کد خبر: ۹۷۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۶ - ۱۴ مهر ۱۳۹۵
در نشست مدیران صدا و سیما و حوزه ی هنری :

باید از نیروهای هنرمند و متفکر انقلابی در تولید آثار فاخر هنری در رسانه استفاده شود

نشست مشترک مدیران صداو سیما با مدیران و کارشناسان و هنرمندان انقلابی حوزه ی هنری برگزار شد.

به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی حوزه ی هنری فارس، در این نشست، سهرابی مدیرکل صداو سیمای جمهوری اسلامی مرکز فارس، ضمن حمایت از حضور هنرمندان انقلابی گفت: تلاش کرده ایم صدا و سیما عرصه ی نوآوری و حرکت رو به تعالی باشد و در این راه معتقدیم باید از توان همه نیروهای هنرمند و متفکر انقلاب اسلامی در استان بایستی به بهترین شکل بهره مند شد.

وی افزود: استفاده از نقطه نظرات و نگاه های کارشناسی همه صاحبنظران علی الخصوص نیروهای معتقد به آرمان های متعالی انقلاب اسلامی و اگاه به منویات و اندیشه های رهبر معظم انقلاب می تواند زمینه ساز رشد و توسعه شود و ما در این راه از حضور همه صاحبنظران و کارشناسان استقبال می کنیم.

مدیرکل صداوسیمای فارس گفت: معتقدیم جلسات کارشناسی باید به صورت تقویم مند و هدفدار تشکیل شود و نگاه کارشناسی نیز جدی گرفته شود. جلسات نباید منوط به حضور مدیران باشد و همگان باید باور کنیم که این توان کارشناسی و نگاه کارشناسی است که می تواند ما را رشد دهد لذا باید جلسات کارشناسی با حضور نیروهای توانمند و متفکر هنر انقلابی به صورت منظم تشکیل شود.

محمد کرم اللهی رییس حوزه ی هنری فارس نیز با اشاره به اهمیت ارتباط منسجم بین صدا و سیما و هنرمندان گفت: صدا و سیما مبلغ نظام و ارزش های متعالی نظام و دستگاهی فرهنگ ساز است. صدا و سیما فعالیت های دیگران را به نمایش گذاشته و کار آنها را تبلیغ می کند اما نمی تواند داشته ها و تلاش های خودش را نشان دهد این وظیفه دستگاه های فرهنگی دیگر است که زحمات صدا و سیما را نشان دهند.

وی افزود: هنرمندان خصوصا هنرمندان متفکر و اندیشه ورز انقلابی سرمایه های نظام و صدا و سیمای نظام هستند و هیچ کس خود را از چنین سرمایه ی بزرگ و ارجمندی محروم نمی کند شما باید زمینه ساز ورود هنرمندان فعال به مجموعه باشید و مجموعه ای مثل حوزه ی هنری که یکی از وظایفش پرورش هنرمند خلاق و انقلابی است می تواند در این زمینه یاریگر شما باشد.

رییس حوزه ی هنری فارس گفت: تولید آثار فاخر و ارزشمند هنری رسالت حوزه ی هنری است. سایر دستگاه های فرهنگی و هنری وظایف نظارتی و تبلیغی دارند اما این حوزه ی هنری و صداوسیما هستند که عهده دار تولید اثر هنری شده اند از این رو، ما به عنوان نهاد تولیدگر اثر هنری می توانیم حلقه مفقوده ی ارتباط صدا و سیما با هنرمندان متفکر انقلابی را پوشش داده و این معضل را به بهترین نحو برطرف کنیم.

حقایقی قائم مقام صدا و سیمای فارس نیز با اشاره به اهداف تشکیل این جلسه گفت: هنرمندان انقلابی پشتوانه بزرگ فرهنگی نظام هستند و صدا و سیما خانه و پایگاه هنرمندان انقلابی است. در دیدارهایی که با هنرمندان داشته ایم از فقدان بستر مناسب ارتباطی سخن به میان می آید، امیدواریم حضور این نخبگان و هنرمندان و اندیشه مندان انقلابی که در جلسات آینده به ما خواهند پیوست بتوانند بر طرف کننده این معضل باشد.

وی افزود: ما نیز باید جریان های موجود در فضای فرهنگی چه جریان های همسو و چه جریان های مقابل را بشناسیم و سپس با بهره مندی از توان نیروهای انقلابی عرصه ی هنر زمینه تقویت جریان های همسو و اصلاح فرهنگی جامعه را فراهم سازیم.

شایان ذکر است در این جلسه معاون فرهنگی، مدیر روابط عمومی و مسوول واحد آفرینش های ادبی و کارشناس دفتر طنز حوزه ی هنری فارسو معاونین صدا و سما و فنی و مرکز واحدی خبر و حراست صداوسیمای مرکز فارس نیز حضور داشته و به تفصیل نظرات و دیدگاه های خویش را پیرامون مسابل فرهنگی استان بیان کردند.


نظرات بینندگان