کد خبر: ۹۴۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۸ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
مسئولان فکری به حال مردم کنند؛

بوی تعفن زندگی مردم شهرک شهدای سپیدان را تلخ کرده است

بوی بسیار بد ناشی از ترکیدگی مسیر اصلی فاضلاب مسکن مهر ، مردم شهرک شهدا(قلعه سرخی)را آزار می دهد و ساکنان این شهرک اذعان دارند بوی فاضلاب زندگی را به کام آنان تلخ کرده و سلامت شهروندان را به مخاطره می اندازد.

به گزارش شیرازه  شاید تانام شهرستان سپیدان و روستاهای اطراف بیاید خواسته ویاناخواسته ذهن هر شنونده ای به سمت وسوی باغات وجنگلها وچشمه ساران وآبشارهای این نقطه از بهشت ونگین زاگرس می رود .

اما درگوشه وکنار این شهرستان ودر برخی از روستاهای آن مشکلات ومعضلاتی وجود دارد که دل همشهریان را به درد آورده است یکی از این مشکلات جاری شدن چند روزه فاضلاب در نزدیکترین نقطه به مرکز شهرستان است.

در بازدید از سطح شهرک شهدا(قلعه سرخی)، وتنها چند صد متر پائین تراز تنها بیمارستان شهرستان گودال های بزرگ پر از فاضلابی به چشم می خورد که تبدیل به باتلاق شده بود و کودکانی نیز در اطراف آن مشغول بازی و سرگرمی بودند و در مسیر عبور فاضلاب درختچه ها و گیاهانی بسیاری نیز رویده بودند و در کل این وضعیت فضای نامناسبی ترسیم کرده است.



 این فاضلاب روباز شهرک همچنین از کنار جاده اصلی وچندین مدرسه وهنرستان ومردم شهرک عبور می کند و روزانه مردم ودانش آموزان بوی بد فاضلاب را استشمام می کنند.

یکی از ساکنان شهرک در ارتباط با وضعیت بد فاضلاب این شهرک گفت: فاضلاب به صورت روباز از کنار درب منازل عبور می کند و علاوه بر بوی بد و متعفن، سلامت مردم بخصوص فرزندان کوچک را تهدید می کند.



وی باقی ماندن وضعیت فاضلاب به این صورت را منجر به بروز بیماری های خطرناک برای اهالی دانست و افزود: تعداد ساختمان های مسکونی واقع در این شهرک روز به روز افزایش می یابد و اگر امروز سیستم فاضلاب درست نشود در آینده با مشکلات جدی برخورد می کنیم.

این شهروند سپیدانی با اشاره به اینکه مدرسه شبانه روزی  وهنرستان وعبور ومرورمردم ونزدیکی به تنها بیمارستان شهرستان در مسیر این فاضلاب قرار دارد، گفت: بوی بد  فاضلاب سلامت دانش آموزان ومردم شهرک شهدارا نیز تهدید می شود.



بر
اساس این گزارش، در پی ترکیدگی مسیر اصلی فاضلاب مسکن مهر  و ایجاد مشکلاتی برای شهروندان ، مشکلی است که جان بسیاری از شهروندان این مناطق را به لبشان رسانده است؛ زیرا علاوه بر ایجاد مشکلات زیادی همچون تردد و زشت کردن چهره شهرک، بیم بروز بیماری‌های عفونی و انگلی را نیز افزایش داده است .

جاری شدن رودخانه‌ای از فاضلاب بدبو در شهرک شهدا، زندگی وتردد در این شهرک که بار محرومیت را نیز به دوش می‌کشد، با مشکلاتی همراه ساخته و سلامت شهروندان آن را نیز تهدید می‌کند.

 مردم این شهرک معتقدند که از داشتن کمترین امکانات محروم هستند و می‌گویند تاکنون پای هیچ مسئولی ، به معابر شهرک باز نشده است تا مشاهده کند وضع فاضلاب چگونه زندگی عادی مردم را تحت تاثیر قرار داده است.

 فاضلاب‌های روان، بوی تعفن، مناظری ناخوشایند ناشی از جاری شدن فاضلاب و در نهایت شیوع بیماری‌های فراوان، اینها مشکلاتی است که مردم شهرک شهدا به دلیل ترکیدگی مسیر اصلی فاضلاب مسکن مهر بیش از دو هفته است که با آن دست و پنجه نرم می‌کنند؛ مشکلی که به‌راحتی می‌توان آن ‌را از وضعیت لجن متراکم شده در معابر شهری و بوی نامطبوع پراکنده در محله‌های آن فهمید.

فاضلاب روباز فضای مناسبی را برای رشد انواع جوندگان، کرم‌ها و انگل‌ها فراهم کرده و بهداشت و سلامت مردم این منطقه را به خطر انداخته است.

 جاری شدن فاضلاب در فصل گرما، بیماری‌هایی که در چنین محیطی امکان رشد دارند، کودکان این مناطق را در معرض خطر قرار داده است، به طوری که بوی تعفن فاضلاب در این منطقه به حدی رسیده که آسایش اهالی شهرک را سلب کرده و موجب نگرانی اهالی این منطقه شده است

کافی است سری به شهرک شهدا(قلعه سرخی) بزنید و از نزدیک، مشکلات و معضلات ناشی از وجود فاضلاب روباز این منطقه را جویا ‌شوید و از نزدیک وضعیت اسفناک فاضلاب را ‌بینیم.

در آستانه هفته دولت؛ این بار وضعیت بهداشت است که صدای ساکنان شهرک شهدا(قلعه سرخی)  را درآورده است،یکی از نقاط بحرانی از نظر فاضلاب که همیشه زنگ خطر ابتلا به انواع بیماری ها را به صدا درآورده است

منبع :مارگون

نظرات بینندگان