کد خبر: ۹۷۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۰۹ مهر ۱۳۹۵
سردار سرخیلی:

راهبرد شهدا گسترش اقتدار انقلاب در بیرون از مرزها بود/ اهمیت حفاظت از حیطه امنیتی جهان اسلام

جانشین قرارگاه عملیاتی مدینه منوره با تأكید بر تداوم راه شهدا و امام گفت: این استراتژی، دیدگاه و روش و راهبرد شهدا و امام راحل بوده است كه باعث شده حوزه استحفاظی و امنیتی و اقتدار انقلاب اسلامی بیرون از مرزها برود.
به گزارش شیرازه، سردار حمید سرخیلی، جانشین قرارگاه عملیاتی مدینه منوره عصر دیروز، ۸ مهرماه در مراسم یادواره ۷۵ شهید منطقه شرق كوهمره سرخی و سیاخ دارنگون استان فارس، شهدا را مردان مرد، انسان‌های ولایت‌مدار و دوست‌دار اسلام و شیعه و قرآن كریم توصیف كرد و گفت: اینان از دامن‌های پاك عروج پیدا كردند كه با ندای امام زمان خود، به صحنه مبارزه با دشمن پیوستند و خود را جاودانه كردند.
وی افزود: شهدا كسانی بودند كه نه تنها انقلاب اسلامی بلكه تاریخ ایران و اسلام به واسطه حضور آنان در صحنه‌های مختلف ایستادگی در برابر ظلم و ستم، پایدار ماند. 

ابهت انقلاب اسلامی به شهیدان است 
سرخیلی، افتخار، ارزش و ابهت انقلاب اسلامی را مرهون شهیدانش دانست و گفت: امروز صاحب اصلی مملكت ما امام زمان(عج) است كه قطعا همین شهیدان در قیامش انتخاب خواهند شد تا در ركابش با دشمنان دین و اسلام بجنگند. 
مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان هرمزگان با تصریح اینكه افتخار امروز ما آن است كه نائب بر حق امام زمان(عج)، امروز سكان‌دار انقلاب اسلامی است و كشتی طوفان‌زده جهان و بلكه اسلام و قرآن را دارد هدایت می‌كند، گفت: قریب ۴ دهه است كه دشمنان انقلاب اسلامی هرچه در توان داشتند برای از بين بردن این انقلاب به كار گرفتند.
وی با بیان اینكه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی قائله‌های مختلفی طی سال‌های ۵۷ تا ۵۹ در كشور ما ایجاد شد، گفت: دشمنان ما به نام خلق عرب، كرد، تركمن، بلوچ و غیره همه نوع شیطنتی را به كار گرفتند تا این انقلاب را از پا درآورند اما مردم ما عاشق ولایت و گوش به فرمان امام بودند كه توانستند از این قائله‌ها به‌سلامت بگذرند.

حركت بیداری اسلامی به واسطه ایستادگی شهدای انقلاب اسلامی بود 
جانشین قرارگاه عملیاتی مدینه منوره با بیان اینكه حركت بیداری اسلامی امروز به واسطه ایستادگی شهدای ما بود كه امروز موجب شده است تا آرامش و آسایش استكبار جهانی، آمریكا و اسرائیل از بین برود، گفت: امام در وصیت‌نامه خود فرمود كه كاری خواهیم كرد كه با بسیج عالم اسلام، تك تك خانه‌های دشمن را فتح كنیم و این اتفاق امروز افتاده است.
وی در ادامه با اشاره به فراز نامه ۶۲ حضرت علی(ع) خطاب به مالك اشتر در نهج‌البلاغه اظهار كرد: آن حضرت در این نامه خطاب به مردم مصر می‌فرماید كه آیا نمی‌بینید مرزهای شما را تصرف كردند و شهرها را گشودند و دستاوردهای شما را غارت كردند و در میان شهرهای شما آتش جنگ را برافروختند لذا برای جهاد با دشمنان كوچ كنید و در خانه‌های خود نمایند كه به ستم گرفتار و به خاری دچار می‌شوید و بهره زندگی شما از همه پست‌تر خواهد شد؛ همانا برادر جنگ بیداری است و هر كس به خواب رود دشمن او نخواهد خوابید.

جهاد اكبر امروز ما حفاظت از حیطه امنیتی جهان اسلام است
سرخیلی با بیان اینكه گاهی اوقات این جنگ با سلاح نیست، ادامه داد: كار مستشاری مملكت ما یك كار بسیار بزرگی است اما تنها با جنگ این‌گونه نیست ضمن اینكه جهاد كبیر و اكبر ما یك كار بسیار عظیم و استراتژی بسیار قوی برای ایران اسلامی و بلكه جهان اسلام است و اگر ما این حیطه امنیتی را كامل نكنیم مطمئناً دچار مشكل می‌شویم و این مسئله اتحاد و وحدت كلمه می‌خواهد.

