کد خبر: ۹۵۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۵

بازی دو سر باخت آل سعود در زمین واشنگتن - تل آویو

سال‎هاست، مراودات پنهانی رژيم سعودی - صهيونيستی و نیز آمریکایی آغاز شده است و آشکارا در حال گسترش است.
به گزارش شیرازه، رهبر معظم انقلاب اسلامی ايران در پيامی به مناسبت فرارسيدن موسوم حج سياست‎های آل سعود را به صورتی قاطعانه به چالش كشيدند. در اين پيام تاكيد شده است كه حكّام سعودی كه امسال صدّ عن سبيل اللّه و المسجد الحرام كرده و راه حجّاج غيور و مومن ايرانی به خانه محبوب را بسته‎اند، گمراهانی روسياهند كه بقای خود بر اريكه قدرت ظالمانه را در دفاع از مستكبران جهانی و هم پيمانی با صهيونيسم و آمريكا و تلاش برای برآوردن خواسته آنان می دانند و در اين راه از هيچ خيانتی روی گردان نيستند.
   
و اما امروز؛ بازی نوکر مآبانه ریاض‎نشینان در زمين کاخ سفید و اسراییل جنایت‎کار و نیز سر سپردگی شاهزادگان سعودی به واشنگتن و تل آويو موضوعی است كه خود را در موارد متعددی نشان داده است. 

بازی  دو سر باخت آل سعود در زمین واشنگتن - تل آویو

در جنگ 33 روزه در سال 2006 ميلادی و همچنين در جريان مقاومت 22 روزه سال 2009 ميلادی و جنگ‎های بعدی رژيم صهيونيستی عليه حزب‎الله لبنان و محور مقاومت، پترو دلارهای سازمان‎های  و امنيتی خاندان سعودی در جیب نظامیان غاصب رژيم صهيونيستی بود.
     
 سال‎هاست مراودات پنهانی دو رژيم نوزاد‎کش سعودی و صهيونيستی آغاز شده است که البته امروز بطور آشکار مناسبات خبیث خود را گسترش داده‎اند . اين دو رژيم وجه اشتراك زيادی با يكديگر دارند كه مهم‎ترين آنها مخالفت با اسلام ناب محمدی (صلي الله عليه و آله ) است.

 توحش رژیم اشغالگر قدس و عمال سعودی نقطه پيوند ديگری است كه توحش عبری را به ددمنشی عرب مرتجع  متصل می‎کند. در خصوص بازی پادشاهان سعودی در زمين دولت آمریکا نيز موضوع كاملا مشخص است.  طی 5 سال اخير، رژيم سعودی در راستای كشتار مردم مظلوم مسلمان در عراق،سوريه، يمن و بحرين از هيچ گونه اقدامی فروگذار نكرده است.

بازی  دو سر باخت آل سعود در زمین واشنگتن - تل آویو
   
 ارئه امکانات تسلیحاتی گروه تروریستی داعش و سایر فرق افراط‎گرای متحجر به انواع مهمات و ممنوعه و نامتعارف كه هدیه  ویژه اربابان غربی به دست نشانده خود رياض است، موضوعی نيست كه از ديد افكار عمومی دنيا پنهان مانده باشد. چنگال سعودی‎ها به خون ده‎ها هزار تن از مردم مظلوم و بی دفاع  منطقه آلوده شده  است. 
   
پر واضح است دولت نامشروعی كه در زمين کفار بی‎دین دنیا بازی كند و مهره نیم سوز قدرتهای فرامنطقه‎ای باشد؛ لياقت کلید‎ داری خانه خدا را ندارد. از سوی ديگر، فاجعه خون‎بار و دهشتناک منا كه در سال گذشته به وقوع پيوست و يا جلوگيری آل سعود از حضور ايرانيان در مناسك حج امسال نشان داد كه حكام سعودی در ماورای پرده داری ظاهری حرمين شريفين ، در صدد رسيدن به مقاصد شوم خود هستند. 

