کد خبر: ۹۶۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۶ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۵
امام جمعه داراب:

اگر ایستادگی رزمندگان نبود امروز کشور امنیت کنونی را نداشت

امام جمعه داراب گفت: باید انسان در میدان نبرد حضور داشته باشد که بداند رزمندگان، سپاهیان،نیروی انتظامی و ارتشیان ما چه کردند اگر ایستادگی آنها نبود امروز کشور ایران امن ترین کشور در میان کشورهای جهان اسلام به شمار نمی رفت.

به گزارش شیرازه حجت الاسلام صادقی امام جمعه داراب در خطبه های این هفته نماز گفت: در سال 1982 انگلیس از صهیونیست ها حمایت کرد و آنها نیز به کشتار مسلمانان فلسطین پرداختند.

وی افزود:اینها کسانی هستند که ضمن حمایت از گروه های تکفیری امروز اوضاع سوریه را نابه سامان کرده اند.

امام جمعه داراب تاکید کرد: امروز مسلمانان در عراق، سوریه و بحرین به خاک و خون کشیده می شوند اگر مسلمانان عامل به دستورات پیامبر هستند باید با عمل کردن به این دستورات مقابل ظلم و ستم ایستادگی کنند که متاسفانه این کار را انجام نمی دهند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به عید غدیر خم گفت: عید سعید غدیر خم عید بزرگ خداوند است و خداوند ضمن بزرگ شمردن این روز پیامبری را به پیامبری نرساند مگر این که این روز را بزرگ شمارد و اسم این روز هم در آسمانها روز میثاق گرفته است.

وی با توجه به در پیش بودن هفته دفاع مقدس گفت: در تاریخ در اثر بی کفایتی شاهان نالایق هر جنگی که بین ایران و کشوری دیگر رخ داده است قسمتی از خاک ایران اسلامی از پیکر این کشور جدا شده است.

امام جمعه داراب خاطر نشان کرد: در 8سال دفاع مقدس تمام جهان و حامیان تروریسم در برابر ایران جنگ می کردند و پیشرفته ترین صلاح ها حتی سلاح های شیمیایی و میکروبی در اختیار رژیم بعث عراق قرار دادند که سال ها بعد به همان دلیل به عراق حمله کردند اما یک وجب از خاک میهن از دست ندادیم.

وی تاکید کرد: همه می دانند که اگر قدرت خداوند نبود رزمندگان اسلام قادر به دفاع نبودند اما هرکجا اسلام ایستادگی کند خداوند حمایت و پیروزی از آن مسلمانان است.

وی ادامه داد: باید انسان در میدان نبرد حضور داشته باشد که بدانند رزمندگان، سپاهیان،نیروی انتظامی و ارتشیان ما چه کردند اگر ایستادگی آنها نبود امروز کشور ایران امن ترین کشور در میان کشورهای جهان اسلام به شمار نمی رفت. دفاع مقدس موجب عزت و پایداری نظام جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام صادقی با توجه به شروع سال تحصیلی جدید خطاب به مسئولین اداره آموزش و پرورش گفت: دوره راهنمایی، دبیرستان و دانشگاه هدایت دانش آموزان دیر است و باید از دوران ابتدایی هدایت را شروع کرد.

وی در پایان خطاب به مردم و نمازگزاران گفت: در شهرستان داراب 2 هزاردانش آموز بی بضایت داریم؛ آنهایی که در این ایام نیاز به کمک دارند با توجه به شروع سال تحصیلی جدید شادی فرزندان خود را با این دانش آموزان تقسیم کنید که صدقه و انفاق قبل از فقیر به دست خدا می رسد.

منبع: داراب آنلاین

برچسب ها: نماز جمعه ، داراب ، ارتش ، سپاه
نظرات بینندگان