کد خبر: ۹۵۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۷ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۵
دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز:

کارفرمایان بانوان را با کمترین حقوق به بیگاری می گیرند

دبیرجامعه روحانیت شیراز گفت: مشکلات قانون به حدی است که کارفرمایان بانوان را با کمترین حقوق به کار می گیرند که البته فعالیت آنها بیگاری است.
به گزارش شیرازه، حجت الاسلام محی الدین طاهری دبیرجامعه روحانیت شیراز دیروز در جلسه هفتگی جامعه روحانیت شیراز با اشاره به وضعیت نامناسب اشتغال در استان فارس تاکید کرد: کمک کردن زن به مرد برای رفاه خانواده مانعی ندارد اما اینکه زنان جای مردان را در جامعه بگیرند مشکل آفرین است.

وی ادامه داد: کارفرمایان و صاحبان مغازه با کمترین حقوق زنان و دختران را به بیگاری می گیرند در حالیکه مردان جوان باید بیکار در خیابان بگردند.

دبیرجامعه روحانیت شیراز با اشاره به اینکه بیکاری مانعی بزرگ برای تشکیل خانواده است، گفت: صاحب کاران به دلیل اینکه حقوق کمتری به بانوان می دهند حاضر نیستند از مردان برای کار استفاده کننده که این مهم نیز بسیار مشکل آفرین است.

حجت الاسلام طاهری با اشاره به اینکه تعطیل شدن کارخانجات در فارس از دیگر مشکلات استان است، گفت: حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ کارخانه در استان فارس تعطیل و یا در حال تعطیلی است در حالیکه بیکاری کارگران در جامعه نیز مشکل آفرین است.

وی افزود:زمانیکه کارفرمایی به دلیل مشکلات اقتصادی با چالش مواجه می شود در اولین قدم به فکر اخراج کارگران است و یا اگر کارفرما به دلیل بدهی راهی زندان شود کارگران بیکار می شوند در حالیکه حضور کارفرمایان در زندان برای هیچکس پول نمی شود.

دبیرجامعه روحانیت شیراز یادآور شد: کارخانه مخابرات راه دور استان فارس زمانی افتخار این کشور بود و حتی همین کارت سوخت نیز در این کارخانه تولید شد اما تعطیل شدن آن به خودکشی و خودسوزی کارگران انجامید زیرا زمانیکه توان مالی و درآمد وجود نداشته باشد خانواده با مشکل مواجه می شود.

حجت الاسلام طاهری تاکید کرد: روحانیت سنگ صبور مردم است و همواره به مشکلات مردم توجه می کند به همین دلیل مردم مباحث را با روحانیون مطرح می کنند که وظیفه روحانیت نیز انتقال آنها به مسئولین است.


منبع: مهر
نظرات بینندگان