مقامات آل سعود به جای آنكه تابع اسلام ناب محمدی باشند، پیرو اسلام انحرافی و موهومی هستند كه عبدالوهاب به آنها تزریق کرده  است. سوال اصلی اينجاست كه آيا جهان اسلام نمی خواهد در مقابل جنايات آل سعود اقدامی صورت دهد؟

قدر مسلم تمامی نقطه نظرات در خصوص سلسله حوادث حج سال گذشته ، اثبات عدم صلاحيت آل سعود برای اداره مناسك حج ابراهيمی است. امسال نيز آل سعود در جريان برگزاری مراسم حج بی احترامی زيادی نسبت به زوار صورت داده است. 

 اگرچه مكه مكرمه و مدينه منوره به لحاظ جغرافيايی در خاك عربستان سعودی قرار دارند، اما اين دو مكان مقدس و متعلق به تمامی مسلمين جهان هستند. هم اكنون با توجه به اثبات صريح بی لياقتی و عناد مقامات سعودی در حفظ جان و حرمت مهمانان الهی، جای توجيهی برای استمرار مديريت مناسك حج توسط آل سعود باقی نمانده است.

بازی  دو سر باخت آل سعود در زمین واشنگتن - تل آویو

آنچه مسلم است اينكه ساز و كار مديريت مناسك حج و بانيان اجرای اين مديريت بايد تغيير كند. اين تغيير تنها با اراده دولت‎های مسلمان امكان پذير خواهد بود. بديهی است كه در پروسه انتقال فوری و الزامی مسئوليت مديريت حج از آل سعود به اتحاديه كشورهای اسلامي، مردم مسلمان نيز منتفع خواهند بود. 
   
در نهايت اينكه رژيم آل سعود در حالی كه به عنوان مهره آمريكا و رژيم صهيونيستی مشغول كشتار مسلمانان است، خود را خادمين حرمين شريفين می داند! به راستی اين مسئله چگونه قابل توجيه است ؟ آيا زمان آن نرسيده است كه سران كشورهای اسلامی به صدای ملتهای خود گوش فرا داده و مانع از ادامه روند فعلی در مديريت مناسك پرفيض حج شوند ؟

مدال‎های شکسته بر گردن حامیان نسل‎کشی مسلمانان

 دولت اوباما در ۸ سال فعالیت خود در مقایسه با سایر روسای جمهور آن کشور، بیشترین پیشنهاد فروش اسلحه به عربستان سعودی را به ارزش بیش از ۱۱۵ میلیارد دلار، ارائه کرده است. 

 تسیحات پیشنهادی از سلاح‌های‎های سبک، مهمات، تا تانک و هواپیما و هلیکوپترهای جنگنده و تسلیحات دیگر چون موشک و خمپاره و ناوهای جنگی را شامل می‌شود.

بازی  دو سر باخت آل سعود در زمین واشنگتن - تل آویو

بر طبق  گزارشی که بر اساس اطلاعات "آژانس همکاری امنیت دفاعی آمریکا" تنظیم شده، بیشتر پیشنهادهای توافق شده با رژیم ریاض به تصویب کنگره رسیده، و برخی دیگر، اصلاح و یا از دستور کار خارج شده است.

از روز 29 آوریل 2015 که محمد بن سلمان پادشاه منفور و خون‎خوار به جانشینی ولیعهد عربستان منصوب شد ، این کشور با بحران داخلی و خارجی بیشتر و بزرگتری مواجه شده است به نحوی که کارشناسان معتقدند که محمد 30 ساله به زودی نظام سلطنتی آل سعود را نابود خواهد کرد زیرا از کفایت و لیاقت لازم برای تصدی سمت های مهم " جانشین ولیعهد ، معاون دوم رئیس هیأت دولت ، وزیر دفاع ، فرمانده ارتش و رئیس شرکت نفت و گاز و پتروشیمی آرامکو" برخوردار نیست. 

  ریاض پیمانکار  واشنگتن در منطقه و جهان اسلام؛ بازی دو سر باخت آل سعود

با نگاهی گذرا به اقدامات محمد بن سلمان طی این مدت کوتاه به خوبی می‎فهمیم که چرا بسیاری از کارشناسان معتقدند که نظام آل سعود به زودی به دست این جوان بی تجربه به پرتگاه نابودی نزدیک خواهد شد.

