کد خبر: ۹۶۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۵

بسته خبری «رویداد های پلیسی استان فارس»

سارق مسلح متواری در دام پلیس، دستگيري 36 متهم و توقيف 23 دستگاه وسيله نقليه متخلف در داراب، واژگونی وانت پیکان 13 مجروح در برداشت بخشی از اخبار پلیسی امروز در استان فارس است.
به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، پلیس به‌ عنوان یک سازمان انتظامی و اجتماعی نقشی تعیین‌کننده در امنیت اجتماعی، اخلاقی جامعه دارد. این نهاد با هدف امنیت پایدار وظیفه خطیری را بر عهده دارد. شیرازه روزانه در قالب یک بسته خبری اخبار و جرائد پلیسی استان را منتشر می‌کند.

سارق مسلح متواری در دام پلیس

سرهنگ علی شیبانیان فرمانده انتظامی فسا، گفت: ماموران پلیس آگاهی موفق شدند طی یک عملیات پلیسی متهم فراری و محکوم به 18 سال حبس که از 2 سال پیش متواری شده بود را دستگیر کنند.

وی ادامه داد: متهم "م-س" به اتهام سرقت مسلحانه نافرجام و تیراندازی به سمت ماموران، تهدید و قدرت نمایی با سلاح، درگیری و چندین فقره سرقت موتورسیکلت تحت تعقیب محاکم قضائی بود.

فرمانده انتظامی فسا با اعلام اینکه متهم با پرونده متشکله به مرجع قضائی تحویل شد، خاطرنشان کرد: پلیس با اشراف اطلاعاتی کامل با هنجارشکنان و قانون گریزان برخورد و اجازه جولان را به آنها نخواهد داد.

دستگيري 36 متهم و توقيف 23 دستگاه وسيله نقليه متخلف در داراب

سرهنگ فرج رستمي فرمانده انتظامي داراب، با اشاره به تآثير پذيري اين طرح بر ثبات امنيت پايدار گفت: طرح ارتقاء امنيت اجتماعي با هدف افزايش احساس امنيت در بين شهروندان و دستگيري خرده فروشان موادافيوني، متهمان تحت تعقيب و برخورد با متخلفان از قوانين راهنمايي و رانندگي در شهرستان داراب، اجرا شد.

وي افزود: در اين طرح 21 متهم تحت تعقيب مراجع قضايي، 15 خرده فروش موادمخدر دستگير و در بازرسي از محل پاتوق آنان 18 گرم موادمخدر صنعتي و سنتي كشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان داراب توقيف 23 دستگاه وسيله نقليه متخلف شامل يك دستگاه خودرو و 22 دستگاه موتورسيکلت متخلف از ديگر نتايج اين طرح عنوان كرد و گفت: يكي از وظايف پليس برخورد با بي نظمي و مقابله با هنجارشكنان در جامعه است كه پليس در اين راستا مصمم است و با افرادي كه باعث بروز نا امني و ايجاد بي نظمي در جامعه مي شوند قاطعانه برخورد خواهد كرد.

واژگونی وانت پیکان 13 مجروح در برداشت

سرهنگ كسري سيروسي فرمانده پليس راه شمال فارس، یک دستگاه خودرو وانت پيكان با 13 نفر سرنشين در منطقه بيدزرد واقع در جنوب شرق شهرستان شيراز، واژگون شد.

وي ادامه داد: در اين حادثه همه سرنشينان اين خودرو كه 8 زن و 5 مرد بودند مجروح و توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

فرمانده پليس راه شمال استان فارس گفت: ماموران از صحنه حادثه بازديد و علت اين حادثه در دست بررسي است.

کشف 257 كيلوگرم ترياك در فارس

سرهنگ محمدجعفر تولايي رئيس پليس مبارزه با موادمخدر فارس، گفت: ماموران انتظامي شهرستان لارستان هنگام كنترل خودروهاي عبوري، به يك دستگاه كاميون كشنده ولوواف اچ۱۲ مظنون و پس از متوقف كردن خودرو در كه از بندرعباس به سمت لار در حركت بوده مشكوك و در بازرسي از بار خودرو ۸۵ كيلوگرم ترياك كشف و در اين رابطه سه نفر را دستگير كردند.

وي ادامه داد: در عمليات ديگري ماموران پليس مبارزه با موادمخدر استان فارس، دو قاچاقچي موادمخدر را كه اقدام به حمل محموله هاي موادمخدر به استان فارس و دیگر استان های کشور می كردند را شناسايي و با انجام اقدامات اطلاعاتي، یک دستگاه کامیونت کاویان كه آنها در حمل مواد از آن استفاده مي كردند را شناسایی و خودرو را در اطراف شيراز متوقف و ۹۲ کیلوگرم تریاک كشف و هر دو قاچاقچي را دستگير كردند.

رئيس پليس مبارزه با موادمخدر استان فارس اظهار كرد: در عمليات ديگري اين ماموران يك قاچاقچي موادمخدر را شناسايي و مشخص شد وي قصد انتقال مقداری موادمخدر را به شیراز دارد كه با استقرار در طول مسير تردد اين قاچاقچي خودرو پژو ۴۰۵ وي را در جاده سروستان به سمت شیراز متوقف و در بازرسی از آن ۸۰ کیلوگرم ترياك کشف و متهم را دستگير كردند.

سرهنگ تولايي گفت: در اين سه عمليات 6 نفر قاچاقچي موادمحدر دستگير و با تشكيل پرونده به مراجع قضائي معرفي شدند.

دستگيري سارق درون خودرو حين سرقت در كازرون

سرهنگ رجبعلی رزمجوئی فرمانده انتظامی شهرستان کازرون، گفت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110مبنی بر اینکه فرد ناشناسی درون خودرو پراید در حال سرقت می باشد، بلافاصله ماموران به محل عزیمت كردند.

وي ادامه داد: با اقدام به موقع ماموران سارق در حین سرقت دستگیر و در تحقیقات انجام شده متهم به جرم خود اقرار كرد كه تحقیقات از وي جهت کشف سرقت های احتمالی ديگر ادامه دارد.

فرمانده انتظامي شهرستان کازرون خاطر نشان كرد: برقراري نظم و امنيت مطلوب، جلب رضايتمندي شهروندان و تحقق احساس امنيت، همواره سرلوحه کار پليس است و پليس در شهرستان كازرون در اين راستا از هيچ تلاشي دريغ نخواهد كرد.

نظرات بینندگان