کد خبر: ۹۴۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
مدیر کل دفتر همکاری وتوافق های ملی گردشگری کشور :

دهکده کیهانی در پاسارگاد راه اندازی می شود

مدیر کل دفتر همکاری وتوافق های ملی گردشگری کشور گفت: یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان پاسارگاد، گردشگری کیهانی است که سالهاست به عنوان برند گردشگری به مخاطبان داخلی و خارجی معرفی شده است.

به گزارش شیرازه  محمد علی فیاضی مدیرکل دفتر همکاری و توافق های ملی گردشگری و کمیته ملی طبیعت گردی که سابقه مدیریت 10 ساله وی موجب رونق اقامتگاههای بوم گردی کل کشور شده است، به پاسارگاد آمد.

فیاضی گفت: هدف از تاسیس اقامتگاههای بوم گردی  ضمن ایجاد اشتغال جوامع محلی، احیاء ارزشهای بومی همراه با حفظ محیط زیست است.

 مدیر کل دفتر همکاری وتوافق های ملی گردشگری کشور افزود:  ایجاد دهکده کیهانی و گردشگری خوراک مبتنی بر پیشینه کهن منطقه کمین و شهرستان پاسارگاد موجب شد تا بنده به اتفاق مهندس محسنی نژاد معاون گردشگری میراث فارس مهمان پاسارگاد و اقامتگاه گردشگری آقامیر شویم.

وی گفت: یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان پاسارگاد، گردشگری کیهانی است که سالهاست به عنوان برند گردشگری به مخاطبان داخلی و خارجی معرفی شده است و سال 90 توسط فعالان گردشگری پاسارگاد به عنوان ایده پرداز این نوع گردشگری در ایران شناخته و  از سازمان جهانی گردشگری UNWTO  لوح سپاس دریافت کرد.

فیاضی ادامه داد: استفاده بی رویه از طبیعت شهرستان پاسارگاد توسط گروههای نجومی استانی و کشوری در سالهای نه چندان دور و تخریب آن بویژه جنگلهای منطقه کمین واقع در جاده سعادتشهر و ارسنجان  و اجرای گشت های رصدی درتنگ خرسی  و منطقه شکار ممنوع کوه خرسی باعث شده تا دهکده کیهانی در این شهرستان به زودی تاسیس شود.

 ایده دهکده  کیهانی  که مقدمات آن فراهم شده تا به عنوان طرح جامع گردشگری شهرستان شناخته  شود و تاکنون نشست های مختلفی در سطح استان و شهرستان با حضور ایده پرداز آن تشکیل و سرمایه گذار آن نیز مشخص شده است. با انتخاب یکی از روستاهای شهرستان پاسارگاد به زودی ایجاد این دهکده آغاز می شود. 

روستاهای دهنو، وکیل آباد، روستای علی رسیده و یکی از روستاهای سرپنیران قابلیت ایجاد این دهکده را دارند.

منبع: طنین پاسارگاد

برچسب ها: پاسارگاد ، گردشگری ، کیهان
نظرات بینندگان