کد خبر: ۹۵۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۹ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۵

دفاع تمام قد کرمپور از دولت تدبیر و امید/اعتراف عضو کمیسیون انرژی به نقص محتوای قراردادهای نفتی

دفاع تمام‌قد کرمپور از دولت تدبیر و امید در حالی است که در دوران سه ساله دولت یازدهم، وضعیت رکود و تورم به حد نگران‌کننده‌ای رسیده است و بسیاری از کارخانه‌ها تعطیل شده یا در حال تعطیلی است در حالی که قرار بود هم سانتریفیوژها بچرخد و هم چرخ زندگی مردم.

به گزارش شیرازه، کورش کرمپور، نماینده مردم قیروکارزین، فیروزآباد و فراشبند در مجلس شورای اسلامی، در مراسم تجلیل از مدیران و کارمندان نمونه شهرستان قیروکارزین که در سالن آمفی‌تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: اگر بدون غرض دوران سه ساله دولت تدبیر و امید را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم و ببینیم این دولت چه‌کاری می‌توانست انجام دهد، و آن‌وقت متوجه می‌شویم که دولت در تحقق شعارهایی که قبل از انتخابات داشته است توانسته موفق باشد.

وی در ادامه افزود: همه می‌دانند که موضع بنده در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم چه بوده است، ولی دولت نشان داده است که تدبیر را در تمام تصمیماتش مدنظر دارد که الگوی جدید قراردادهای نفتی بهترین شاهد برای این مدعا است.

کرمپور اظهار داشت: این قراردادها به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مسائل نظام جمهوری اسلامی در سطح کشور و در سطح بین‌المللی مطرح است و بنده به‌عنوان یکی از اعضای کمیسیون انرژی اعلام می‌کنم که یکی از امتیازات نظام و دولت تدبیر و امید همین قراردادهای جدید نفتی است البته نه محتوای آن، بلکه نوع رسیدگی تا حصول نتیجه مدنظر است.

وی تأکید کرد: شما ببینید کدام‌یک از کارهایی که درگذشته انجام گرفته به اندازه قراردادهای جدید نفتی مورد بررسی و توجه منتقدین، مسئولین عالی‌رتبه نظام، بیت رهبری، دستگاه‌های نظارتی، نمایندگان مجلس و... قرارگرفته است.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس تصریح کرد: از قوه قضائیه و مجلس گرفته تا کمیسیون‌های انرژی، وزارت اطلاعات، منتقدین و کارشناسان خبره گرفته تا افراد غیر مرتبط را دعوت کردند و طی مذاکرات و مباحثات متعدد بند بند این قراردادها را مورد بررسی قراردادند.

وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید نیز تلاش دارد 15 بندی که مقام معظم رهبری روی آن تأکید داشته‌اند را مدنظر قرار دهند و بند بند آن در الگوی جدید قراردادهای نفتی لحاظ شود.

نماینده مجلس دهم در ادامه گفت: شما این شرایط را مقایسه کنید با دوره‌های گذشته، حقیقتاً تمام مسئولین و دلسوزان نظام به این نتیجه رسیده بودند که رهبری و خانواده شهدا و دلسوزان نظام ظرفیت تحمل این‌همه درد را ندارند.

وی ادامه داد: حقوق‌های نامتعارف و نجومی، زندان رفتن معاون اول، زندان رفتن معاون اجرایی، گم‌شدن دکل‌های نفتی، اختلاس‌های آن‌چنانی در دوره‌ی هر دولتی که باشد باعث بی‌اعتمادی مردم عزیزمان و نظام بین‌المللی از کشور ما می‌شود.

کرمپور ابراز داشت: خوشبختانه مردم عزیز ما ثابت کرده‌اند که در اوایل انقلاب به امام راحل (ره) و در حال حاضر همان‌گونه که به امام اعتماد داشتند به مقام معظم رهبری اعتماد و اعتقاد کامل دارند.

وی در پایان گفت: هرکس در هر پست و مقامی تلاش کند و امید را در میان حتی یک خانواده ایرانی رواج دهد، امید را در اجتماع رواج دهد، خدا را گواه رضایت امام و شهدا را کسب نموده و در راه آن‌ها قدم برداشته است، و اگر کسی در هر پست و مقامی باعث ناامیدی مردم عزیزمان بشود یقیناً مورد رضایت امام و شهدا نخواهد بود.

دفاع تمام‌قد کرمپور از دولت تدبیر و امید در حالی است که در دوران سه ساله دولت یازدهم، وضعیت رکود و تورم به حد نگران‌کننده‌ای رسیده است و بسیاری از کارخانه‌ها تعطیل شده یا در حال تعطیلی است در حالی که قرار بود هم سانتریفیوژها بچرخد و هم چرخ زندگی مردم.

با وجود وعده‌های ریاست جمهوری مبنی بر تغییر وضعیت کشور پس از برجام در دوران پسابرجام هیچ تغییری در وضعیت زندگی و معیشت مردم ایجاد نشده است.

همچنین در بحث قراردادهای جدید نفتی ابهامات بسیاری وجود دارد به‌طوری ‌که پای آن به مجلس باز شده است و همان‌طور که جناب کرم‌پور گفته‌اند محتوای آن دارای نقص است.

شایان ذکر است، بحث دکل‌های نفتی که بارها از سوی دولت یازدهم مطرح‌شده است نیز دارای ابهامات فراوانی است و پای برخی اصلاح‌طلبان نیز در آن گیر است.

در بحث حقوق‌های نجومی نیز دولت یازدهم دچار عدم شفافیت در برخورد با صاحبان فیش‌های حقوقی و برخورد گزینشی به رهنمودهای رهبر انقلاب و مطالبات به‌حق مردم است.

مناسب است، نماینده محترم مردم فیروزآباد در مجلس شورای اسلامی به‌جای دفاع تمام قد از دولت یازدهم به وظایف نمایندگی خود عمل کرده و با دوری از شعارهای انتخاباتی به فکر مشکلات و معضلات مردم باشد.

نظرات بینندگان