کد خبر: ۹۵۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۹ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
رئیس پلیس امنیت عمومی استان فارس خبر داد؛

اجرای طرح برخورد با پوشاک نامتعارف در شیراز

رئیس پلیس امنیت عمومی استان فارس از اجرای طرح برخورد با پوشاک نامتعارف در سطح شهر شیراز خبر داد.
به گزارش شیرازه، سرهنگ سید موسی حسینی گفت: با توجه به اینکه در این اواخر لباس‌هایی با علائم و مشخصات نامتعارف و اهداف خاص در سطح برخی از فروشگاه‌ها توزیع می‌شود، طرح برخورد با پوشاک نامتعارف در دستور کار پلیس فارس قرار دارد و طی روزهای آینده با جدیت تمام در سطح شهر شیراز اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در این طرح پوشاک نامتعارف مکشوفه جمع‌آوری، معدوم و با متصدیان نیز برابر قانون برخورد و ضمن مهروموم واحد صنفی، پرونده متشکله به دادسرای عمومی و انقلاب شیراز ارسال می‌شود. رئیس پلیس امنیت عمومی استان فارس بابیان اینکه استفاده از مانکن‌های نامتعارف و مبتذل در واحدهای صنفی ممنوع است، اظهار کرد: فروش هرگونه مانتو و پوشاک مبتذل، کوتاه، چسبان، شیشه‌ای، بدون دکمه و با نوشتار خارجی و نمایش آرم و پرچم بیگانه ممنوع است.

حسینی افزود: فروش هرگونه پوشاک و شلوار مردانه و زنانه ذاب (زخمی یا ریش‌ریش)، البسه نامتعارف و دست‌دوم (تاناکورا) ممنوع است.

وی بیان کرد: رعایت ظواهر و پوشش اسلامی از سوی متصدی، مباشر و فروشندگان در واحدهای صنفی الزامی بوده و استفاده از زیورآلات، لباس نامتعارف و کراوات و پاپیون ممنوع است.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان فارس بابیان اینکه به‌منظور حفظ شان و حقوق شهروندان، رعایت استتار کامل واحدهای صنفی فروش پوشاک زنانه (لباس‌زیر) به صورتی که درون امکنه از بیرون آن قابل‌مشاهده نباشد الزامی است،‌ خاطرنشان کرد: حضور متصدی و فروشنده مرد در قسمت لباس‌ زیر زنانه ممنوع است.

حسینی از ممنوعیت به‌کارگیری اتباع خارجه غیرمجاز در واحدهای صنفی خبر داد و افزود: به‌کارگیری مشمولان غایب و سربازان فراری در واحدهای صنفی نیز ممنوع و با مسؤولان این واحدها برخورد قانونی می‌شود.


نظرات بینندگان