بازی  دو سر باخت آل سعود در زمین واشنگتن - تل آویو

پرونده محمد بن سلمان مملو از اشتباهات فراوان و بزرگ است که نادانی ، بی تدبیری و نالایقی وی را در گرفتن تصمیمات راهبردی و سرنوشت ساز در امور داخلی و خارجی نشان می دهد که موارد ذیل بخشی از اشتباهات وی است :

1) هنوز 3 ماه از انتصاب محمد بن سلمان به سمت وزیر دفاع نگذشته بود (انتصاب 23 ژانویه 2015) که طرح تجاوز به یمن را اجرایی کرد؛ تجاوزی که تاکنون تلفات و خسارات زیادی به عربستان وارد کرده و ده ها میلیارد دلار به اقتصاد این کشور ضرر زده است و بن سلمان نتوانسته به هیچ یک از اهداف آشکار و پنهانش بجز کشتار بی گناهان و تخریب زیرساخت های یمن برسد. 

2) بی تدبیری در عرصه سیاست خارجی . کارشناسان معتقدند که بن سلمان در سیاست خارجی عجولانه و بی تدبیر عمل کرده و نَه تنها امنیت عربستان بلکه امنیت منطقه و جهان را نیز به خطر انداخته است زیرا همچنان از گروه های تروریستی و تکفیری در بسیاری از کشورهای منطقه و جهان خصوصاً عراق ، سوریه ، لبنان ، شمال آفریقا و برخی از کشورهای اروپایی حمایت می کند.

3) خوشگذرانی و هدر دادن بیت المال. بسیاری از نزدیکان و شاهزادگان دربار آل سعود از جمله شاهزاده سعود بن سیف النصر اعلام می کنند که محمد بن سلمان خوشگذران است و بیت المال را برای خوشگذرانی خود هدر می دهد. مجتهد هم بن سلمان را سرخوش توصیف می کند و می گوید که این شاهزادۀ نازپرورده بارها گفته است که بیت المال مال شخصی وی است، و هر گونه که بخواهد ، خرجش می کند و هر کسی اعتراض کند ، سرکوب خواهد شد.

4) سرقت ده ها میلیارد از بودجه هزینه های نظامی برای حاتم بخشی کردن به افرادی خاص با هدف زمینه چینی برای نشستن روی تخت پادشاهی از دیگر اقدامات بن سلمان است. منابع نزدیک به آل سعود اعلام می کنند که فرزند پادشاه اموال و اراضی متعلق به برخی از نهادهای دولتی را نیز تصاحب می کند.

5) از دیگر اقدامات بن سلمان، همدستی با دلالان شرکت های بین المللی سرشناس برای اجرای پروژه های اقتصادی و عام المنفعۀ بی نفع و منفعت با هدف دست یابی به سودهای فوری و کلان است.

6) وی همچنین تلاش می کند شاهزادگان رقیبش از جمله ولیعهد کنونی محمد بن نایف را با هدف هموار کردن راه در برابر خود برای نشستن روی تخت پادشاهی به انزوا بکشاند. 

7) فاجعۀ منا یکی دیگر از مسائلی بود که بی لیاقتی آل سعود را در اداره امور حج ثابت کرد.


شیپور آماده باش برای فروپاشی سلطنت سعودی

عربستان مانند سایر کشورها نیست بلکه عبارت از "یک شرکت" است که از یک مدل کاری هوشمند غیرقابل تداوم استفاده می کند. به تعبیر بهتر، عربستان را باید یک موسسه فاسد توصیف کرد که مانند سازمانهای جنایتکار است و مدت طولانی داوم نخواهد یافت.

سلمان بن عبدالعزیز شاه عربستان نیز از این توصیف در امان نیست، بواقع شاه عربستان  رئیس فاسد اجرایی یک شرکت تجاری خانوادگی با نام "آل سعود" است که از نفت به عنوان ابزاری برای خرید وفاداری سیاسی در داخل و خارج از عربستان استفاده می کند.

بازی  دو سر باخت آل سعود در زمین واشنگتن - تل آویو

آل سعود این کار را به دو صورت انجام می‎دهد یا پرداخت های نقدی و اعطای امتیازات تجاری به طرفداران خاندان حاکم سعودی یا برای ایجاد برخی فرصت‎های شغلی و کالاهای سیاسی برای جامعه به طور کلی تلاش می‎کند.

