کد خبر: ۹۵۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
دانش آموزان در سررسید های سفید می نویسند؛

با یک سر رسید دانش آموزان را خوشحال کنید

دانشکده خبر شیراز در طرحی ابتکاری برای تامین دفتر دانش آموزان نیازمند، جمع آوری سررسیدهای سفید را مطرح کرد و برای انجام این کار خود آستین ها را بالا زده است.
به گزارش شیرازه، رئیس دانشکده خبر شیراز، در مورد چگونگی اجرای این طرح، بیان داشت: اجرای این طرح با 2 هدف انجام می شود، یکی ترویج فرهنگ بخشش و دیگری آموزش این نکته مهم به مردم که می توان از وسایل و لوازمی که در منزل هر خانواده ای موجود است به بهترین نحو بهره گرفت.
محمود شاکر افزود: شماری از نیروهای این دانشکده برای جمع آوری این سررسیدها روزهای یازدهم و دوازدهم شهریور ماه جاری با برپایی پایگاه در بوستان آزادی شیراز مبادرت به انجام این کار کردند و در مدت 2 روز بیش از 10 هزار سررسید سفید جمع آوری شد.
وی گفت: مقرر شده در روزهای پایانی هفته جاری (هجدهم و نوزدهم شهریور) این پایگاه برای بار دوم در مکان یاد شده مستقر شود و سررسیدهای سفید اهدایی مردم را جمع آوری کند.
رئیس دانشکده خبر شیراز ادامه داد: با توجه به اینکه بیشتر سر رسیدها، ظاهر زیبایی هم دارند دانش آموزان نیازمند با انگیزه بیشتری از آنها استفاده می کنند.
شاکر افزود: همزمان با شروع سال تحصلی جدید این سررسیدها با مشارکت آموزش و پرورش در بین دانش آموزان نیازمند نواحی چهارگانه آموزش و پرورش شیراز توزیع خواهد شد و در صورتی که تعداد سررسیدها بیش از نیاز این نواحی باشد به سایر شهرستان های فارس نیز ارسال خواهد شد.
او اظهار کرد: ماه شهریور، مانند برخی از ایام خاص سال حال و هوای ویژه ای دارد چرا که خانواده ها با خرید روپوش، لباس، کتاب و نوشت افزار، دانش آموزان خود را برای آغاز سال تحصیلی جدید مهیا می کنند و در این میان هستند خانواده هایی که توان خرید حتی یک دفتر و خودکار هم ندارند.
وی بیان داشت: چه حرکت انساندوستانه زیبایی است، خانواده هایی که مشکلی برای تهیه نیازهای دانش آموزان خود ندارند به شکرانه این توانایی با خانواده های نیازمند همدل شوند و تا حد توان در این راه به آنها کمک کنند.
شاکر گفت: طرح جمع آوری سر رسیدهای سفید، در بردارنده این پیام است که می توان از لوازمی که به ظاهر بدون استفاده است با کمی تامل برای افراد دیگر به ویژه نیازمندان بهترین کاربرد و بهره را از آن گرفت.
رئیس دانشکده خبر در بخش دیگری از مطالب خود بیان کرد: این دانشکده ایده های کاربردی بسیاری دارد که اگر نهادهای مورد نظر در عمل با ما همکاری کنند نتایج مثبتی به همراه دارد.
شاکر افزود: تا کنون برخی از ایده های خود را مطرح کرده ایم و برای همکاری بعضی از نهادها هم در ابتدا قول هایی دادند اما در کوتاه ترین زمان به فراموشی سپرده شده است.
او اظهار کرد: یکی از علت های فراموش شدن قول های مساعد همکاری نهادها، نبود مرکزی برای پیگیری ایده هاست.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان