کد خبر: ۹۷۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۱۵ مهر ۱۳۹۵

برنامه هیئت های فراشبند تشریح شد

جلسه ی هماهنگی مسئولین هیات های مذهبی و نیروی انتظامی با در مقر فرماندهی انتظامی فراشبند برگزار شد.

به گزارش شیرازه به نقل ازنخل بیدار جلسه هماهنگی نیروهای انتظامی و مسئولین هیات های عزاداری شهر فراشبند روز گذشته در مقر فرماندهی انتظامی شهرستان فراشبند برگزار شد.

سرهنگ علی رزمجویی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین از تمامی دستجات و هیات های عزاداری جهت هماهنگی بسیار خوب در سال گذشته با مامورین انتظامی تقدیر نمود.

سرهنگ دوم حمید رضا کشکولی جانشین فرماندهی انتظامی نیز از مسئولین هیات ها خواست تا مراقب باشند حرکتی خلاف شئون اسلامی صورت  نگیرد چرا که بی شک مورد تمسخر معاندین و دشمنان اسلام و تفکر شیعی قرار خواهیم گرفت.

حجت الاسلام حسینی نژاد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی فراشبند نیز با اشاره به مزاحمت هایی که ممکن است در این ایام از سوی هیات ها بوجود آید از مسئولین هیات ها خواست تا صدای بلند گوهای خود را در حد متعارف باز کنند تا مزاحمتی برای همسایگان و مردم بوجود نیاید.

وی قیاس مجالس ابا عبدالله با مجلس مملو از گناه برخی عروسی ها با صدای ناهنجار ارکست ها را قیاس مع الفارغ نامید و گفت: این درست نیست بگوییم چرا شبهای عروسی صدای ارگ تا صبح مردم را آزار می دهد و کسی شکایت نمی کند ولی تا بلندگوی هیات روشن می شود مردم اعتراض می کنند و اگر این چنین باشد فرهنگ عاشورا را از یاد برده ایم.

وی افزود: وقتی نام ابا عبدالله آمد دیگر چپ و راست معنایی ندارد و یا همه حسینی هستیم یا همه یزیدی.

حسینی نژاد فرهنگ عاشورا را فرهنگ وحدت نامید و گفت: فرهنگ عاشورا فرهنگ برون سازی نیست و نباید با استفاده از پوشش های نا مناسب این فرهنگ را زیر سوال برد.

در ادامه ی این جلسه مسئولین هیات ها و دستجات عزاداری هرکدام پیشنهاد ها وانتقادات خود را بیان نمودند و مقرر شد به جهت رفاه حال  شهروندان و کاستن مشکلات ترافیکی شهر حتی الامکان دستجات زنجیر زنی در حسینیه خود عزاداری نمایند و عزاداری در معابر به کمترین حد خود برسد و با قبول حاضرین مقرر شد پنج شب دوم این دهه هیات ها در خیابان عزاداری نمایند.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: هیئت ، هماهنگی ، رزمجویی
نظرات بینندگان