجایی که بسیحیان وارد می شوند خوش می درخشند.

قزل سفلی گذشتن جوان با عزم و اراده از بهترین روزهای زندگی و عمر خود را اوج کارهای جهادی دانست و خاطرنشان کرد:  برادران کارهای یدی مانند ساخت خانه های عالم، مسجد و پایگاه و ابنیه مورد نیاز مردم و آب رسانی انجام می دهند، و خواهران نیز کارهای بزرگی از قبیل آموزش سبک زندگی ایرانی اسلانی به خانواده ها گوشزد کردن ارزش های زن مسلمان انجام می دهند.

وی جوابگو نبودن امکانات در برابر شوق و نیروی جوانان را مشکل اردوهای جهادی دانست و عنوان کرد: اولویت ما در اردوهای جهادی، فرهنگی است که فرهنگ کار و تلاش و کار برای رضای خدا و خدمت بی منت در بین جوانان نهادینه شود.

مسئول بسیج دانشجویی فارس با بیان اینکه این جوانان که در آینده امورات کشور را به دست می گیرند باید با مناطق محروم آشنا شوند، خاطرنشان کرد: گرفتن روحیه جهادی از مردم و مسئولین و به خصوص جوانان یکی از مسائل جدی دشمن در عصر امروز است.

وی بیان کرد: هر چه محرومیت مردم بالاتر رود فضلیت خدمت نیز بالاتر خواهد رفت از این رو جهادگران عرصه سازندگی و خدمت به مردم، بندگی خدا را در حد اعلا به ارمغان آوردند.

منبع مارگون

نظرات بینندگان