کد خبر: ۹۴۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۱ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
رئیس ستاد بازسازی عتبات استان فارس:

ساخت نیم ضریح خیمه‌گاه امام سجاد (ع) تا پایان امسال به اتمام می‌رسد

رئیس ستاد بازسازی عتبات استان فارس گفت: ساخت نیم ضریح خیمه‌گاه امام سجاد (ع) ۳۰ درصد پیشرفت داشته و تا پایان سال به اتمام می‌رسد.
به گزارش شیرازه، اسکندر قاسمی دیروز در مراسم بازدید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از کارگاه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات اظهار داشت: ساخت نیم ضریح خیمه‌گاه امام سجاد (ع) 30 درصد پیشرفت داشته و در حال حاضر قلمزنی روی مس و نقره در حال اتمام است و تا پایان سال به عراق منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون 85 پروژه برای بازسازی عتبات توسط هنرمندان استان فارس انجام شده است، گفت: مشارکت هنرمندان فارس در ساخت صحن بزرگ حضرت فاطمه (س) از جمله این پروژه‌ها است که در حال حاضر آینه‌کار شیرازی مشغول هنرآفرینی بر روی این صحن بوده و تاکنون 12 درب این صحن در شیراز خاتم‌کاری شده است.

قاسمی با بیان اینکه ترفیع هشت متری گنبد حرم مطهر امام حسین (ع) توسط ستاد عتبات عالیات انجام می‌شود، افزود: این سومین گنبدی است که روی بنا ایجاد می‌شود و ستون‌های زیر این گنبد جدید نیاز به مقاوم سازی دارند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات استان فارس خاطرنشان کرد: 6 پنجره 2 جداره سنتی برای حرم امام کاظم (ع) و امام جواد (ع) ساخته می‌شود و 2 صحن امام رضا (ع) و امام زمان (عج) در کاظیمن مسقف می‌شود.

بهزاد مریدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این دیدار اظهار داشت: بازسازی عتبات عالیات کمتر از برگزاری مراسم‌های آئینی نیست چراکه اگر بازسازی عتبات عالیات نباشد گمراهی در نسل‌های دیگر به وجود می‌آید و بازسازی عتبات عالیات در اصل باز معرفی اندیشه‌هایی است که نباید کمرنگ شوند.

وی با بیان اینکه باید از فضاهای هنری برای معرفی ائمه اطهار (ع) استفاده کرد، گفت: هنرمندان در کارگاه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات دور هم جمع شده‌اند که به واسطه هنر خودشان ائمه اطهار (ع) را به جامعه معرفی کنند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان