کد خبر: ۹۶۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۳ - ۰۵ مهر ۱۳۹۵

اجرای طرح مهر با هدف پاکیزگی مدارس در شیراز

طرح مهر با هدف پاکیزگی مدارس در 400 مدرسه شیراز در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید اجرا شد.
به گزارش شیرازه، روح‌الله خوشبخت رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز با بیان اینکه سازمان پاکسازی، نظافت، جمع‌آوری، حمل و دفع پسماندها را در مساحت نزدیک به چهار هزار و 500 هکتار به صورت روزانه در شهر شیراز به عهده دارد افزود: به منظور ارائه خدمات در بخش مدیریت شهری هزینه‌ های زیادی صرف می‌ شود.
وی افزود: تعامل و مشارکت مجدانه شهروندان از مهم‌ترین فعالیت‌ ها برای کاهش هزینه‌ ها در این سازمان است و یکی از مهم‌ترین جامعه‌ های هدف  دانش‌آموزان هستند.
خوشبخت ادامه داد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز برنامه‌ های ویژه و گسترده‌ای برای این گروه طرح‌ ریزی کرده که یکی از آن ها طرح مهر است.
وی عنوان کرد: در طرح مهر که امسال برای نهمین سال متوالی با هدف شستشو، نظافت و پاکسازی مدارس، ارتقاء بهداشت مدارس و ایجاد شور و نشاط در دانش‌آموزان انجام شده است از 20 شهریور تا 3 مهر یک‌هزار و 500 نفر پاکبان تعداد 400 باب مدرسه سطح شهر را برای حضور دانش‌آموزان آماده کردند.
رئیس سازمان پسماند شهرداری شیراز بیان کرد: این طرح با استفاده از 15 دستگاه تانکر آب و 5 دستگاه خودرو واترجت با یک هزار ساعت کار، 10 دستگاه خودرو روباز با 400 ساعت کاری و 40 دستگاه خودروی ویژه جمع‌ آوری و حمل مواد قابل بازیافت انجام شده است.
خوشبخت افزود: خدماتی مانند جمع‌ آوری ضایعات موجود در داخل و اطراف مدارس، شستشوی المان‌ های شهری، شستشو و پاکسازی تابلو های راهنمایی و رانندگی، پاکسازی پوستر معابر اطراف مدارس، شستشوی خط‌ کشی‌ های عرضی مدارس، شستشو و پاکسازی معابر اصلی و فرعی منتهی به مدارس نیز در قالب این طرح انجام شده است.
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز تصریح کرد: توزیع 8 هزار عدد نایلکس ویژه پسماندهای خشک و تر در مدارس و توزیع مخازن ویژه پسماند های خشک و جمع‌آ وری مواد قابل بازیافت توسط ناوگان حمل مواد بازیافتی از برنامه های این سازمان است.
نظرات بینندگان