کد خبر: ۹۷۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۷ - ۱۳ مهر ۱۳۹۵
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) قائمیه:

نیاز بهداشت و سلامت سالمندان تامین شود/ 2430 سالمند تحت پوشش کمیته امداد قائمیه قرار دارند

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) قائمیه از برگزاری همایش تجلیل از سالمندان تحت پوشش این نهاد خبرداد.

به گزارش شیرازه به نقل از "کازرون خبر"، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) قائمیه از برگزاری همایش تجلیل از سالمندان تحت پوشش این نهاد خبرداد.

افراسیابی در گفت و گو با خبرنگارما اظهارداشت: با اهتمام متولیان سلامت کشور امروز شاهد ارتقاء سطح سلامت افراد در جامعه هستیم و این توجه خاص موجب شده است سن امید به زندگی در بین مردان حدود 72/8 سال و در زنان 74 سال شود که نشان دهنده ارتقاء سطح سلامت افراد و برنامه ریزی در نظام سلامت کشوراست.

وی با بیان اینکه اگر امروز درخصوص سالمندان تدبیر صحیح داشته باشیم در آینده نگران وضعیت سالمندان نخواهیم بود خاطر نشان کرد: در حال حاضر جمعیت سالمندان استان فارس 261 هزار نفر است که 2430 نفر از آنان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) قائمیه  قرار دارند.

این مقام مسئول افزود: این افراد در قالب 1093 خانوار از خدمات این نهاد بهره‌مند می‌شوند که 43 درصد مرد با جمعیت 1062 نفر و 56 درصد را زنان با جمعیت 1368 نفر تشکیل می‌دهد.

به گفته افراسیابی در سال‌های اخیر جهت  افزایش امید به زندگی و فعال سازی سالمندان در عرصه های کار و تولید 386 فرصت شغلی ویژه سالمندان در زمینه‌های دام و طیور و خدمات ایجاد شده است که سالمندان را به عنوان عناصر فعال در تولید و اقتصاد مطرح می‌کند.

وی نیاز سالمندان را عاطفی و بهداشتی دانست و بیان کرد: علی رغم خدمات خوب و موثر نظام، باز در زمینه بهداشت و سلامت سالمندان نیازمند اقدامات موثرتری هستیم. 

رئیس کمیته امداد قائمیه با بیان این که اختصاص یک روز در تقویم به نام روز سالمند فقط برای به خاطر داشتن این قشر است، تصریح کرد: با توجه به جایگاه سالمندان، هر روز را باید روز سالمند بدانیم. سالمندان ذخایر تجارب ارزشمند هستند و ما از آنان غافل بوده‌ایم.

افراسیابی خاطرنشان کرد: حمایت از سالمندان از توان یک مجموعه خارج است و همه دستگاه‌ها باید خود را متولی تکریم سالمندان بدانند.

برچسب ها: کمیته ، سالمندان ، رئیس
نظرات بینندگان