کد خبر: ۹۵۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۵

یک سال از حادثه منا گذشت و دریغ از نامگذاری یک خیابان در کوار

در حالی که نزدیک به یکسال از حادثه منا می گذرد و سهم شهرستان کوار از این حادثه دو شهید بود، هنوز اقدامی در جهت نام گذاری خیابانی به نام این عزیزان صورت نگرفته است.

به گزارش شیرازه  خبرش آنقدر تلخ و تکان دهنده بود که ملتی را در شوک فرو برد و تحملش حتی برای آنها که عزیزی از دست نداده بودند، دشوار بود.


سالها چشم به قرعه‌کشی حج و زیارت دوخته بودند تا نوبتشان بشود و برسند به خانه خدا، به طواف کعبه، لباس احرام و سعی صفا و مروه، به رمی جمرات؛ اما حج 94 داستان دیگری داشت، شهادت 475 ایرانی در کمال بی کفایتی سعودی‌ها.

داستان پدران، مادران، همسران، برادران، خواهران و فرزندانی که باید عزیز از دست رفته خود را در عربستان رها می کردند و به وطن باز می گشتند، چهره های گریان و نگرانی که می خواستند دعا کنیم عزیزانشان پیدا شوند، زنانی که می گفتند ما با همسرمان به حج آمدیم حال چطور بدون او برگردیم؟

حج 94 با همه‌ی تلخی‌هایش به پایان رسید و با نهیب تاریخی رهبر معظم انقلاب، سعودی‌ها مجبور به بازگرداندن پیکرهای مطهر شهدا به ایران اسلامی شدند و این بار نوبت مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی بود که به استقبال این عزیزان سفر کرده بشتابند و ملّت، چه خوب به این وظیفه خود عمل کردند و صحنه هایی خلق کردند که نظیرش را در کمتر مراسمی دیده بودیم.

در این بین شهرستان کوار نیز دو عزیز خود را در این حادثه از دست داد، حاج حسین پیروی اکبرآبادی و حاج حسین محمدی اکبرآبادی عزیزانی بودند که لیاقت گلچینی توسط خدای باری تعالی یافتند و به فیض عظمای شهادت نائل آمدند، عزیزانی که به شهادت اکثر کسانی که با ایشان برخورد داشته‌اند، جزء بهترین ها بودند.

آن روزها مسئولان شهرستان کوار نیز در کنار مردم همیشه در صحنه، به دلجویی از خانواده‌های شهدای منا پرداختند و پس از آن نیز در مراسمات مختلف از این عزیزان دلجویی کردند امّا نکته‌ای که در این بین و در گذر این یک سال مغفول ماند، نامگذاری خیابانی به نام شهدای منا در شهرستان کوار بود، اقدامی که می تواند یاد و نام این عزیزان را برای سالیان سال در اذهان زنده نگه دارد و انتظار می رود فرمانداری، شهرداری و شورای اسلامی شهر کوار با نامگذاری خیابانی به نام دو شهید منای شهرستان کوار، اقدامات گذشته خود را تکمیل کنند.

منبع:  بهارکوار
برچسب ها: کوار ، شهدای منا
نظرات بینندگان