کد خبر: ۹۵۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۵

جوان 18ساله شیرازی دستگاهی ویژه نا بینایان اختراع کرد

وحیدالدین مقیمی جوان ۱۸ ساله شیرازی است که توانسته است با پشتکار و همت دستگاهی جهت نابینایان اختراع کند و به جشنواره خوارزمی راه یافت.

به گزارش شیرازه  وحیدالدین مقیمی جوان ۱۸ ساله شیرازی است که توانسته است با پشتکار و همت دستگاهی جهت نابینایان اختراع کند و به جشنواره خوارزمی راه یافت.

پ این بار به سراغ یکی دیگر از جوان مخترع شیرازی رفته ایم که به تازگی مدرک دیپلم خود را با موفقیت اخذ کرده است.

مقیمی بدلیل علاقه وافری که از دوران کودکی به اختراع و ساختن داشت پا در این عرصه گذاشته و با حمایت افراد متخصص در این حوزه توانست طرح خود را به اجرا درآورد.

این جوان شیرازی از ایده و طرح خود گفت: طرح ابدایی من ویژه نابینایان است که شامل دستگاهی است که در صورت اتصال به کامپیوتر به صورت خط بریل بر روی دستگاه قابل مشاهده است و این در حالی است که دو مدل مشابه این دستگاه در دنیا موجود است اما با این تفاوت که طرح من با کاهش ۹۷ درصدی هزینه ساخت نسبت به مشابه آن همراه است.

وی ادامه داد: در مسیر اجرایی کردن طرح انجمن رباتیک شیراز و همچنین افراد متخصص در حوزه مکانیک و الکترونیک آن مرکز همواره پیگیر این طرح تا به ثمر رسیدن آن بودند.

مقیمی با اشاره به اینکه برای اولین بار است در جشنواره خوارزمی راه یافته است اذعان داشت: بطور کلی، جشنواره خوارزمی در سه سطح سنی نوجوانان در مقطع راهنمایی، جوانان و بزرگسالان هر ساله در حال برگزاری است  و من برای اولین بار در هجدهمین دوره از این جشنواره شرکت کردم.

این جوان به حضور حدود ۷۰  نفر شرکت کننده دختر و پسر با بیش از ۵۱  طرح از استان فارس خبر داد و گفت: داوری این دوره از مسابقات در دانشگاه علوم پایه تربیت شهید رجایی تهران انجام می شود، ضمن آنکه در مجاورت این دانشگاه، نمایشگاهی از دستاوردهای تمامی استان ها به نمایش گذاشته شده که باعث بازدید مقامات آموزش و پرورش، نمایندگان مجلس و حتی هیئت های خارجی از این دستاوردها شده است بگونه ای که بعضی از طرح ها مورد توجه قرار گرفته و مورد حمایت مسئولین و بخش خصوصی قرار می گیرد.

این مخترع به برخی از موارد راه یافته از استان فارس به جشنواره خوارزمی اشاره کرد و یادآورشد: برخی از ایده و طرح های دیگر دوستان حاظر در جشنواره را میتوان به ساخت زیر لب تاپ جهت ممانعت از برخورد امواج الکترومغناطیسی و نیز عطر خود تنظیم شونده که به وسیله موتورهایی در زیر آن که باعث تنظیم موقعیت روی خود شخص و همچنین ساخت نرم افزار دو بعدی از طرح های چشمگیر این دوره می توان نام برد.

وی ادامه داد: این دوره از جشنواره خوارزمی محدود به بخش اختراع نبوده و شاهد مقالات پژوهشی در زمینه ترغیب دانش آموزان به نماز و یا انتشار کتاب شعری با عنوان سلوک بوده ایم.

_۲۰۱۶۰۹۰۸_۰۰۴۶۱۰

مقیمی در پایان از مسئولان استان درخواست حمایت مبنی بر برگزاری نمایشگاهی از دستاوردهای افراد نخبه که ٔبرگزیده استانی بوده و به جشنواره خوارزمی راه یافته اند، انجام شود تا در معرض بخش های خصوصی درگیر در این حوزه ها شوند که ثمره آن صنعتی شدن و تجاری سازی آن باشد.

منبع:  پایگاه تحلیلی خبری موج ما


نظرات بینندگان