کد خبر: ۹۵۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۴ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۵

انتقاد نماینده مردم شیراز از وجود مدیران غیر بومی در رأس دستگاه‌های اجرایی

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه استان فارس در بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی اعم از طلاق، اعتیاد و قتل از رتبه اول تا چهارم در سطح کشور را دارا است و این بدلیل دارا بودن مدیران غیربومی و افرادی است که دلسوز مردم نبوده و در راس امور اجرایی قرارگرفته اند.

به گزارش شیرازه   مسعود رضایی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به  کمپ های تحت نظارت بهزیستی که بدلیل عدم حمایت در حال جمع آوری هستند گفت: متاسفانه استان فارس در بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی اعم از طلاق، اعتیاد و قتل از رتبه اول تا چهارم در سطح کشور را دارا هستند و این بدلیل دارا بودن مدیرهای غیربومی و در حقیقت افرادی که دلسوز مردم نبوده و در راس امور اجرایی قرارگرفته اند که این امر حاصل نداشتن احزاب و تشکل های سازمان نیافته است.

رضایی ادامه داد: به همین منظور جلساتی با رئیس کل سازمان بهزیستی و همچنین با کمیسیون اجتماعی به همراه وزیر کار و رفاه اجتماعی برگزار شد که از نظر بنده مشکلات مادی و اقتصادی گریبانگیر این سازمان شده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در خصوص جایگاه بخش خصوصی در این معظل اجتماعی اشاره کرد و اذعان داشت: در بحث برنامه ششم که در کمیسیون در حال بررسی آن هستیم، نگاه‌مان به بخش خصوصی بسیار پر رنگ بوده و باید در کنار بخش دولتی هم راستا عمل کنند و در همین برنامه ششم به رشد ۸ درصدی اشاره شده که با توجه به درآمد و هزینه های بخش دولتی، رسیدن به این آمار محقق نمیشود مگر با کمک بخش خصوصی.

دولت ۵۴۰ هزار میلیارد تومان بدهکاری دارد

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر دولت با داشتن ۵۴۰ هزار میلیارد تومان بدهکاری و از طرفی با توجه به اینکه ۹۰ درصد از درآمدهای بخش دولتی، صرف هزینه های جاری می شود که دلیل این امر بزرگ بودن پیکره دولت است و برای مثل؛ در بخش اعتیاد، بسیاری از سازمان ها مثل آموزش و پرورش، نیروی انتظامی و امام جمعه‌ها اقدام به کار فرهنگی کرده اند و با توجه به در دست داشتن بودجه بازدهی درخور توجه‌ی ملاحظه نمی کنیم.

رضایی به حوزه اعتیاد اشاره کرد و گفت: در همین حوزه اعتیاد، شخصا سعی می کنم، رئیس کمیسیون به همراه هیئت کمیسیون را به فارس دعوت نمایم تا قدم هایی در این راه بردارم.

رضا کوهی شوریجه

این نماینده مردم در خصوص آخرین مصوبه کمیسیون مجلس افزود: طبق جدول شماره ۳ که کمیسیون تعریف و شخصا نیز از آن دفاع کردم در نهایت تصویب و سعی داریم برنامه ای عینی و قابل لمس را برای عموم مردم تدوین کنیم و از آنجا که از اول انقلاب تا کنون همه برنامه ها بجز برنامه دوم یا سوم منفی و محقق نشده اند، باید در این امر بسیار تلاش کرده و سعی کنیم از سرمایه گذاران داخلی و بالاخص خارجی بکارگیری کنیم.

هرساله باید حدود ۹۶۰ هزار نفر شغل ایجاد کنیم

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برطبق پیش بینی دولت هرساله باید حدود ۹۶۰ هزار نفر ایجاد شغل کنیم و تا به امروز که سپری شدن شش ماه از سال است، وضعیت اشتغال را ملاحظه می کنید و شخص بنده به عنوان نماینده، بر خود لازم می دانم که با مردم شفاف صحبت کنم و معتقدم بر مبنای داشته های خود برنامه ریزی کنیم نه بر اساس آمال و آرزوهایمان لذا خیلی به آن نگاه مثبتی ندارم.

رضایی خاطر نشان کرد: در خود برنامه، عناوین خوبی ذکر شده ولی در زمان تجزیه و تحلیل از مشخص نبودن منابع جای سوال است و به عنوان مثال در این برنامه ذکر شده که باید ۵۰ هزار میلیارد وام خارجی گرفته شود اما در حال حاضر مشاهده می کنیم که هیچ وامی از هیچ کشوری گرفته نشده و تنها وامی که موافقت شده ۵ هزار میلیارد دلاری است که کشور روسیه با سود ۵/۲ درصد داده است و اگر در بقیه کشورها نیز رابطه اعتماد سازی شکل گیرد می توانیم با گرفتن وام، سرمایه گذاری کرده و در جهت تولید و اشتغال جوانان گامی موثر برداریم.

منبع: پایگاه تحلیلی خبری موج ما


نظرات بینندگان