کد خبر: ۹۴۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۸ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۵

پرداخت پول گندم در هاله ای از ابهام

مسئول نظام صنفی کشاورزی مرودشت بیان داشت: از آنجا که وجه پیش بینی شده دولت جهت خرید گندم تامین نشده، پرداخت مابقی پول گندم در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

به گزارش شیرازه؛مسئول نظام صنفی کشاورزی شهرستان مرودشت بیان داشت: امسال حدود 203 هزار تن گندم در شهرستان مرودشت توسط دولت خریداری شده است.

حسینی مسئول نظام صنفی کشاورزی مرودشت

سید جعفر حسینی افزود: کشاورزانی که لیست خرید آنها توسط شرکت غله یا شرکت تعاونی روستایی تا تاریخ 95/04/01 در بانک کشاورزی، وارد سامانه سراسری خرید شده است، پول گندم خود را دریافت کرده اند که این مبلغ حدود 50 درصد بهای کل گندم مرودشت می باشد و متاسفانه به کشاورزانی که بعد از تاریخ 95/04/01گندم خود را فروخته اند هیچ مبلغی پرداخت نشده است.

وی بیان داشت: از آنجا که وجه پیش بینی شده دولت جهت خرید گندم تامین نشده، پرداخت مابقی پول گندم در هاله ای از ابهام قرار گرفته است و هر هفته شاهد پرداخت پول گندم بودیم اما در حال حاضر دو هفته است که اصلا هیچ پولی در سامانه پرداخت نشده است.

وی اظهار داشت: حدود 20 هزار تن گندم مرودشت نیز به عنوان بذر به شرکت های خصوصی تولید کننده بذر تحویل داده شده است که حدود 50 درصد وجه آن نیز پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن فصل بعدی کشت، کشاورزان در مضیقه هستند و یکی از اقدامات خوب دولت تدبیر و امید اعلام نرخ گندم قبل از فصل کشت بود تا کشاورزان با خیالی آسوده تر به تولید گندم بپردازند ولی متاسفانه تاخیر زیاد در پرداخت وجه گندم، امسال کشاورزان را در شرایط بدی قرار داده است.

منبع:سایت خبری مرودشت نا 
برچسب ها: مرودشت ، خرید گندم
نظرات بینندگان