کد خبر: ۹۵۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
نیازمند توجه مسئولان؛

جاده سلامت در سپیدان به جاده مرگ تبدیل شده است

مشکلات جاده سلامت سبب به خطر افتادن جان مردم و مسافران شده و گویا تا در این جاده‌ جان‌ هموطنی از دست نرود، مسئولان دنبال رفع مشکلات نمی روند.

به گزارش شیرازه ؛ طرح جاده سلامت به پیشنهاد شورای اسلامی شهر و به همت  شهرداری ، در راستای ترویج فرهنگ ورزش صبحگاهی وایجاد نشاط اجتماعی در شهرستان سپیدان تصویب شد؛ اما پس از گذر چندین سال این طرح که روزی قرار بود برای رفاه حال همشهریان سپیدانی و برای ورزش و پیاده روی و دوچرخه سواری واز مصوبات شوراهای گذشته بود امروزه به جاده مرگ تبدیل شده است. 

 شهر اردکان مرکز شهرستان سپیدان خوش آب و هوا در ارتفاعات زاگرس و به نگین زاگرس مشهور است که جایگاهی ویژه‌ در بین کوهنوردان، اسکی بازان و افراد علاقه‌مند به گذران اوقات فراغت در طبیعت، یافته است.

 شهر اردکان با داشتن آب وهوایی بکر ومعتدل  مکانی برای تفریح وگذران آخر هفته مسافران وگردشگران است ؛ حال در خود شهر، جاده ای را در کنار رودخانه کم آب و در میان باغات و مزارع زیبا بدون معیار و قانون های استاندارد احداث شد.

جاده‌ای که  این روزها به پرتردد‌ترین جاده برای رسیدن به جاده یاسوج و یا بیمارستان و شهرک مهر و دیگر نقاط شهرستان تبدیل شده است .

در گذشته ای نه چندان دور قرار بود این جاده فقط به عنوان استفاده جهت ورزش و پیاده روی و دوچرخه سواری  قرار گیرد که اینچنین نشد و به کام باغداران در حاشیه جاده سلامت تمام شد، جاده ای با پیچ وخم های بسیار  وبدون علایم رانندگی و هشدار دهنده  که در روز و هفته ای نیست که دراین جاده شاهد تصادفات خطرناک نباشیم .

این روزها اخبار نگران کننده زیادی از جاده سلامت یا جاده مرگ به گوش می رسد، فقط کافی است شب  برای تردد به جاده مرگ سری بزنید، تا از تاریکی شب و نبود علائم رانندگی دچار مشکل شوید، وقتی از خیابان ترمینال قصد شهرک مهر را داریم بهترین مسیر را انتخاب می کنیم  که مسیر حرکت جاده ای زیبا را به ما نشان می‌دهند، هر چه جلوتر می‌رویم جاده به همراه پیچ های خطرناک، در یک کلام وضعیت تاسف بار جاده نمایان‌تر می‌شود.

جاده سلامت یکی از خطرناک‌ترین جاده‌های مواصلاتی به مرکز شهرستان سپیدان است که متاسفانه به علت باریک بودن، غیراستاندارد و دارا بودن پیچ‌های بسیار خطرناک و تردد ماشین‌های سنگین تاکنون تصادفات بسیار دلخراشی رقم زده است که منجر به زخمی شدن ده‌ها تن شده است.

حفظ جان مردم برای اعضای شورای شهر از اهم موضوعات است که امید می‌رود مشکلات جاده  سلامت هرچه زودتربرطرف شود، جاده سلامت از نظر تردد بسیار مهم است که در ایام مختلف سال گردشگران مسافرن زیادی درآن تردد دارند و در ایام تعطیل وآخر هفته مملو از جمعیت می‌شود بنابراین باید مشکلات این محور در اولویت قرار گیرد.

در جاده سلامت تاکنون شاهد حوادث تلخ جاده‌ای بسیاری بوده و نکته قابل توجه حادثه مذکور، این بود که  مجموعه های امدادی ، آتش‌نشانی و اورژانس در حادثه حضور داشتند، اما بعد از آن خبری از ترمیم ویا نصب علائم هشدار دهنده و یا از بین بردن پیچ های خطرناک نبود.

اکنون سؤال اینجاست که این جاده که دارای پیچ‌های متعدد است، چرا نباید دارای کنترل سرعت و مواردی از این قبیل باشد، باید منتظر ماند که مسئولان به خصوص اداره‌ راه و شهرسازی شهرستان چه زمانی به فکر این مشکل می افتند که به‌طور جدی باید برای این نقاط به فکر بود تا شاهد حواث تلخ و ناگوار نباشیم.

پس ازحادثه های تلخی که در روزها و هفته های گذشته رخ داده، این حوادث به فراموشی سپرده شده است و تنها حرف مسئولان و اجرا نشدن این پروژه را نبود اعتبارات عنوان می‌کنند، امالازم است تا برای تأمین امنیت جان شهروندان هرچه سریع‌تر این اقدامات عملیاتی شود.

معضلات کمربندی یا جاده سلامت ، از نیازهای اساسی است که باید به آن توجه بیش از پیش داشت.به هر تقدیر، منتظر خواهیم ماند تا ببینیم مسؤولان آیا به فکر محورهای مواصلاتی و مهم شهرستان سپیدان خواهند افتاد یا باز هم باید شاهد حوادث تلخ و دلخراش باشیم.



منبع: مارگون

نظرات بینندگان