امروز کاهش قیمت نفت پاشنه آشیل حکومت آل سعود است. بالارفتن هزینه وفاداری سیاسی در داخل عربستان اقدام سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی در پرداخت صدها میلیون دلار برای خرید اعلام وفاداری "چهره های سرشناس" که قبلا وفاداری خود را به عبدالله بن عبدالعزیز شاه قبلی عربستان اعلام کرده بودند، ممکن است یکی دیگر از عواملی باشد که سرعت فروپاشی عربستان را بیشتر کند.

رژیم عربستان چه بسا به سرنوشت کنونی سومالی و سودان جنوبی دچار شود که با همین صحنه ها و مشکلات سیاسی مواجه هستند. درحالی که امروز خواست‎های سیاسی اقلیت شیعه عربستان به طور اساسی مطرح می‎شود.

علاوه بر این، یک طبقه اهل سنت فرهیخته وجود دارد که از رویکردی باز و بی‎سابقه در قبال جهان خارج برخوردار است و که احتمال نمی‎رود با برخی خدمات دهی حکام سعودی راضی باقی بماند. در کنار این وضعیت، کارگران خارجی نیز ممکن است بزودی خواستار حق و حقوق خود شوند.

باید به نابخردان سعودی هشدار داد که شیوه‎های شاه سعودی در برخورد با صدای مخالفان از جمله اعدام و ورود به جنگ‎های خارجی و توسل به خصومت‎های طایفه‎ای به منظور مقابله با خواسته های شیعیان عربستان، خطرات بزرگی در خود دارد.

چند سناریوی پیش روی اضمحلال خاندان سعودی است. یکی از این سناریوها، درگیری در داخل خاندان سلطنتی عربستان است به گونه‎ای که هزینه خرید وفاداری بالاتر از آن چیزی شود که کسی بتواند آن را پرداخت کند.

 دومین سناریو وقوع جنگ خارجی است. تصمیم گیران آمریکایی در حالی که برای ایجاد راه حل های منطقه ای برای مشکلات منطقه فشار می آوردند، باید این خطر را مدنظر قرار دهند.

 سومین سناریو همان "وقوع شورش به شکل قیام غیرمسلحانه یا شورش جهادی است" و براین اساس، آمریکا با سناریوهای احتمالی با چالش بسیار جدی برای حمایت از ریاض مواجه خواهد شد.

پایانی بر بیداری جاهلانه و مزورانه آل سعود؛ 

 شواهد و قراینی وجود دارد دال بر عمدی بودن حادثه منا که این موضوع در پیام رهبری معظم انقلاب هم بدان اشاره شد.البته عدم کفایت عربستان در میزبانی مناسک حج تازگی ندارد چرا که سالیان متمادی در منا آتش سوزیهای وسیعی رخ داده است. تردیدی نیست که رژیم سعودی با هدف انصراف حجاج برای سفرهای بعدی به سرزمین نور، بطور عدم در مراسم حج کارشکنی می‎کند. عربستان و خاندان آل سعود نه تنها اعتقادی به مراسم سیاسی - عبادی حج ندارند بلکه در صدد هستند تا به طرق مختلف باشکوه‎ترین گردهمایی مسلمانان جهان را از رونق خود بی‎ندازند.

بازی  دو سر باخت آل سعود در زمین واشنگتن - تل آویو

مهمترین نکته‎ای باید بدان اشاره کرد این است که، آل سعود از همان ابتدا دشمن جهان اسلام بوده و خواهد بود. اما در رابطه با حادث منا باید گفت عربستان با انبوهی از مشکلات سیاسی داخلی  و خارجی مواجه است. رژیم ریاض چند سالی است پروژه بسیار خطرناکی بنام ایران هراسی را آغاز کرده است و هزینه های هنگفتی را هم از نظر مالی و هم از نظر اطلاعاتی - سیاسی به دنیا ارائه می‎دهد.

در پایان باید گفت: همدستی آل سعود با واشنگتن و تل آویو تقاص دارد و آن خون بی‎گناهانی است که گریبان این رژیم پلید را خواهد گرفت وتا مرز فروپاشی رها نخواهد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران
برچسب ها: آل سعود ، فاجعه منا
نظرات بینندگان