کد خبر: ۹۶۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۸ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
نماینده ولی‌فقیه در استان فارس:

مقابله ناشیانه با فناوری‌های نوظهور به‌جز ضرر برای ما چیزی نخواهد داشت

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس گفت: باید با پدیده‌ها و فناوری‌های نوظهور به‌صورت صحیح برخورد شود.
به گزارش شیرازه، آیت‌الله اسدالله ایمانی در جلسه شورای اداری فارس در جمع مسؤولان این استان اظهار داشت: گسترش فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در یک دهه اخیر چشم‌گیر بوده و به همین دلیل آینده و حرکت جوامع را غیرقابل‌پیش‌بینی کرده است و ازاین‌ رو عصر حاضر را عصر انفجار اطلاعات نامیده‌اند.

وی افزود: این واقعیت تلخ باید گفته شود که گاهی برخورد جامعه با فناوری و پدیده‌های نوظهور مناسب نبوده و هرگونه مقابله ناشیانه با این ابزار به‌جز ضرر برای ما چیزی نخواهد داشت و فناوری آرام‌آرام خورد را در جامعه نشان خواهد داد که مجبور می‌شویم از موضع خود عقب بنشینیم.

این مسؤول اضافه کرد: ایستادگی در مقابل این‌گونه پدیده‌ها مانند استقامت در مقابل سیل است و جز ضرر نتیجه‌ای ندارد اما هر پدیده‌ای در جهان  بُعدهای خوب و بد دارد و باید سعی شود از بُعد خوب آن استفاده و جنبه بد آن کنترل شود.

امام‌ جمعه شیراز بیان کرد: در برخورد با فضای مجازی باید به‌گونه‌ای عمل شود که از ابعاد مفید آن استفاده و از ضررهای آن جلوگیری شود و دولت اگر می‌خواهد سریع، چابک و فعال باشد، لازم است از ظرفیت‌های فضای مجازی استفاده کند و قوه قضائیه نیز موظف به انجام رسالت‌های خود با بهره‌گیری از این پدیده است.

ایمانی با اشاره به حفظ حیثیت افراد از طریق استفاده از فناوری‌های نوین ادامه داد: رسالت قوه قضائیه حفظ حیثیت، شخصیت و کرامت انسانی است و باید دید آیا این مهم در شیوه ابلاغ‌های سنتی محقق می‌شود یا راه‌حل بهتری برای حفظ کرامت انسان وجود دارد چراکه انسان‌ها تا اتهامشان ثابت نشود مجرم محسوب نمی‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس تبیین کرد: افزایش شفافیت یکی دیگر از برکات فناوری‌های نوین است و باید بدانیم حال که استان فارس به‌عنوان محل شروع این طرح انتخاب‌ شده است، این امر به بهترین شکل اجرا شود چراکه بنیان هر چیزی که خوب گذاشته شد تا انتها به‌خوبی اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/


منبع: فارس
نظرات بینندگان