کد خبر: ۹۵۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۵
معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار فارس:

نرخ بیکاری در استان فارس به 12.1 درصد رسیده است

معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار فارس گفت: با تلاش‌های انجام‌شده در دولت تدبیروامید نرخ بیکاری در استان فارس از 16.8 به 12.1 درصد رسیده است.
به گزارش شیرازه، خلیل رضائیان دیروز در نشست شورای اداری بخش ارژن در سخنانی اظهار داشت: پاشنه آشیل دولت اشتغال و بیکاری است و در این زمینه با توسعه زیرساخت‌های عمرانی، اقتصادی و جذب سرمایه و حمایت از بخش خصوصی نرخ بیکاری کاهش یافته است.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار فارس خاطرنشان کرد: سیستم حکومت‌سالاری، وجود ساختارهای مختلف هزینه‌بر و هزینه‌زا و پرداخت‌های نقدی یارانه باعث افزایش هزینه‌های جاری در کشور شده است.

رضائیان تصریح کرد: مهم‌ترین رویکرد دولت تنوع‌بخشی به خدمات، مهیاکردن فضا و استفاده از امکانات بخش غیردولتی و روش‌های جدید و صحیح طرح‌های عمرانی و اقتصادی است.

وی بیان داشت: کارنامه دولت از سه سال گذشته تاکنون نسبت به تمام دولت‌ها چشمگیرتر بوده و تأمین 11 میلیون تن گندم گامی مؤثر در عدم وابستگی به کشت‌هایی که به آب بسیار نیاز دارند است.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار فارس اضافه کرد: حمایت از تولید ملی در قالب تحقق اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، گامی مثبت در رسیدن به ثبات اقتصادی است.

رضائیان در مور برجام نیز بیان داشت: برجام متعلق به نظام و تمام اقشار جامعه است و از این فرصت باید در راستای استقراربخشی و ثبات زیرساخت‌های اقتصادی بهره‌مند شد.

وی اظهار داشت: در چهارماهه نخست سال جاری میزان صادرات غیرنفتی به 4 میلیارد دلار افزایش‌یافته که از تراز مثبت و قابل‌قبولی برخوردار است.

این مسؤول با اشاره به اینکه با بی‌قانونی و دور زدن مقررات، مشکل عمومی مردم برطرف نمی‌شود و فرصت مناسبی را دست سودجویان می‌دهد، افزود: مالکیت نزد ما محترم است اما با مالکانی که بدون مجوز با ساخت‌وساز غیرقانونی تغییر کاربری دهند مقابله می‌شود.

رضائیان تصریح کرد: گازرسانی و آب‌رسانی به روستاهای بالای 20 و 10 خانوار در اولویت برنامه‌های عمرانی و موردتوجه استانداری فارس است.

وی بیان داشت: از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی یک‌هزار روستا آب‌رسانی شده و در سال جاری نیز 32 روستا از نعمت آب بهره‌مند شده‌ است.


منبع: فارس
نظرات بینندگان