کد خبر: ۹۷۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۱۳ مهر ۱۳۹۵
مدیر کل امور اجرایی زکات کشور:

درآمد زکات استان فارس در سال گذشته بیش از20 میلیارد تومان بوده است

پرداخت زکات در استان فارس سال گذشته بیش از20 میلیارد تومان بوده است، و پیش بینی های امسال برای پرداخت زکات 22 میلیارد تومان است که سابقه دینداری مردم استان فارس در سال های گذشته ثابت کرده که همه پیش بینی ها محقق خواهد شد.

به گزارش شیرازه،نجفعلی انتظاری درجمع خبرنگاران شیراز، ابراز داشت: طبق حکم مقام معظم رهبری و قانون، کمیته امداد به عنوان دبیرخانه شورای زکات انتخاب شده است، چرا که طبق آیات و روایات زکات باید برای فقرا و مساکین مصرف شود که کمیته امدادحضرت امام(ره) بانک اطلاعاتی نیازمندان و محرومان را در اختیار دارد.

وی ادامه داد: دبیرخانه شورای زکات کشور در نظر دارد با گفتمان سازی میان احاد مردم،روحانیون، مبلغین، اقتصاددانان واجتماعیون به احیای فریضه الهی زکات بپردازد چرا که پرداخت زکات اثرات بسیاری در جامعه دارد که یکی از این اثرات کاهش ناهنجارهای اجتماعی است که از لقمه پاک و حلال ناشی می شود.

مدیرکل امور اجرایی زکات کشور در بخش دیگری از سخنانش به درآمد زکات کشور در سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: سال گذشته درآمد زکات کشور 230 میلیارد تومان بود که پیش بینی ها برای امسال 300 میلیارد تومان است هر چند ممکن است بخاطر خشکسالی و دیگر شرایط پیش بینی ها محقق نشود.

انتظاری افزود: در شش ماهه اول سال جاری 88 میلیارد تومان درآمد زکات در کشور ثبت شده است که سهم استان فارس از این درآمد بیش از شش میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به این که درآمد زکات استان فارس در سال گذشته بیش از20 میلیارد تومان بوده است، تصریح کرد: پیش بینی های امسال برای استان فارس 22 میلیارد تومان است که در همین راستا سابقه دینداری مردم استان فارس در سال های گذشته ثابت کرده که همه پیش بینی ها تاکنون محقق شده است.

مدیرکل امور اجرایی زکات کشوربا بیان اینکه کمیته امداد حضرت امام متناسب با نیاز محرومان و نیازمندان هر منطقه زکاتِ جمع آوری شده درهمان منطقه هزینه می کند،گفت: 60 درصد درآمد زکات برای امور فقرا و نیازمندان و 40 درصد نیز برای پروژه های عام المنفعه هزینه می شود.

انتظاری تصریح کرد:مسکن نیازمندان، جهیزیه، هزینه درمان،اشتغال و... از جمله مواردی است که درآمد زکات به آنها اختصاص داده می شود.

نظرات بینندگان