کد خبر: ۹۶۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۱ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۵

پسامهر در شهر هزارشهید فسا مایه رنجش مردم /اداره ارشاد جاده صاف کن هجوم فرهنگی

چهار سال از عمر دولت می گذرد مسئولان فرهنگی با سکوت در برابر تغییر سبک زندگی و پوشش های نامتعارف در جامعه در پازل دشمن ایفای نقش میکنند و امروز مردم متدین شهرستان فسا در حالی شاهد برگزاری جشنواره تئاتر در شهرستان فسا بودند که سناریوی تکراری پوشش های نامناسب هنرمندان و انتشار آن در فضای مجازی جای سوال و ابهامات جدی را بوجود آورد .
به گزارش شیرازه 25 سال از هشدار رهبر معظم انقلاب درباره شبیخون فرهنگی می گذرد ، عملکرد فرهنگی دولت های گذشته؛ ازاصلاحات  تا امروز هیچ کدام ، نتوانسته اند انتظارات ایشان را در حوزه فرهنگ برآورده کنند.

کارنامه دولت های گذشته درامر فرهنگی پرشده است از نگاه سیاسی وتساهل و تسامح ،اما دولت تدبیرو امید ،وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این دولت در حالیکه  چهار سال بر صندلی وزارت تکیه زده است ،نه تنها  اقدامات اساسی  در برابر فرهنگ وارداتی غربی انجام نداده بلکه با تغییر سبک زندگی و پوشش های نامتعارف و نامناسب در جامعه امروزی که یکی از آثار  شبیخون فرهنگی است که مقام معظم رهبری با واقع‌بيني ژرف‌‌نگر منحصر به فرد خود، خطر تهاجم و شبيخون فرهنگي دشمن را به همه گوشزد كردند این دستگاهها همچنان ناتوان از کارفرهنگی و با نگاهی آلوده به سیاست در مقوله فرهنگ و بدون توجه به عواقب بسیار ناگوار شبیخون فرهنگی در پازل دشمن نیز ایفای نقش می نمایند .


دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی بدليل عدم موفقيت در جبهه‌هاي نظامي ـ سياسي، تلاش کردند تا از طريق فرهنگي به استحاله  جامعه اسلامي بپردازند و مایه شرمساری است  که متولیان امر فرهنگ در کشور با برگزاری کنسرتها و جشنواره های مختلف خود به آسیاب دشمن آب می ریزند و آنها را در رسیدن به اهدافشان کمک می کنند.


وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در چهار سال گذشته  در برابر برگزاری همایش ها و جشنواره های مختلف  و به دلیل پوشش نامناسب و نامتعارف هنرمندان سکوت اختیار کرده پاسخگوی مسائل به وجود آمده نیست.


در مورد اخیر نیزمردم مومن و متدین شهرستان فسادر حالی  شاهد برگزاری جشنواره  تئاتر در شهرستان فسا بودند که سناریوی تکراری پوشش های نامناسب و نامتعارف هنرمندان و انتشار آن در فضای مجازی جای سوال و ابهامات جدی را بوجود آورد .


 یک شهروند فسایی می گوید :آیا آقای "مریدی" رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به عنوان متولی امر فرهنگ استان ،در آستانه فراررسیدن هفته دفاع مقدس که یادآور روزهای حماسه و مقاومت مردم ایران اسلامی وجانفشانی های شهدا است این برنامه را که با  پوشش های زشت نامناسب و نامتعارف هنرمندان در مراسم اختتامیه دو جشنواره " تئاتر خیابانی شهروند جنوب کشور" و همچنین جشنواره تئاتر "پسامهر" در شهرستان فسا را بعنوان ارمغان فرهنگی به شهر هزارشهید فسا آورده است ؟


همچنین یک کارشناس فرهنگی می گوید برخی در کشور به دنبال ایجاد جنگ کنسرتها هستند تا با اینگونه برنامه ها رفتارهای لیبرال و سکولار را در شهرستانهای کشور توسعه دهند .


وی افزود چنین اقداماتی در پوشش به اسم اداره ارشاد اسلامی هرگز در شان نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست و اگر برخی مدیران در پشت نقاب اسلامی خود اهداف غیراسلامی را پیش ببرند قطعا باید پاسخگوی خون شهیدان و حدانقلاب اسلامی باشند


به گزارش خبرنگار شیرازه ازفسا درحالیکه این جشنواره می توانست داشته های غنی فرهنگی را در شهرستان های جنوبی استان فارس نمایان سازد اما با سوتدبیر و عدم برخورد مناسب با پوشش های زننده و مغایر با ارزشهای اسلامی فضای شهرستان فسا را تحت تاثیر قرار داده و در فضای مجازی معترضین به این اقدام خواستار برخورد قاطع دستگاههای نظارتی با برگزارکنندگان این برنامه هستند.


نظرات بینندگان