کد خبر: ۹۷۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۷ - ۱۰ مهر ۱۳۹۵
اخبار کوتاه انتظامی استان فارس ؛

انهدام باند سارقان منزل با ۴۵ فقره سرقت در شیراز/ سارقان مامورنما در شیراز دستگیر شدند

دستگیری سه سارق منزل با در شیراز و کشف ۴۵ فقره سرقت از آنها، دستگیری سارقان مامورنما و کشف کالای قاچاق میلیاردی از جمله مهم‌ترین اخبار پلیس استان فارس است.

به گزارش شیرازه ، سرهنگ سیروس حیدری اظهار داشت: ماموران کلانتری 19 بوستان شیراز به  شش نفر را که در یکی از خیابان‌های جنوبی شیراز در یک ساختمان نیمه‌کاره کار می‌کردند و مقادیری طلا و جواهرات را در کیف خود نگهداری می‌کردند مظنون و آنها را دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس با بیان اینکه متهمان دستگیر شده در تحقیقات اولیه عنوان کردند که قصد انتقال طلاها را به خارج از استان داشتند عنوان کرد: متهمان جهت ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی استان منتقل شدند.

وی بیان کرد: در بررسی سوابق متهمان مشخص شد یکی از آنها از افراد سابقه‌دار است و در ادامه تحقیقات سه نفر از متهمان دستگیر شده که اهل و ساکن یکی از استان‌های واقع در غرب کشور بودند، به سرقت طلاها از منازل واقع در شمال غرب شهرستان شیراز اقرار کردند.  

سرهنگ حیدری افزود: این سه سارق در تحقیقات به عمل آمده به 45 فقره سرقت منزل به روش بالکن روی، جک‌زنی، توپی‌زنی و یا سرقت از طریق نورگیر و سرقت وجه نقد، طلاجات، دوربین و گوشی تلفن همراه در سطح شهرستان شیراز اقرار و بیان کردند:  دو سال قبل به عنوان کارگر جوشکاری به شیراز آمده و روزها به کار جوشکاری مشغول بودیم و شبانه با خودروهای 405 و پارس به سطح شهر می‌آمدیم و پس از شناسائی منازل خالی از سکنه خصوصا آپارتمان ها در شمال غرب شهرستان شیراز سرقت می‌کردیم.

وی با اشاره به بازسازی صحنه‌های سرقت،‌ گفت: بیش از 35 نفر از شکات شناسائی و متهمان با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شده‌اند.

کشف محموله میلیاردی برنج قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان از توقیف یک دستگاه تریلر حامل 24 تن برنج قاچاق به ارزش تقریبی یک میلیارد ریال خبر داد و گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا ماموران انتظامی شهرستان لارستان با ایجاد تور ایست و بازرسی مقطعی در جاده‌های این شهرستان، اقدام به کنترل خودروهای عبوری کردند.

سرهنگ حسین دیندارلو با بیان اینکه در این رابطه ماموران به یک دستگاه تریلر که از لارستان قصد عزیمت به شیراز را داشت مشکوک و آن را متوقف کردند خاطرنشان کرد: در بازرسی از این خودرو 24 تن برنج خارجی بدون مجوز قانونی و گمرکی به ارزش تقریبی یک میلیارد ریال کشف شد.

سرهنگ دیندارلو با اشاره به دستگیری و معرفی راننده خودرو به مراجع قضائی ‌خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاق کالا در دستور کار پلیس شهرستان لارستان قرار دارد و قاچاقچیان پس از دستگیری به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

دستگیری سارقان مامورنما در شیراز

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از دستگیری 4 سارق مامورنما حین سرقت خبر داد و گفت: ماموران یگان امداد شهرستان شیراز در راستای برخورد با مجرمان اقدام به گشت‌زنی در محله‌های جرم‌خیز شهرستان شیراز کردند.

سرهنگ یوسف ملک‌زاده با بیان اینکه در این راستا ماموران هنگام گشت‌زنی در محله سنگ‌سیاه شیراز مشاهده کردند 4 نفر تحت عنوان مامور آگاهی وارد یک منزل در آن محله شده و قصد اخاذی از ساکنان آن منزل را دارند گفت: با هوشیاری و اقدام به موقع ماموران هر 4 اخاذ مامورنما دستگیر و برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل شدند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان