کد خبر: ۹۷۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۰ - ۱۵ مهر ۱۳۹۵

زمزمه شکوه مدافعان حرم در شهیدآباد خرمبید

سومین شب شعر سرداران و 46 شهیدسرافراز روستای شهیدآباد با حضور شاعران برگزیده و نام آوران شعر پایداری فارس برگزار شد.

به گزارش شیرازه  به نقل از بام فارس؛ شهید آباد تنها یک جغرافیا نیست، تاریخ حماسه مردمی است که عشق و سربلندی را معنا کردند؛ روستایی که ۴۶ شهید تقدیم قافله آفتاب کرد تا نامش به شهید آباد تغییر یابد.


پس از فراخوان انجام شده برای سومین شب شعر سرداران و 46 شهیدسرافراز روستای شهیدآباد خرمبید؛ مراسم شعرخوانی و اختتامیه این فراخوان با حضور شاعران برگزیده و نام آوران شعر پایداری فارس در مسجد صاحب الزمان(عج) این روستا برگزار شد.


فراخوان این مراسم در دو بخش روستای شهید آباد و شهدای گرانقدر آن و شهدای مدافع حرم اعلام و داوری آثار رسیده به این شب شعر توسط نام آوران شعر فارس احد ده بزرگی، سیدمحمدامین جعفری، هاشم کرونی و غلامرضا کافی انجام شد.


شاعران برگزیده که در فراخوان این شب شعر استانی شرکت کردند با حضور در این مراسم علاوه بر قرائت آثارشان مورد تجلیل قرار گرفتند.


 اسامی برگزیدگان به شرح زیر است:

بخش مدافعان حرم


علی صادقی - جهرم
عظیم زارع - کازرون
مجتبی صادقی- مرودشت


بخش روستای شهید آباد و شهدای گرانقدر آن


هادی فردوسی - شیراز
مژگان دستوری - شیراز
مریم حقیقت - جهرم
محمدجواد حسینی - صفاشهر
بهنام کشاورز - شیراز
غلامرضا فرزانیان - شیراز


در حاشیه این شب شعر مهمانان گلزار شهدای شهیدآباد را زیارت و با خانواده شهیدان بزرگوار اکبری که چهار شهید قهرمان را تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کرده‌اند دیدار نمودند.


شهیدآباد روستایی از توابع شهرستان خرم بید است که  با جمعیت قریب 700 نفر شامل 182 خانوار سابقه‌ای درخشان در شهادت دارد و 46 شهید را تقدیم کاروان شهدا کرده‌است. به همین دلیل در دوران دفاع مقدس نام روستا از چمیان به شهیدآباد تغییر یافته است.


سومین شب شعر سرداران و 46 شهیدسرافراز روستای شهیدآباد


سومین شب شعر سرداران و 46 شهیدسرافراز روستای شهیدآباد


سومین شب شعر سرداران و 46 شهیدسرافراز روستای شهیدآباد


سومین شب شعر سرداران و 46 شهیدسرافراز روستای شهیدآباد


نظرات بینندگان