عدم احساس نیاز به نیروی نظامی، ناشی از عدم درك صحیح نسبت به دیدگاه امام است 
این یادگار دوران دفاع مقدس با بیان اینكه امروز برخی از حلقوم‌های ناپاك بعضاً دچار نفوذ دشمن شده‌اند و ما می‌شنویم كه ما نیاز به نیروی نظامی نداریم، گفت: این یك اشكال است و و نفهمی نسبت به استراتژی اسلام و عدم درك صحیح نسبت به دیدگاه امام برای جهان اسلام است.
وی تأكید كرد: تشبیه ما به آلمان و ژاپن یك تشبیه بسیار غلط است چرا كه این دو در جنگ جهانی دوم متجاوز بودند اما كشور ما هیچوقت متجاوز نبوده است و آن متجاوزان در جنگ جهانی دوم اشغال شده و شكست خوردند و مجبور شدند تا نیروی نظامی خود را كنار بگذارند اما انقلاب اسلامی ما زنده و پا برجاست.
سرخیلی بیان كرد: در شرایطی كه دشمن به دنبال برجام ۲ و ۳ و برداشتن قدرت موشكی ماست كه این مسئله بزرگ‌ترین افتخار است و یا اینكه توسعه موشكی پیدا نكنیم، عده‌ای می‌گویند كه مانیروی نظامی نمی‌خواهیم در صورتی كه امروز وضعیت بسیار پیچیده‌ای در دنیا وجود دارد و اسلام توفیق پیدا كرده و لحظه به لحظه دارد خاكریزهای دشمن را فتح می‌كند و خاكریزهای امنیتی ما بیرون از مرزهاست اما عده‌ای برداشتشان از اوضاع كنونی دنیا این‌گونه می‌شود.
وی ادامه داد: در آن زمان ما باید منتظر باشیم كه همین بحرین برای ما قد علم كند و هم اكنون برای ما ادعای سردمداری می‌كند آن هم در شرایطی است كه قدرت انقلاب اسلامی به حدی رسیده است كه آمریكایی‌ها با ۸۰ ناو و كشتی جنگی در خلیج فارس باید ساعت ۳ تا ۴ صبح با سرعت قایق‌های تجاری از تنگه هرمز عبور كنند به ترس اینكه مبادا قایق‌های ما برسند.

انقلاب اسلامی باید عدالت ایجاد كند
وی با طرح این سئوال كه چرا امام راحل ابتدا كمیته امداد را راه انداخت؟ گفت: در آیات قرآن كریم می‌خوانیم كه خداوند تأكید فراوانی دارد كه باید مستمندان را دریابیم. انقلاب اسلامی باید عدالت ایجاد كند و مگر می‌شود در این مملكت كسی گرسنه بخوابد و ما هم راحت بخوابیم چرا عده‌ای فكر می‌كنند این حاشیه كار است و گداپروری است در حالی كه ما وظیفه داریم اگر بخواهیم از آتش جهنم دور شویم باید به مستمندان برسیم.
سرخیلی با تأكید بر اینكه آباد كردن كشور برای این است كه ما گرسنه‌ای نداشته باشیم، گفت: انقلاب اسلامی باید در این مسیر حركت كند و امروز مقام معظم رهبری تأكید دارند باید ما به داخل توجه كنیم و اقتصاد ما مقاوم شود چطور یك عده‌ای چسبیدند به قراردادهای نفتی خارجی كه از برخی قراردادهای تركمانچای هم بدتر است و چرا عده‌ای مراقب نیستند كه در مناسبات اقصاد جهانی حل نشویم.
وی ادامه داد: پذیرش مالی دنیا موجب می‌شود كه بر همه اركان، رفتار و حركت ما حاكمیت پیدا كند و عده‌ای قبول می‌كنند كه ما FATF را بپذیریم و خیلی راحت درباره آن صحبت می‌كنیم و برای ما گرفتن ۴ هواپیما اصل می‌شود و قرارداد صد میلیاردی می‌بندیم تا نظارت بر تمام مراكز خود را بپذیریم. 

ما حتی با كمترین امكانات هم می‌توانیم مقاومت كنیم 
مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هرمزگان با بیان اینكه ما می‌دانیم چگونه كشور را بسازیم چنانچه در دوران جنگ، رزمندگان و شهدا و مردم دشمن را بیرون كردند و این فرهنگ را منتقل كردند، گفت: امروز هم در مقابل امكانات دشمنان در سوریه و عراق ما از كمترین امكانات برخورداریم اما چگونه می‌توانیم مقاومت كنیم.
وی با تأكید بر اینكه ما باید مراقب باشیم تا انقلاب اسلامی را كه با خون شهدا به دست آوردیم به آسانی به دشمن نفروشیم و این مسئله دقت و حضور می‌خواهد، گفت: در حالی كه وحدت در جامعه ما میان دولت و مردم باید وجود داشته اما هوشیاری هم لازم است چرا كه وقتی دشمن نتواند از در وارد شود، از پنجره وارد می‌شود و نفوذ بدترین شكل آن است. 

منبع: ایکنا
نظرات بینندگان