کد خبر: ۹۵۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۳ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۵
اگر بخواهیم می توانیم؛

نخبه خرامه ای در راه صدا و سیما

فرناز ایزدی مجری برنامه های تلویزیونی شبکه های مختلف صدا و سیما، این روزها در حال تحصیل در دانشگاه هنر تهران است.

به گزارش شیرازه  حضور جوانان نخبه شهرستان خرامه در عرصه های مختلف علمی، پژوهشی، قرآنی، ورزشی بی حد و حصر بوده و گویای یک حقیقت مهم است که باید به نسل جوان اعتماد کرد تا در عرصه های مختلف حضور پیدا کنند.

فرناز ایزدی مجری برنامه های تلویزیونی شبکه های مختلف صدا و سیما، این روزها در حال تحصیل در دانشگاه هنر تهران است؛ گفتگوی زیر که توسط فائزه فرزانه انجام شده، به بیان جزییات زندگی وی پرداخته است:

http://sedaykherameh.ir/files/images/95-Shahrivar/677e5947_%20%D8%A7%DB%8C%D8%B2%D8%AF%DB%8C.jpg


فرناز را از بچگی میشناسم؛ او کسی است که به خیلی از دختر های همسن و سال همشهری اش نشان داده که «اگر بخواهند، میتوانند!» پس بهانه ای شد که مهمان فرناز ایزدی و مادر مهربانش شدیم تا با او مصاحبه ای کنیم، فرناز 21 سال دارد، خیلی دختر خوش اخلاقیست و موفقیت های زیادی داشته که توضیح کاملش را از زبان خودش میخوانیم:

خودت را برایمان معرفی کن

بنام خدا فرناز ایزدی هستم متولد 1374 تقریبا یک سال و نیم هست که در رشته ی طراحی صحنه در دانشگاه هنر تهران مشغول به تحصیل هستم، تقریبا 4 سال است که در زمینه های تدوین، اجرا، خبرنگاری و طراحی صحنه فعالیت میکنم.

در حال حاضر به چه کاری مشغولی؟

الان در تهران مشغول تحصیلم اما همزمان در شبکه های مختلف صدا و سیما که پیشنهاد همکاری بدهند بعنوان تدوین گر یا مستند ساز فعالیت میکنم.

ممکن است تجربه هایت را در صدا و سیما برایمان نام ببری؟

کارستان در شبکه دو، برنامه ای مربوط به انتخابات مجلس شورای اسلامی که در آن بعنوان تدوین گر و تصویربردار و گاهی به عنوان مستند ساز فعالیت کردم.

یک برش زندگی، به عنوان خبر نگار و تدوین گر و صدابردار و گاهی بعنوان مجری، حضور داشتم.

برنامه یکی بود یکی نبود، که اولین تجربه ای بود که در آن بعنوان خبرنگار افتخاری انتخاب شدم بعد از آن بدلیل پیشرفتی که داشتم بعنوان خبرنگار حرفه ای معرفی و بعد بعنوان عضوی از شبکه انتخاب شدم.

طراحی و نقاشی انیمیشن فرهنگ جبهه با صداپیشگیِ آقای ناصر طهماسب که در 27 قسمت از شبکه یک سیما پخش شد.

برنامه خوبی از خودتونه، برنامه ای مردمی و اجتماعی که به عنوان مستند ساز حضور داشتم.

برنامه شب و دیدار که از شبکه فارس پخش می شد به عنوان مستند ساز و خبرنگار فعالیت داشتم.

دوست دارم بدانم بزرگترین موفقیتت از دیدگاه خودت چه بود؟

برای من همین که توانستم شهرستان و محل زندگی ام را به مردم کشورم معرفی کنم و بعد از آن راه یافتنن به صدا و سیما و رسیدن به هدف هایم بزرگترین موفقیتم بوده و دیگر اینکه توانستم کتاب شعرم را با نام "قاصدک ها می آیند" چاپ کنم و در جشنواره خوارزمی مقام دوم را کسب کنم.

حالا یک سوال جدی تر؛, فکر میکنی که جامعه، چقدر به دختر ها فرصت می دهد تا به جایگاه و موقعیتی که لایقش هستند برسند؟

بنظر من دختر خانم ها خودشان باید تلاش کنند؛ باید ثابت کنند که می توانند؛ باید خودشان پا پیش بگذارند و جایگاهشان را در جامعه پیدا کنند

با ارزش ترین چیزی که داری چیست؟

در مراحلی که پشت سر گذاشتم دیدم که خانواده ام چقدر حامی من هستند و در هر شرایط سختی مرا تنها نگذاشتند، از آن ها ممنونم و کسان دیگری مثل آقای مجتبی دهقانی که در ساخت مستند معرفی لباس محلی استان فارس به من کمک دادند، این کمک ها برای من خیلی با ارزش اند.

برایمان بگو که در چه زمینه هایی فعالیت میکنی؟

 انیمیشن- شعر - عکاسی و تدوین گری - مستند سازی و اجرا

بزرگترین هدفت چیست؟

قبلا دوست داشتم یک کارگردان موفق شوم اما الان به طراحی لباس علاقمند شدم و طراحی اشیای انتزاعی، دوست دارم طراحی برندهای ایرانی رو بر عهده بگیرم و امیدوارم بتوانم موفق باشم.

ان شاالله؛ الان دوست داریم توصیه ات را به دختران روزگارت بشنویم

باید به آنها بگویم که هدفشان را دنبال کنند و هیچ چیزی آنها را از ادامه مسیر باز ندارد. من دوران دبیرستان رشته ی تجربی را انتخاب کردم اما با این وجود وقت کنکور به هنر پرداختم و محکم به سمت هدفم گام برداشتم.

الان میخواهم آخرین سوالم را بپرسم؛ بنظرت یک هنرمند در جامعه چه رسالتی دارد؟

ارزش های جامعه اش را قدر بداند و به هم نوع خودش کمک کند، بنظر من گروهی کار کردن بهترین نوع کار کردن است، هیچوقت تک روی را در پیش نگیریم و هیچوقت بخاطر منفعت خودمان بقیه را زیر پا له نکنیم و تا میتوانیم تجربه کسب کنیم و تجربه ی مان را در اختیار دیگران قرار دهیم.

ممنون از وقتی که در اختیار ما گذاشتید.

منبع: صدای خرامه

برچسب ها: نخبه ، خرامه ، صدا وسیما
نظرات بینندگان