کد خبر: ۱۶۲۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۱ - ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس خبر داد:

اعلام زمان انصراف نامزدهای انتخاباتی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس گفت: نامزدهای انتخاباتی از ۷۲ ساعت قبل از انتخابات تا هشت اسفند سال جاری می‌توانند نسبت به انصراف اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، اسماعیل قزل سفلی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس امروز ۲۳ بهمن‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران گفت: در راهپیمایی امسال در شیراز و فارس با افزایش بیش از ۱۵ درصد حضور مردم روبه‌رو بودیم که این نشان‌دهنده اتحاد و همبستگی مردم را در روز ۲۲ بهمن‌ماه بود.


وی افزود: تفاوتی که نسبت به سال گذشته امسال داشت که روز گذشته در شیراز شاهد بودید، ماندگاری جمعیت بود که بیش از سال گذشته رخ‌داده در کل کشور با همین اندازه ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش حضور داشتیم و قطعاً این افزایش حضور مردم پیامی به دشمنان دارد.


قزل سفلی ادامه داد: مردم با تمام تحریم‌ها و کمبودها به اصل انقلاب معتقد و متحد هستند همچنین پیامی به مسئولین هم دارد که بدانند مردم به‌خاطر آنها حضور پیدا نمی‌کنند؛ بلکه به‌خاطر دفاع از نظام حضور پیدا می‌کنند و این قطعاً وظیفه مسئولین را افزایش می‌دهند که با تلاش‌های شبانه‌روزی باید پاسخ‌گو مردم باشند. 


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس با اشاره به اینکه مردم گله‌هایی را دارند و گله‌های آنها درست است؛ اما بااین‌حال عاشق نظام جمهوری اسلامی هستند و آن را دوست دارند، تصریح کرد: مسئولین باید در حوزه‌های مختلف تلاش کنند شبانه‌روزی بهترین‌ها را به وجود آورند.


وی با اشاره به اینکه پیشرفت‌ها و دستاوردها باید بیان شود چرا که باعث می‌شود تا مردم بیشتر دلگرم شوند، اضافه کرد: رسانه‌ها و خبرنگاران آگاهی‌بخشی، تبیین و آموزش را انجام می‌دهند و بهترین تدوین گر واقعیت‌ها هستند.
به گفته قزل سفلی ۲۵ بهمن تا ۹ اسفند فرصت تبلیغات انتخابات در خبرگان رهبری است و کسانی که می‌خواهند انصراف دهند تا ۸ اسفند فرصت دارند و اسامی در روز دوم اسفند از شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام می‌شود.

نامزد های انتخاباتی ۸ اسفند ماه نسبت به انصراف کتبی اعلام کنند


همچنین وی با تأکید بر اینکه ۶ نفر از ۲۰ نفری که ثبت‌نام کرده‌اند تأیید شدند و احتمال دارد که حوزه انتخابیه افراد تغییرکند، بیان کرد: تعداد تأییدیه نهایی در فارس ۸۸۱ نفر، عدم احراز ۷۸ نفر، عدم تأیید ۲۶۰ نفر، عدم بررسی به علت انصراف ۸۷ نفر، عدم شرایط ثبت نامی ۷۵ نفر و ۱۱۴ نفر هم در هیئت‌های اجرایی عدم تأیید خورده بودند که شکایت نکردند و شرایط را نداشتند که مجموع آن یک هزار و ۴۹۵ نفر است.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار  فارس در ادامه گفت: ۱۴ نفر در حوزه لارستان، خنج، گراش و اوز بوده است که کمترین تأیید صلاحیت بودند و در فارس ۶۸ درصد تأیید شدند که در کل کشور ۷۳ درصد است.


وی با اعلام این خبر که نامزدهای انتخاباتی تا ۷۲ ساعت قبل از انتخابات تا ۸ صبح ۸ اسفند می‌توانند نسبت به انصراف اقدام کنند و تا همان زمان هم امکان رد صلاحیت وجود دارد و باید انصراف خود را کتبی به فرمانداری مربوطه اعلام کنند، اضافه کرد: یکم تا ششم اسفند نامزدها می‌توانند نمایندگان خود را در شعب اخذ رأی معرفی کنند.


انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان